راهنمای خرید کتری و قوری باکیفیت [معرفی ۱۰مدل منتخب و ارزان]

خرید کتری و قوری با قیمت مناسب

راهنمای خرید کتری و قوری: یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در ایران چای است، نوشیدن چای در صبحگاه و به صورت میان وعده در طول روز به یک عادت تبدیل شده است. با اینکه اکثر وسایل برقی شده اند و شکل و شمایل مدرن به خود گرفته اند اما هیچ دستگاه چایی سازی نمیتواند جای دم شدن چای در بهترین کتری و قوری را بگیرد.

خیلیا از کتری و قوری برای درست کردن انواع دم نوش استفاده میکنند و برای پذیرایی از مهمانان خود ترجیح میدهند به جای قهوه و نوشیدنی های سرد از چای یا دم نوش استفاده کنند.

برای خرید بهترین کتری و قوری اولین و مهم ترین نکته  ای که وجود دارد ظرفیت کتری و قوری است، اگر ترجیح میدهید تنها چای میل کنید شما به کتری و قوری کوچکی نیاز دارید اما اگر دوست دارید ، دیگر عزیزانتان هم چای صرف کنند با توجه به تعداد افراد میتوانید اقدام به خرید کتری و قوری برای تعداد نفرات بیشتر کنید.

کتری و قوری میتواند یک وسیله ی دکوری زیبا برای منزل باشد. خیلی ها از قوری برای تزئین سفره استفاده میکنند برخی دیگر از کتری و قوری برای قرار دادن آن روی اوپن استفاده میکنند.

در این مطلب قصد داریم بهترین کتری و قوری را به شما عزیزان معرفی کنیم. شما میتوانید با توجه به مشخصات هر کالا اقدام به مقایسه، برسی و خرید آنلاین هر کدام از محصولات کنید. همراه سایت تپ سنج با مقاله ی راهنمای خرید قوری چینی باشید.

نکات مهم و راهنمای خرید بهترین کتری و قوری

دسته

برای خرید بهترین کتری و قوری باید به جنس دسته ی آن توجه کنید، اگر میخواهید هنگام جا به جایی کتری و قوری دستتان  نسوزد نباید سراغ کتری هایی با جنس فلز و شیشه بروید از آنجایی که فلز و شیشه رسانا هستند، گرما به سرعت به آنها منتقل میشود و موجب سوختن دستان شما میشود. امروزه دسته ی برخی کتری و قوری ها از جنس پلاستیک است یا در برخی دیگر عایق های حصیری روی دسته قرار دارد. اما اگر به هر دلیل دوست دارید کتری و قوری که خریداری میکنید با دسته هایی از جنس فلز یا شیشه باشد بهتر است از دستمال برای جا به جایی استفاده کنید.

دسته های فلزی و شیشه ای رسانا هستند و گرما را به سرعت انتقال میدهند در صورتی که میخواهید دستتان نسوزد، دسته های پلاستیکی خریداری کنید. خلاصه ی متن

 

درب قوری

برخی از بهترین کتری و قوری ها دارای درب هایی هستند که به وسیله کش مخصوص به قوری وصل شده اند و مانع از افتادن درب و شکستگی میشوند. اگر قصد خرید کتری و قوری از جنس سرامیک یا شیشه دارید بهتر است به این نکته توجه کنید، زیرا این جنس بسیار شکننده است و کوچک ترین لغزشی ممکن است موجب ترک و شکستگی شود.

انحنا در دهانه

برای اینکه مجبور نشوید هنگام ریختن چای زیاد دستتان را خم کنید، بهتر است قبل از خرید کتری و قوری به دهانه ی آن نگاه کنید در صورتی که دهانه ی قوری کمی انحنا داشته باشد موجب میشود چای راحتر خارج شود و شما مجبور نباشید زیاد موچ دستتان را خم کنید، این نکته گرچه پیش پا افتاده است اما میتوانید برای خرید بهترین کتری و قوری بسیار کاربردی و مهم باشد.

خروج بخار

برای اینکه بخار به راحتی از کتری و قوری خارج شود باید سوراخی در درب یا اطراف قوری وجود داشته باشد، در غیر این صورت بخار ناشی از چای موجب میشود آب سر برود و شعله ی گاز خاموش شود.

گنجایش

گنجایش محصول جزو موارد مهم در انتخاب بهترین کتری و قوری است، این امر کاملا به خود شما بستگی دارد. آیا شما میخواهید فقط برای خودتان چای یا دمنوش درست کنید یا قصد دارید برای تعداد نفرات بالا این کار را انجام دهید؟ اگر تعداد نفرات خانواده ی شما زیاد است بهتر است کتفری و قوری مناسب با جمعیت انتخاب کنید تا مجبور نشوید مدام بعد از خالی شدن کتری و قوری آن را پر کنید.

وزن

بهترین کتری و قوری باید از وزن سبکی برخوردار باشد از آنجایی که آب جوش به خودی خود موجب سنگین شدن میشود بهتر است وزن کتری و قوری سبک باشد تا حمل و ریختن چای به راحتی انجام شود و زیاد شما را  به دردسر نیندازد.

جنس کتری و قوری

جنس بهترین کتری و قوری های موجود در بازار شامل شیشه، چینی، استیل و سرامیکی می باشد. اگر زیبایی قوری برای شما مهم است جنس های چینی دارای طرح های بسیار زیبایی می باشند اما اگر مقاومت کتری قوری ملاک خرید شماست پیشنهاد میکنیم از جنس استیل استفاده کنید. کتری قوری های شیشه هم همانطور که میدانید داخل آن معلوم است و شما میتوانید داخل کتری و قوری را مشاهده کنید. اگر رنگ چای برای شما مهم است پیشنهاد میکنیم قوری خریداری کنید که داخل آن معلوم باشد.

صافی

اگر میخواهید تفاله های چای یا دمنوش وارد لیوان نشود بهتر است قوری که خریدارای میکنید دارای تفاله گیر باشد. البته همه ی قوری ها این قابلیت را ندارند و معمولا جدا گانه خریداری میشوند اما برخی از بهترین کتری و قوری ها دارای تفاله گیر یا صافی می باشند و با خرید این مدل میتوانید در هزینه ها صرفه جویی کنید.

شستشو

کتری و قوری هایی که از جنس استیل هستند را میتوانید به راحتی بشورید بدون آن که زنگ بزنند. سایر جنس های کتری و قوری هم میتوانید مانند سایر ظروف بشورید. برای این که برای شستن کتری و قوری زیاد به دردسر نیفتید بهتر است دهانه های محصول به اندازه ی کافی پهن باشد تا دست آزادانه در آن حرکت کند و به راحتی شستشو شود. بهترین وسیله برای شستن ظروف حساس مانند چینی اسفنج است.

کتری لعابی

کتری لعابی با اینکه شکننده است اما طعم و عطر چای را به خوبی حفظ میکند. در صورتی که طعم و عطر چای برای شما خیلی مهم است پیشنهاد میکنیم کتری لعابی بخرید.

کتری استیل

کتری استیل صد زنگ است در برابر خوردگی مقاوم است و به راحتی میتوانید آن را داخل ماشین ظرفشویی بندازید، بدون اینکه نگران آسیب به کتری باشید.

مس

کتری مس رسانایی بالایی دارد و موجب میشود آب جوش سریع تر داغ شود همچنین طبق تحقیقات انجام شده ظروف مس برای سلامتی انسان مضر نیستند. البته قابل ذکر است که ظروف مس نسبت به استیل از قیمت بالایی برخوردار هستند.

سوت کتری

اگر میخواهید از زمان آماده شدن آب جوش باخبر شوید پیشنهاد میکنیم از کتری و قوری استفاده کنید که دارای علامت هشدار است و بلافاصله بعد از رسیدن آب به نقطه ی جوش سوت میزند  و شما را با خبر میکند.

قیمت

با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم قیمت بهترین کتری و قوری متفاوت است، اما اصلی ترین عامل قیمت گذاری برند است. به طور مثال کتری و قوری در بازار وجود دارد که ویژگی های زیادی ندارد اما چون محصول یک برند خاص است از قیمت بالایی برخوردار است. پیشنهاد  میکنیم در خرید کتری و قوری زیاد درگیر نام برند نشوید و بیشتر به کارایی و زیبایی آن اهمیت دهید.

در ادامه دعوت می‌کنیم ۱۰مدل از بهترین کتری و قوری های موجود در بازار را مشاهده کنید. (در صورت ناموجود شدن محصولات زیر از مدل های مشابه دیدن فرمایید)

۱.ست کتری و قوری پونته مدل Florance

ست کتری و قوری پونته مدل Florance

راهنمای خرید کتری و قوری پونته مدل Florance: این مدل دارای جلوه ای بسیار شیک و زیبا می‌باشد. جنس قوری ساخته شده از چینی است و حجم آن ۲.۵ لیتر است و اگر در خانواده ی نسبتاً پر جمعیتی زندگی می کنید، این مدل انتخاب مناسبی است. جنس کتری ساخته شده از استیل بوده و باتوجه به ابعادی که دارد، برای خانواده های پنج نفره انتخاب مناسبی است.

مشخصات

  • ابعاد محصول: ۱۷ × ۱۹ ×۳۰ سانتی‌متر
  • وزن محصول: ۵۸۰ گرم
  • بدنه کتری: استیل
  • دسته کتری: باکالیت

مشاهده و خرید از دیجی کالا

۲.ست کتری و قوری مدل ۰۰۲

ست کتری و قوری مدل 002

راهنمای خرید کتری و قوری مدل ۰۰۲: این مدل دارای جلوه ای مدرن و امروزی است. بدنه قوری ساخته شده از جنس شیشه می‌باشد و داخل آن قابل مشاهده است. گنجایش قوری یک لیتر بوده و برای خانواده های کم جمعیت مناسب است. بدنه ی کتری از فلز بادوام ساخته شده و باتوجه به دسته های پلاستیکی که در اطراف آن تعبیه شده حمل و جابجایی آن بسیار آسان است.

مشخصات

  • ابعاد محصول: ۲۰x20x20 سانتی‌متر
  • ابعاد در بسته‌بندی: ۲۰x 20 x 20 سانتی‌متر
  • وزن محصول: ۱۰۰۰ گرم
  • وزن بسته‌بندی: ۱ کیلوگرم

مشاهده و خرید از دیجی کالا

۳.ست کتری و قوری مدل FUN-M

ست کتری و قوری مدل FUN-M

راهنمای خرید ست کتری و قوری مدل FUN-M: جنس بدنه قوری از جنس آلمینیوم می‌باشد و از وزن بسیار سبکی برخوردار است. ظاهر محصول کلاسیک بوده و جلوه ای قدیمی دارد. باتوجه به گنجایش دو لیتری کتری برای خانواده های نسبتاً پر جمعیت انتخاب مناسبی است. اگر به دنبال خرید کتری قوری با ابعاد نسبتاً بزرگ هستید، خرید این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مشخصات

  • ابعاد: ۲۶x 18 x 20 سانتی‌متر
  • وزن: ۲۵۰ گرم
  • جنس بدنه کتری: آلومینیوم
  • جنس دسته کتری: فلز
  • گنجایش ۰.۶ لیتر

مشاهده و خرید از دیجی کالا

۴.ست کتری و قوری آ ا سه مدل H 2020

ست کتری و قوری آ ا سه مدل H 2020

راهنمای خرید کتری و قوری آ ا سه مدل H 2020: این محصول در سه رنگ قرمز، صورتی، سفید تولید می‌شود و باتوجه به ظاهر زیبایی که دارد، انتخاب مناسبی برای خانه هایی با چیدمان امروزی می‌باشد. جنس بدنه قوری ساخته شده از چینی و بدنه ی کتری از استیل بادوام ساخته شده است. جنس دسته ها از پلاستیک باکیفیت و نسوز می‌باشد. جهت مشاهده قیمت و خرید آنلاین این کتری و قوری وارد سایت زیر شوید. امتیاز این کالا ۴.۸ از ۵ ارزیابی شده است.

مشخصات

  • بدنه کتری: استیل
  • گنجایش کتری: ۶ لیتر
  • ابعاد محصول: ۷ × ۸ ×۸ سانتی‌متر
  • وزن محصول: ۴۰۰ گرم
  • جنس بدنه قوری: چینی

مشاهده و خرید از دیجی کالا

۵.ست کتری و قوری راسا مدل ۰۰۴

ست کتری و قوری راسا مدل 004

راهنمای خرید کتری و قوری راسا مدل ۰۰۴: این کتری و قوری از جنس چینی ساخته شده است. ظاهر محصول بسیار فانتزی و شیک می باشد. باتوجه به ابعاد متوسطی که دارد، انتخاب مناسبی برای خانواده های سه تا چهار نفره می‌باشد. امتیاز این کالا ۵ از ۵ ارزیابی شده و اکثر کاربران کیفیت ساخت و زیبایی این محصول را جزو نقاط مثبت آن ارزیابی کرده‌اند. جهت مشاهده قیمت و خرید آنلاین وارد سایت زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد محصول: ۱۳×۲۱×۳۰ سانتی‌متر
  • وزن محصول: ۱۰۰۰ گرم
  • بدنه کتری: چینی
  • جنس بدنه قوری: چینی
  • گنجایش قوری: ۰.۹ لیتر

مشاهده و خرید از دیجی کالا

۶.ست کتری و قوری کد ۰۰۳

ست کتری و قوری کد 003

راهنمای خرید ست کتری و قوری کد ۰۰۳: ظاهر کلاسیک و جنس چینی این مدل باعث شده است یکی از پرفرورش ترین مدل های بازار شود. از آنجایی که چاپ طرح های روی کتری و قوری به وسیله ی دستگاه ها پیشرفته انجام شده به مرور زمان دچار تغییر رنگ و کمرنگ شدگی نمی‌شود. قیمت این مدل بسیار اقتصادی بوده و با هر میزان بودجه ای می توان اقدام به خرید آن کرد.

مشخصات

  • ابعاد محصول: ۲۷x16x13 سانتی‌متر
  • ابعاد بسته‌بندی: ۲۴x17x23 سانتی‌متر
  • وزن محصول: ۱۰۰۰ گرم
  • جنس بدنه کتری: چینی
  • گنجایش قوری: ۰.۸ لیتر

مشاهده و خرید از دیجی کالا

۷.ست کتری و قوری پونته مدل Aten

ست کتری و قوری پونته مدل Aten

راهنمای خرید ست کتری و قوری پونته مدل Aten: این کتری و قوری جزو زیباترین مدل های این لیست است. ترکیب دو جنس چینی و استیل باعث جلوه ای مدرن و زیبا شده است. باتوجه به تنوع رنگی قوری این مدل شما می‌توانید باتوجه به دکوراسیون آشپزخانه ی خود انتخاب مناسبی داشته باشید. برای مشاهده ی قیمت و همچنین خواندن نظرات خریداران وارد سایت زیر شوید. توجه داشته باشید، امتیاز این کالا ۵ از ۵ ارزیابی شده است و جزو بهترین کتری و قوری های موجود در بازار کشور محسوب می‌شود.

مشخصات

  • ابعاد محصول: ۲۶×۳۰×۱۴ سانتی‌متر
  • جنس بدنه قوری: چینی
  • فیلتر قوری: ندارد
  • گنجایش قوری: ۰.۸ لیتر

مشاهده و خرید از دیجی کالا

۸.کتری و قوری مدل A155

کتری و قوری مدل A155

راهنمای خرید کتری و قوری مدل A155: ابعاد قوری ۱۸x 13 x 14 سانتی‌متر و وزن آن  ۴۰۰ گرم است. جنس بدنه قوری از پیرکس ساخته شده و همچنین دارای فیلتر می‌باشد. قابل ذکر است گنجایش قوری ۰.۸ لیتر بوده و برای خانواده های پنج نفره انتخاب مناسبی است. جهت مشاهده ققیمت و خرید این کالا وارد سایت زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد محصول: ۱۶x 11 x 24 سانتی‌متر
  • وزن محصول: ۵۰۰ گرم
  • جنس بدنه قوری: پیرکس
  • فیلتر قوری: بله
  • گنجایش قوری: ۰.۸ لیتر

مشاهده و خرید از دیجی کالا

۹.ست کتری و قوری نوا مدل N2772

ست کتری و قوری نوا مدل N2772

راهنمای خرید کتری و قوری نوا مدل N2772: ابعاد قوری ۱۶x16x25 سانتی‌متر و وزن محصول تنها ۸۰۰ گرم می‌باشد. جنس بدنه قوری لعابی بوده و همچنین دارای فیلتر می‌باشد. قابل ذکر است؛ گنجایش قوری ۱.۱ لیتر بوده و برای خانواده های سه نفره انتخاب مناسبی است. جهت مشاهده ی سایر مشخصات وارد سایت زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد محصول: ۱۴x19x30 سانتی‌متر
  • وزن محصول: ۱۰۰۰ گرم
  • فیلتر قوری: دارد
  • گنجایش قوری: ۱.۱ لیتر

مشاهده و خرید از دیجی کالا

۱۰.ست کتری و قوری پونته مدل Barcelone

ست کتری و قوری پونته مدل Barcelone

راهنمای خرید کتری و قوری پونته مدل Barcelone: جنس دسته کتری ساخته شده از باکالیت و گنجایش کتری ۵ لیتر است. جنس بدنه قوری سرامیک بوده و به آسانی قابل شستشو می‌باشد. این محصول در چهار رنگ تولید میشود و یکی از پرفروش ترین مدل های بازار است. جهت مشاهده قیمت و خرید آنلاین این کالا وارد سایت زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد محصول: ۲۱×۳۰×۳۱ سانتی‌متر
  • وزن محصول: ۹۰۰ گرم
  • جنس بدنه کتری: استیل

مشاهده و خرید از دیجی کالا

امروزه برندهای ایرانی بسیار زیادی هستند که با سایر کشور ها رقابت میکنند و از لحاظ کیفیمت چیزی کم ندارند و همچنین صرفه ی اقتصادی زیادی برای ما ایرانی ها دارند.

جمع بندی

سعی کردیم در این مطلب انواع کتری و قوری موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی کنیم. آنچه برای خرید بهترین کتری و قوری مهم است، ابتدا جنس بدنه سپس ظرفیت داخلی و  در آخر جنس دسته ی آن است.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، از شما عزیزان دعوت میکنیم از مطلب راهنمای خرید قیچی آشپزخانه نیز دیدن کنید.

قیمت کتری و قوری از چقدر شروع میشود؟

قیمت کتری و قوری معمولا از ۱۵۰/۰۰۰ تومان به بالا می باشد.

بهترین مارک کتری و قوری چیست؟

برندهای خوب در این زمینه زیاد هستند. مانند پونته، کرکماز، ام جی اس، پرانی و …

انواع جنس دسته کتری و قوری چیست و کدام نسوز است؟

باکالیت، استیل، عایق، پلاستیک، فلز از نظر ما با کالیت بهترین جنس دسته می باشد.

گنجایش قوری چقدر است؟

این موضوع بستگی به تعداد نفرات خانواده ی شما دارد گنجایش کتری و قوری معمولا از ۱ تا ۱.۷ لیتر می باشد.
به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *