بهترین چادر کوهنوردی [معرفی ۱۰مدل برتر در سال ۲۰۲۴]

فاکتورهای مهمی برای انتخاب بهترین چادر کوهنوردی وجود دارد که لازم است قبل از نهایی کردن خرید خود به آن ها تا توجه کنید. ضد آب بودن، استحکام بالا، قابلیت حمل آسان و قابلیت تنظیم ارتفاع تنها بخشی از مهم ترین نکاتی است که باید قبل از انتخاب چادر مناسب کوهنوردی به آنها توجه کنید. لذا پیشنهاد می‌کنیم خرید این وسیله‌ی کوهنوردی را خیلی ساده نبینید، چرا که معمولاً محصولات متفرقه ی زیادی در بازار وجود دارد که ممکن است هزینه های شما را هدر دهد. تنها با صرف چند دقیقه از وقت خود و مطالعه ی این مطلب می‌توانید بهترین انتخاب را برای سفرهای کوهنوردی خود داشته باشید.

قبل از اینکه سراغ راهنمای خرید چادر کوهنوردی و بهترین مدل های موجود در بازار برویم قصد داریم در همین ابتدای متن به برخی نکات مهم اشاره کنیم. چادر های کوهنوردی دارای انواع مختلفی می‌باشند. از مدل های تابستانه گرفته تا مدل های زمستانی و چهارفصل البته برخی از بهترین چادر های مسافرتی که قالباً از قیمت به مراتب بالاتری برخوردار می‌باشند دارای قابلیت تبدیل شونده بوده که قابلیت استفاده در هر فصلی را برای شما به ارمغان میاورد. به طور مثال در فصول گرم می‌توانید از روکش توری دار برای گردش هوا و خنک شدن چادر استفاده کنید و در فصول سرد از روکش ضد آب و عایق سرمای آن بهره ببرید. توجه داشته باشید استفاده از بهترین چراغ برای چادر مسافرتی نیز از ملزومات کمپینگ است.

اما بهترین چادر کوهنوردی تنها محدود به چنین مواردی نمی‌شود یعنی اینکه تنها نوع چادر نمی‌توانید تضمینی بر کیفیت آن باشد و لازم است به جزئیات بیشتری برای انتخاب بهترین چادر کوهنوردی توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم از مطلب بهترین هدلایت کوهنوردی نیز دیدن کنید.

چادر کوهنوردی حرفه ای یا مبتدی

استفاده از بهترین چادر کوهنوردی برای افراد حرفه ای و مبتدی میتواند متفاوت باشد. به طور مثال چادر کوهنوردی که برای کمپ های طولانی استفاده می‌شود و اغلب توسط کوهنوردان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد کاربرد کاملاً متفاوتی به نسبت مدل های مبتدی دارد. چراکه مدل های مبتدی جزو چادر های کوهنوردی ارزان محسوب می‌شود و عملاً دارای ویژگی هایی چون عایق بودن، ضد آب بودن، قابلیت حمل آسان و … را شامل نمی‌شوند. این مدل ها اغلب به صورت یک تکه بوده و تنها در چند ثانیه باز می‌شوند و از آنجایی که قیمت مناسبی دارند برای کوهنوردان مبتدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا پیشنهاد می‌کنیم با در نظر گرفتن سطح خود و همچنین میزان بودجه‌ای که برای بهترین چادر کوهنوردی در نظر گرفته اید اقدام به انتخاب این وسیله کوهنوردی کنید.

چادر های کوهنوردی حرفه‌ای از متریال بسیار باکیفیتی ساخته شده‌اند. از فضای کف چادر گرفته تا فضای سقف کاملاً مطابق با استاندارد های لازم تهیه و تولید شده است. اگر چادر از فاکتورهایی که برای کوهنوردان حرفه ای پیروی می‌کند برخوردار نباشد بدون شک کوهنوردی را با چالش های مختلفی رو به رو می‌کند. فضای کف باید چند سانتی از زمین فاصله داشته باشد تا موجوداتی چون عقرب و حشرات و… وارد فضای داخلی جادر نشوند. همچنین وجود ارتفاع از سطح زمین موجب می‌شود دمای زمین به داخل چادر نفوذ نکند و این خود می‌تواند عایقی برای عدم نفوذ سرما به چادر شود.

ظاهر چادر کوهنوردی

ظاهر بهترین چادر کوهنوردی با مدل هری رایج یا همان مسافرتی کمی متفاوت است. چادر های مناسب کوهنوردی اغلب دارای ابعاد کوچک تر بوده و همچنین از ویژگی های حرفه‌ای تری برخوردار است که خود عاملی موثر برای برپایی کمپینگ های کوهنوردی در شرایط سخت محسوب می‌شود. چادر هری کوهنوردی دارای شکل و شمایل متفاوتی می‌باشند که از آنها با نام هایی چون هرمی، تونلی و گنبدی (مدل رایج) یاد می‌شود. هر کدام از این چادر ها متناسب با شرایط هوایی و اقلیمی خاصی تولید شده‌اند. به طور مثال مدل های گنبدی باتوجه به ساختار منسجم و پهنی که دارند، محکم روی زمین میچسبد و در صورت وقوع باد و طوفان دچار لغزش و آسیب نمی‌شود.‌

پیشنهاد ما برای بهترین چادر کوهنوردی در هر شرایط آب و هوایی مدل های گنبدی است چرا که این چادر ها از وزن ایده‌آلی برخوردا بوده‌اند و باتوجه به ساختاری که دارند پناهگاه امنی برای کوهنورد محسوب می‌شوند. البته بادتان باشد اگر به صورت گروهی اقدام به برپایی کمپینگ می‌کنید از چند چادر کوهنوردی باید بهره ببرید. در ادامه بهترین مدل های گنبدی شکل را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین جنس چادر کوهنوردی

جنس چادر جزو مهم ترین بخش ها در خرید بهترین چادر کوهنوردی است. چرا که اگر پوسته ی کار ضعیف باشد عملاً هیچ فایده ای برای شما ندارد. اگر می‌خواهید چادر در برابر ضربه، نفوذ آب و سرما تا حد زیادی مقاوم باشد سراغ مدل های نایلونی با بوم بروید. اغلب این چادر ها از قدرت پوشانندگی بالاتری به نسبت مدل های مسافرتی دارند و گزینه ی امن تر و قابل اعتماد تری برای کوهنوردان محسوب می‌شوند. اگر جنس چادر از متریال پلاستیک با درجه کیفی پایین باشد شک نکنید با کوچک‌ترین برخود دچار پارگی می‌شود و در پی آن مواردی چون نفوذ آب، ورود جانور و … را به همرا می‌آورد. دقت در انتخاب جنس چادر هوشمندانه ترین بخش انتخاب بهترین چادر کوهنوردی است.

ظرفیت چادر کوهنوردی

ظرفیت چادر کوهنوردی از یک نفره تا ۵نفره است. شما باید متناسب با نوع استفاده و همچنین تعداد نفرات اقدام به انتخاب مناسب ترین گزینه کنید. از آنجایی که ابعاد برخی چادر ها نسبتاً کوچک است بهتر است سراغ مدل هایی با یک ظرفیت یسشتر بروید. به طور مثال اگر سه نفر هستید سراغ مدل های چهار نفری بروید.

قابلیت حمل آسان

بهترین چادر کوهنوردی باید به آسانی جمع شود و به ابعاد بسیار کوچکی تبدیل شود تا کوهنورد در حین راهپیمایی دچار مشکل نشود. از این حیث مواردی چون وزن سبک، ابعاد متناسب و همچنین داشتن کاور مناسب می‌تواند سهولت در حمل را بهبود بخشد. لذا توجه داشته باشید چادر تمام شرایط مذکور را داشته باشد تا خللی در کوه پیمایی شما ایجاد نشود. لازم به ذکر است برخی مدل ها فاقد کاور بوده که به هیچ عنوان برای استفاده های حرفه‌ای قابل قبول نمی‌باشد.

چادر کوهنوردی باید ضدآب باشد

یکی دیگر از مهم ترین نکات برای خرید بهترین چادر کوهنوردی ضدآب بودن آن است. از آنجایی که هیچ تضمینی برای شرایط آب و هوایی در روز های مختلف وجود ندارد مهم است که محصول مورد نظر کاملاً ضدآب باشد و از متریالی ساخته شده باشد که قطرات آب را پس بزند و چادر دچار خیس شدن و در نهایت سنگینی نشود. همچنین چادر باید از چند لایه ساخته شده باشد تا در صورت آسیب به بخشی از لایه آستر های زیرین به عنوان عایقی دیگر از نفوذ آب به داخل چادر جلوگیری کنند. امروزه طیف وسیعی از چادر های مخصوص کوهنوردی ضدآب بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار می‌باشند.

مقاومت چادر کوهنوردی در برابر آب با واحد PU اندازه گیری می‌شود. به طور مثال یک چادر با مقاومت ۲۰۰۰PU می‌تواند در برابر بارش ۲۰۰۰ میلی متری مقاومت کند.

چرا باید از چادر کوهنوردی استفاده کنیم؟

استفاده از بهترین چادر کوهنوردی برای افراد حرفه‌‎ای جزو ملزومات اولیه ی سفر است. چرا که وقوع حوادث طبیعی و یا اسکان های اضطراری امری کاملاً طبیعی در کوهنوردی های طولانی مدت به‌شمار میرود. در صورتی که کوهنورد از شرایط اسکان مناسبی در مواقع طوفان و یا بارندگی بهره‌مند نباشد تمام و سایل او خیس شده و ادامه ی طی کردن مسافت را برای او دشوار می‌شود. همچنین کوهنوردان در برخی از ساعت شبانه زوز نیاز به استراحت دارند، که این مهم بدون استفاده از چادر کوهنوردی امکان پذیر نخواهد بود.

بهترین برند چادر کوهنوردی کدام است؟

بدون شک بهترین چادر کوهنوردی ساخت برند کچوا (Quechua) است. این مارک ساخت کشور فرانسه است و سالیان سال است که انواع تجهیزات ورزشی به خصوص لوازم کوهنوردی را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند. در ادامه محصول منتخب این برند را به شما معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که قیمت چادر کوهنوردی کچوا به نسبت سایر مدل های بالاتر بوده و از آنجایی که در شرایط مختلف از دوام بسیار بالایی برخوردار است برای کوهنوردان حرفه‌ای مورد استفاده قرار میگیرد.

چادر کوهنوردی برای کدام فصل مناسب است؟

در بخشی از متن به این موضوع اشاره کردیم که بهترین چادر های کوهنوردی سه فصل یا چهار فصل می‌باشند. اینکه کدام مدل را انتخاب کنید بستگی به زمان سفر شما دارد. مدل های تابستانه دارای قابلیت گردش هوا بوده تا فضای داخلی را برای استراحت مطلوب تر کند و مدل های زمستانی دارای چند لایه مختلف عایقی بوده که تا حد بسیار زیادی از نفوذ سرما به داخل چادر جلوگیری می‌کند. برخی مدل ها قابلیت تبدیل شونده دارند و شما قادر به استفاده از آن در هر فصلی از سال می‌باشید. این چادرها دارای قطعات دکمه ای یا چسبی در نقاط مختلف بوده و به آسانی قابلیت اتصال و یا جدا شدن را دارا می‌باشند. در ادامه به برخی از بهترین چادر های کوهنوردی چهار فصل اشاره خواهیم کرد.

معرفی بهترین چادر کوهنوردی (۱۰ مدل منتخب)

بهترین چادر کوهنوردی کدام مدل است؟ قطعاً پاسخ به این سوال شما را به سایت تپ سنج هدایت کرده است. ما ۱۰ پیشنهاد منتخب برای شما داریم. تمام محصولاتی که در ادامه مشاهده می‌کنید بهترین چادر های مخصوص کوهنوردی در بازار می‌باشند. جهت استعلام موجودی و قیمت روز هر کالا به سایت فروشنده ی آن هدایت خواهید شد.

۱.چادر کوهنوردی ۴ نفره کچوا مدل آرپناز ۴.۱-Fresh

چادر مسافرتی 4 نفره کچوا مدل آرپناز 4.1-Fresh
مدل آرپناز ۴.۱-Fresh

مدل آرپناز ۴.۱-Fresh از برند فرانسوی کچوا نخستین پیشنهاد ما برای بهترین چادر کوهنوردی است. این محصول از جنس پلی استر ساخته شده و در برابر نفوذ آب مقاوم است. از آنجایی که دارای اسکلت بندی فایبر گلاس است در برابر ضربه مقاوم بوده و حتی در شرایط سختی چون طوفان دچار لغزش یا آسیب نمی‌شود.

مشخصات

  • ستون بندی: فایبر گلاس
  • جنس پارچه: پلی‌استر
  • تعداد: یک عدد
  • مناسب برای: کمپینگ و طبیعت گردی
  • سیستم گردش هوا: پنجره
  • هواکش: دو عدد
  • تعداد در: یک عدد
  • تعداد پنجره: سه عدد
  • گنجایش: ۸ تا ۱۰ نفره
  • قابلیت‌های مقاومتی: پوشش ضدآب و ضدآلودگی
  • ابعاد بسته‌بندی: ۲۵X۳۰X۶۵ سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی: ۱۰۰۰۰ گرم

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۲.چادر کوهنوردی کلمن مدل Octagon 8

چادر اضطراری کلمن مدل Octagon 8
مدل Octagon 8

چادر های کوهنوردی برند کلمن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. این مدل که تصویر آن را مشاهده می‌کنید برای ۸ تا ۱۰ نفر مناسب بوده و تا ۸ نفر می‌توانند به صورت خوابیده در آن جا شوند. کیفیت بدنه و روکش های بیرونی تماماً از پلی استر ساخته شده و از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار می‌باشد. جهت مشاهده موجودی و قیمت روز وارد لینک زیر شوید.

مشخصات

  • جنس پارچه: پلی‌استر
  • تعداد پنجره: چهار عدد
  • گنجایش: ۸ تا ۱۰ نفره

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۳.چادر کوهنوردی ۶ نفره لوسبرگر مدل rescue tent

چادر اضطراری 6 نفره لوسبرگر مدل rescue tent
مدل rescue tent

ظاهری زیبا همراه با طول نسبتاً زیاد از ویژگی های این چادر کوهنوردی است. ساختار چادر به نسبت سایر مدل های رایج متفاوت بوده و از آن به عنوان چادر تونلی نیز یاد می‌شود. جنس پارچه از نایلون با دوام تهیه شده طوری که مانع از نفوذ آب به داخل چادر می‌شود. این محصول دارای قابلیت جمع شونده بوده و تا ۶نفر ظرفیت دارد.

مشخصات

  • جنس پارچه: نایلون
  • تعداد: یک عدد
  • سیستم گردش هوا: پنجره
  • تعداد در: یک عدد
  • تعداد پنجره: یک عدد
  • گنجایش: ۵ تا ۶ نفره
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاوم در برابر آب
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: قابلیت جمع شدن
  • اقلام همراه: پمپ باد

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۴.چادر کوهنوردی کلمن مدل INSTANT CABIN 6

چادر مسافرتی کلمن مدل INSTANT CABIN 6
مدل INSTANT CABIN 6

اگر کیفیت ساخت و دوام همان چیزی است که از بهترین چادر کوهنوردی انتظار دارید، مدل INSTANT CABIN 6 انتخابی ایده‌آل برای شماست. این محصول از جنس روکش پلی استر ساخته شده و دارای قابلیت جمع شونده در سریع ترین زمان ممکن است. ظرفیت چادر ۵ نفر است اما به دلیل ابعادی که دارد تا ۶ نفر را نیز در خود جای می‌دهد.

مشخصات

  • جنس پارچه: پلی‌استر
  • تعداد: شش عدد
  • مناسب برای: کمپینگ و طبیعت گردی
  • تعداد پنجره: سه عدد
  • گنجایش: ۵ تا ۶ نفره
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: قابلیت جمع شدن
  • ابعاد بسته‌بندی: ۱۲۰x۲۵x۲۵ سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی: ۱۲.۵ گرم

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۵.چادر کوهنوردی موبی گاردن مدل Dream Catcher

چادر مسافرتی موبی گاردن مدل Dream Catcher
مدل Dream Catcher

چادر کوهنوردی موبی گاردن بهترین انتخاب برای کمپینگ های چند روزه است. این محصول دارای ستون بندی آلمینیومی بوده که به مرور زمان دچار زنگ زدگی نشود. جنس پارچه از پلی استر مقاوم در برابر آب بوده و در شرایط بارانی و برفی دارای عایق است. این محصول از دو عدد پنجره بهره‌میبرد و تا ۴ نفر ظرفیت دارد.

مشخصات

  • قطر ستون: ۲۲ میلی متر سانتی‌متر
  • ستون بندی: آلمینیوم
  • جنس پارچه: پلی‌استر
  • تعداد پنجره: دو عدد
  • گنجایش: ۳ تا ۴ نفره
  • دارای پوشش ضدآب و ضدآلودگی

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۶.چادر کوهنوردی مدل CD-2044

چادر چاندوگ مدل CD-2044
مدل CD-2044

برخی کوهنوردان بسته به نوع سفر خود نیاز به چادری متفاوت مانند مدل CD-2044 دارند. این محصول از ستون بندی فلزی تهیه شده و از این حیث مقاومت بسیار بالایی دارد. باتوجه به هواکش هایی که در بخش هایی از چادر استفاده شده هوا به خوبی گردش دارد و در فصول مختلف قابل استفاده است. این چادر از پلی استر ساخته شده و مقاوم در برابر آب است.

مشخصات

  • ستون بندی: فلز
  • جنس پارچه: پلی‌استر
  • مناسب برای: کمپینگ
  • سیستم گردش هوا: هواکش
  • گنجایش: ۳ تا ۴ نفره
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاوم در برابر آب
  • ابعاد بسته‌بندی: ۶۵x۳۰x۳۰ سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی: ۱۷۰۰۰ گرم

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۷.چادر کوهنوردی ۴ نفره پکینیو مدل c2006

چادر مسافرتی 4 نفره پکینیو مدل c2006
مدل c2006

از این چادر کوهنوردی تا محدوده دمایی ۵- سانتی‌گراد میتوانید استفاده کنید. این چادر دارای ستون بندی آلمینیومی و روکش پلی استری است. از آنجایی که دارای پوشش ضد آب بوده تا حد بسیار بالایی مانع از نفوذ آب به داخل چادر می‌شود. کیفیت ساخت و ظاهر زیبای این محصو باعث شده است جزو پرفروش ترین مدل های بازار باشد.

مشخصات

  • قطر ستون: ۸.۵ سانتی‌متر
  • ستون بندی: آلمینیوم
  • جنس پارچه: پلی‌استر
  • تعداد هواکش: دو عدد
  • گنجایش: ۳ تا ۴ نفره
  • دارای پوشش ضدآب و ضدآلودگی
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن
  • قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
  • محدوده دمایی عملکرد: ۵- سانتی‌گراد

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۸.چادر کوهنوردی ۶ نفره فوروارد مدل اتوماتیک کد FCLT50900 TRIPPER KEEPER

چادر مسافرتی 6 نفره فوروارد مدل اتوماتیک کد FCLT50900 TRIPPER KEEPER
مدل اتوماتیک کد FCLT50900 TRIPPER KEEPER

چادر کوهنوردی فوروارد دارای گنجایش ۶نفره بوده و در برابر آب مقاوم است. این چادر از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردار بوده و اکثر خریداران ویژگی هایی چون سبک بودن و حمل آسان آن را جزو ویژگی های بارز آن ذکر کرده‌اند. اگر قصد خرید بهترین چادر کوهنوردی قیمت مناسب را دارید این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مشخصات

  • قطر ستون: ۱.۵ سانتی‌متر
  • ستون بندی: آلمینیوم
  • جنس پارچه: پلی‌استر
  • تعداد: شش عدد
  • مناسب برای: کمپینگ
  • سیستم گردش هوا: پنجره
  • گنجایش: ۵ تا ۶ نفره
  • مقاوم در برابر آب

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۹.چادر کوهنوردی یک نفره پکینیو مدل PKN-T1001

چادر کوهنوردی یک نفره پکینیو مدل PKN-T1001
مدل PKN-T1001

یکی دیگر از پرفروش‌ترین چادر های کوهنوردی برند پکینیو، مدل PKN-T1001 است. این محصول دارای اسکلت مقاوم آلمینیومی بوده و از جنس نایلون و پلی استر تهیه شده است. فضای کفی چند سانتی از زمین فاصله دارد تا دمای محیط حفظ شود و از ورود جانواران جلوگیری شود. ظرفیت این چادر یک نفره بوده و فاقد فضای نفره اضافه می‌باشد.

مشخصات

  • قطر ستون: ۷.۹ سانتی‌متر
  • ستون بندی: آلمینیوم
  • جنس پارچه: پلی‌استر
  • تعداد: چهار عدد
  • مناسب برای: کمپینگ و طبیعت گردی
  • مقاوم در برابر باران

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۰.چادر کوهنوردی ۲ نفره نیچرهایک مدل Cloud UP 2

چادر مسافرتی 2 نفره نیچرهایک مدل Cloud UP 2
مدل Cloud UP 2

 

چادر کوهنوردی نیچرهایک دارای پوشش ضدآب و ضدآلودگی و همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع است. در فضای داخلی جیبی تعبیه شده تا کوهنورد برای قراردادن وسایل خود از آن استفاده کند. جنس پارچه از سیلیکون قابل انعطاف بوده و ضد نفوذ آب است. توجه داشته باشید این مدل حداکثر تا دو نفر بیشتر ظرفیت ندارد.

مشخصات

  • ستون بندی: آلمینیوم
  • جنس پارچه: سیلیکون
  • مناسب برای: کمپینگ و طبیعت گردی
  • محفظه: جیب داخلی
  • سیستم گردش هوا: پنجره
  • تعداد هواکش: یک عدد
  • تعداد پنجره: دو عدد
  • گنجایش: ۱ تا ۲ نفره

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

چادر کوهنوردی دست دوم از کجا بخرم؟

برخی فروشندگان تجهیزات کوهنوردی اقدام به فروش چادر کوهنوردی دست دوم میکنند که اغلب آنها از کیفیت خوبی برخوردارند و دارای کمترین آسیب و پارگی می باشند. حین خرید محصول دست دوم حتماً جزئیات را با دقت مشاهده کنید و توجه کنید فنر و پایه های چادر دچار شکستگی نشده باشد.

جمع بندی

در این مطلب هرآنچه که باید درباره بهترین چادر کوهنوردی بدانید مورد برسی قراردادیم. در آخر از شما کاربران گرامی خواهشمندیم نظرات خود را با ما مطرح کنید.

۲.۸/۵ - (۶ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *