بهترین آبچکان رومیزی و دیواری جدید [زیبا و باکیفیت]

یکی از کاربردی ترین وسایل هر آشپزخانه ای آبچکان است. همانطور که حتماً میدانید کاربرد این وسیله برای خشک کردن ظروف، لیوان و قاشق چنگال است. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی بهترین محصولات موجود در این زمینه، مدل های منتخب و پرفروش را خدمت شما کاربران عزیز معرفی کنیم. تا انتهای این راهنمای خرید همراه ما باشید.

بهترین آبچکان چه ویژگی هایی دارد؟ مدل های رومیزی یا دیواری کدام بهتر است؟ اینها تنها بخشی از سوالاتی است که اکثر کاربران دنبال پاسخ آنها هستند. ما با شرح ویژگی های محصولات منتخب به یک جمع بندی کلی میرسیم تا شما با در نظر گرفتن تمام موارد گفته شده بتوانید مدل ایده آل تان را انتخاب و خریداری کنید.

آبچکان ها دارای انواع و اقسام مختلفی هستند. از مدل های رومیزی و دیواری گرفته تا مدل های سینکی و غیره، اما کدام گزینه بهترین است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم همه چیز بستگی به ترجیحات و از همه مهم تر آشپزخانه ی شما دارد. اگر به اندازه ی کافی فضا برای قرارگیری ظروف دارید، مدل های رومیزی دسترسی راحتری دارند. اما اگر فضای شما محدود است، پیشنهاد ما آبچکان دیواری است چرا که به آسانی نصب می شود و فضای بسیار کمی را اشغال می کند.

آبچکان چیست؟ برسی کاربرد

بدون شک آبچکان یکی از ملزومات ضروری هر آشپزخانه است و کاربرد اصلی آن خشک شدن ظروف و به نوعی آبگیر شدن آن است. شما باید متناسب با تعداد ظروف و فضای آشپزخانه، مدلی را انتخاب کنید که به خوبی رو سینک یا اوپن قرار گیرد. بنابراین ابعاد و شیارهای روی آپچکان از اهمیت ویژه ای برخوردارند چرا که باید ظروف داخل آنها قرار گیرد. بنابراین موارد ظاهری، کیفیت بدنه و همچنین تعداد شیارها برای قرارگیری ظروف و جا لیوانی جزء موارد مهم در انتخاب بهترین آبچکان است.

آبچگان طلایی
آبچکان چیست؟ برسی کاربرد

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

کیفیت آبچکان بستگی به جنس بدنه ی آن دارد. لذا آنچه باعث دوام بیشتر محصول می شود، فلز استفاده شده در آن است. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که از بدنه ی تمام استیل ساخته شده باشد چرا که جنس استیل ضد زنگ است و با گذشت زمان دچار فرسایش و یا زنگ زدگی نمی شود. البته برخی مدل ها از پلاستیک ساخته شده اند که هم از قیمت پایین تری برخوردارند و هم وزن سبکی دارند. اما از لحاظ کیفیت آبچکان استیل بسیار بادوام تر هستند و گزینه ی بهتری محسوب می شوند.

انواع آبچکان

آبچکان ها انواع و اقسام مختلفی دارند که عبارتنداز از؛ مدل های کابینتی، ایستاده، رومیزی و سینکی. در ادامه کاربرد هریک را برای شما عزیزان شرح می دهیم. برخی مدل های دارای قابلیت های چندمنظوره هستند که علاوه بر قابلیت نصب شوندگی به صورت رومیزی قابل استفاده می باشند. اما اگر برای یک منظور خاص، به طور مثال برای نصب روی کابینت آبچکان می خواهید، پیشنهاد ما مدل هایی است که به صورت انحصاری برای این منظور ساخته شده اند. در ادامه به برسی مدل های کابینتی، رومیزی و سینکی می پردازیم.

آبچکان دو طبقه
انواع آبچکان

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

مهم ترین بخش در انتخاب آبچکان نوع کابینت بندی و محل قرارگیری سینک شماست. در صورتی که محل دسترسی سینک فضای زیادی ندارد، پیشنهاد می کنیم از مدل های کابینتی یا سینکی استفاده کنید چرا که نمونه های رومیزی دارای ابعاد نسبتاً بزرگی هستند و فضای زیادی از پیشخوان را اشغال می کنند.

  • آبچکان های رومیزی: همانطور که از اسم آن مشخص است، آبچکان رومیزی به صورت پایه ای روی اوپن یا کنار سینک قرار می گیرد. مدل های رومیزی قابلیت نصب شونده ندارند و به صورت ثابت در گوشه ی سینک برای قرارگیری ظروف تعبیه شده اند. مدل های رومیزی از قیمت مناسبی برخوردارند و از جنس های فلز و پلاستیک ساخته شده اند.
  • آبچکان های کابینتی: مدل های کابینتی جزو رایج ترین ها هستند و دارای قابلیت نصب شوندگی می باشند. همانطور که میدانید این نوع آبچکان بالای سینک ظرفشویی قرار دارند و به صورت تو کار داخل کابینت نصب می شوند. از آنجایی که این نوع از آبچکان ها زیاد در معرض دید نیستند، فازغ از جنبه های ظاهری باید بیشتر به ابعاد و جنس بدنه ی آن توجه کنید. بهترین آبچکان کابینتی باید از جنس استیل بادوام ساخته شده باشد. (پیشنهاد می کنیم از مطلب برچسب کابینت حتماً دیدن فرمایید.)
  • آبچکان های سینکی: مدل های سینکی چند سالی می شوند، بسیار محبوب شده اند چرا که هم دارای ابعاد متنوعی هستند و هم از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردارند. مدل های سینکی داری ابعاد با اشکال متنوع بوده و شما می توانید بسته به نوع و اندازه ی سینک بهترین آبچکان را انتخاب کنید. یادتان باشد قبل از خرید، محل قرارگیری را اندازه گیری کنید و متناسب با ابعاد تخمین زده شده اقدام به سفارش مدل موردنظر کنید.
  • آبچکان های ایستاده: مدل های ایستاده دارای ابعاد نسبتاً بزرگی هستند که روی یک کانتر نصب می شوند. این مدل ها قابلیت نصب روی کابینت را ندارند و معمولاً در کنار سینک یا اوپن مورد استفاده قرار می گیرند. مدل های ایستاده معمولاً برای آشپزخانه های جزیره ای مورد استفاده قرار می گیرند.

به جنس آبچکان توجه کنید

آبچکان ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند که بهترین نوع آن مدل های استیل و پلاستیکی هستند. برخی مدل های دارای بدنه ی فلزی با روکش پلاستیکی اند که از وقوع زنگ زدگی جلوگیری می کنند. اگر قصد خرید بهترین آبچکان را دارید، نخشتین پیشنهاد مدل های استیل و روکش دار است چرا که طول عمر بالا و عدم تغییر رنگ از ویژگی های بارز این نوع است. با این حال شما می توانید متناسب با بودجه و ترجیحات خود بهترین جنس آبچکان را خریداری کنید.

آبچاکان مخصوص کابینت
به جنس آبچکان توجه کنید

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

از آنجایی که همواره آبچکان در معرض برخورد با آب است، ریسک زنگ زدگی در آنها زیاد است. لذا با در نظر گرفتن این موضوع حتماً سراغ جنسی باکیفیت و بادوام بروید. در غیر این صورت به مرور آبچگان دچار پوسیدگی و تغییر رنگ می شود. کیفیت ساخت و نوع اتصالات آبچکان جزو موارد دیگری است که باید به آنها توجه کنید.

تعداد طبقات و محفظه ها را در نظر بگیرید

برخی آبچکان ها دارای چند طبقه و محفظه های مختلف برای قرارگیری ظروف هستند. اینکه شما بخواهید یک آبچکان چند طبقه ای با تعداد محفظه های مختلف را خریداری کنید امری کاملاً سلیقه ای است اما مواردی مانند نوع شیارها و همچنین ابعاد آبچکان جزو نکاتی است که در صورت عدم توجه ممکن است مشکل ساز شود. بسیاری از آبچکان ها دارای اندازه های استاندارد هستند و تقریباً در تمام آشپزخانه ها قابلیت نصب شوندگی را دارند اما برخی مدل های خاص تنها قابلیت پشتیبانی از سینک های جدید و خاص را دارند که معمولاً در خانه های مدرن دیده می شوند.

آبچکان رومیزی جدید
تعداد طبقات و محفظه ها را در نظر بگیرید

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

سینی آبچکان را فراموش نکنید

وقتی ظروف را درون محفظه های آبچکان قرار می دهید، سینی وسیله ای است که زیر آن قرار می گیرد تا آب خارج شده را به سینک هدایت کند یا خودتان بعد از گذشت چند ساعت آب چکیده شده از ظروف را خالی کنید. لذا برخی مدل های متفرقه دارای سینی نیستند و این موضوع جزو معایب مدل های متفرقه و ارزان قیمت محسوب می شود. در نتیجه اگر قصد دارید بهترین آبچکان را خریدارای کنید، حتماً به داشتن سینی آن توجه کنید.

آبچکان به همراه سینی
سینی آبچکان را فراموش نکنید

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

بهترین مارک آبچکان

از جمله بهترین مارک های آبچکان می توانیم به برندهای ایرانی و خارجی چون؛ لیمون، همارا، کن، بی.وی.کی، اطلس، برابانتیا و ایکیا اشاره کنیم. تمام مارک های معرفی شده دارای محصولاتی باکیفیت و قیمت مناسب هستند و چند سالی می شوند در این زمینه جزو پیشتازان هستند. در صورتی که قصد دارید از برند ایرانی حمایت کنید، مدل های لیمون و اطلس را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید محصولات برند های نام برده شده را در ادامه مشاهده کنید.

آبچکان مناسب آشپزخانه کوچک
بهترین مارک آبچکان

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

ابعاد آبچکان باید متناسب با سینک باشد

از آنجایی که آبچکان ها دارای ابعاد متنوعی هستند، باید با در نظر گرفتن اندازه سینک اقدام به سفارش آبچکان کنید. بعد از این که به وسیله ی متر طول و عرض سینک را اندازه گرفتید به وسیله ی جدول سایز، اقدام به سفارش آبچکان کنید. همیشه یک سانت بیشتر تخمین بزنید چرا که خطاهای احتمالی ممکن است کار را برای نصاب سخت کند. در صورتی که نسبت به اندازه سینک مردد هستید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

سینی آبچکان رومیزی سینک
ابعاد آبچکان باید متناسب با سینک باشد

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

قیمت آبچکان

قیمت آبچکان از ۱۰۰ هزارتومان شروع شده و برخی مدل های لاکچری تا ۱ میلیون تومان قیمت دارند. اگر قصد خرید آبچکان لاکچری دارید باید مبلغ بیشتری را هزینه کنید. مدل های ایرانی از قیمت به مراتب پایین تری برخوردارند اما آبچکان خارجی به دلیل وارداتی بودن معمولاً  گران تر هستند. جنس و ابعاد از دیگر مواردی است که در تعیین قیمت آبگیر نقش بسزایی دارد. برای مشاهده قیمت روز مدل های معرفی شده کافی است به لینک هر محصول مراجعه کنید.

آبچکان از کجا بخرم؟

شما می توانید محصولات معرفی شده را به صورت آنلاین خریداری کنید. تمام آبچکان های معرفی شده دارای هفت روز ضمانت بازگشت هستند و شما می توانید مبلغ آن را درب منزل پرداخت کنید. همچنین در پاسخ به سوال آبچکان از کجا بخرم؟ در صورت تمایل به خرید حضوری می توانید به کابینت فروشی ها و یا فروشگاه های لوازم آشپزخانه در سراسر کشور مراجعه کنید.

آبچکان پایه دار
مزایا و معایب آبچکان رومیزی چیست؟

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

سوالات متداول

مرکز فروش آبچکان رومیزی در تهران کجاست؟

مرکز فروش آبچکان رومیزی در تهران واقع در بازار تهران و فروشگاه های لوازم خانگی و کابینت فروشی های سراسر کشور است. برای تنوع بیشتر و همچنین قابلیت مقایسه محصولات پیشنهاد می کنیم به صورت آنلاین اقدام به خرید آبچکان کنید.

مزایا و معایب آبچکان رومیزی چیست؟

از مزایای آبچکان رومیزی می توان به قابلیت جابه جایی آسان و داشتن سینی تخلیه آب اشاره کرد. همچنین تنوع آبچکان های رومیزی بیشتر از مدل های کابینتی است. اما معایب آبچکان رومیزی عبارتند از: اشغال کردن فضای سینک و نمایان بودن ظروف آشپزخانه اشاره کرد. توجه داشته باشید فارغ از مزایا و معایب انتخاب نوع آبچکان کاملاً سلیقه ای است.

قیمت آبچکان رومیزی استیل در مقایسه با مدل های کابینتی چقدر است؟

تفاوت قیمتی در انواع آبچکان بیشتر بستگی به برند و جنس آن دارد. مدل های استیل از هرنوعی که باشند اعم از رومیزی و یا کابینتی به نسبت مدل های پلاستیکی از قیمت بیشتری برخوردارند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *