مراقبت های قبل و بعد لیفت شکم بعد از زایمان

لیفت شکم بعد از زایمان چیست؟

تامی تاک که به طور رسمی به عنوان ابدومینوپلاستی شناخته می شود و به معنای لیفت شکم بعد از زایمان نیز هست، یک روش جراحی تهاجمی است که برای ایجاد کانتور شکم باریک تر و محکم تر طراحی شده است. این امر از طریق برداشتن بیش از حد پوست و سفت شدن ماهیچه های زیرین که ممکن است جدا شده باشند به دست می آید. اغلب اوقات، جراح لیپوساکشن را در کنار یک تامی تاک انجام می دهد تا بخش های سرسخت چربی را از ناحیه شکمی برداشته و نتایج را بیشتر افزایش دهد.

مواردی که باید قبل از لیفت شکم بعد از زایمان باید در نظر بگیرید

رعایت کردن نکات زیر، به دستیابی به نتایج بهتر بعد از عمل کمک خواهد کرد:

۱. سیگار را ترک کنید. نیکوتین رگ های خونی را که برای ترمیم بافت حیاتی هستند، می بندد و میزان عفونت و بهبود ضعیف زخم را به طور غیر قابل قبولی بالا می برد. شما نیز نباید از جایگزین نیکوتین استفاده کنید.

۲. از مراقبت از کودک اطمینان حاصل کنید. شما به مدت دو تا سه هفته پس از عمل احساس ناراحتی خواهید کرد و به مدت شش هفته نمی توانید چیزهای سنگین از جمله نوزاد یا کودک را بلند کنید. پیاده روی ممکن است برای یک یا دو هفته مشکل باشد و شما باید برای حدود شش هفته از هرگونه ورزش شدید اجتناب کنید.

۳. خانواده خود را کامل کنید. بچه دار شدن بعد از عمل جراحی شکم خطرناک نیست، اما تمام کارهای جراح شما ممکن است با بارداری دیگری خنثی شود.

۴. برای جای زخم آماده باشید. جای زخم ناشی از مینی تامی تاک اگرچه کم است، اما بزرگ تر از اسکار سزارین است. اسکار کامل شکم از استخوان لگن به استخوان باسن می رود.

۵. مطمئن شوید که وزن ثابتی دارید که می توانید حفظ کنید.

۶. واقع بین باشید. لیفت شکم بعد از زایمان برای افراد دارای اضافه وزن مناسب نیست. اگر چربی در داخل شکم شما وجود دارد، جراحی کمکی نمی کند و به جای آن باید یک رژیم غذایی معقول و ورزش را انتخاب کنید. گاهی اوقات تشخیص این موضوع سخت است، بنابراین باید توسط یک جراح متخصص ارزیابی شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت شکم بعد از زایمان به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه نمایید.

چگونه می توانم برای عمل جراحی لیفت شکم بعد از زایمان آماده شوم؟

در زیر می توانید نکاتی را برای آماده شدن پیش از لیفت شکم انجام دهید:

  • کارهای خانه

ممکن است انجام کارهای خانه مانند انجام شستشو و نظاقت از عمل مفید باشد. ممکن است لازم باشد وسایلی مانند لیوان ها و بشقاب های مورد نیاز را روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید تا با تلاش برای دستیابی به آن ها، به برش های خود فشار وارد نکنید.

  • کودکان و حیوانات خانگی

از آن جایی که پس از جراحی باید به خوبی استراحت کنید، باید از دوستان و خانواده بخواهید که در طول دوره نقاهت به مراقبت از کودکان و حیوانات خانگی کمک کنند.

  • رژیم غذایی

حفظ یک رژیم غذایی سالم به شما در دوران نقاهت کمک می کند. سعی کنید از غذاهای پر پروتئین و کم سدیم از جمله سبزیجات و میوه های زیاد استفاده کنید. با نوشیدن مقدار زیادی آب و پرهیز از نوشیدنی های حاوی کافئین، بدن خود را به خوبی هیدراته کنید.

  • لباس

در دوران نقاهت، لباس‌ های راحت بپوشید. پیراهن ‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی از جلو با دکمه یا زیپ بسته شوند. شما باید بعد از عمل جراحی شکم از لباس فشرده سازی استفاده کنید.

  • خواب

پس از عمل باید استراحت کافی داشته باشید. برای هفته های اول پس از جراحی، لازم است که شما به آرامی بخوابید، بنابراین مطمئن شوید که مقدار زیادی بالش اضافی روی تخت خود داشته باشید! سعی کنید به مدت ۱ تا ۲ هفته پس از عمل استراحت کنید و به پشت در حالت شیب دار بخوابید.

  • ترتیبات سفر

از آن جایی که نمی‌توانید بلافاصله بعد از جراحی رانندگی کنید، باید ترتیبی دهید که یکی از اعضای خانواده یا دوست شما را بعد از عمل به خانه ببرد. همچنین باید در ۲۴ ساعت اول پس از ترخیص تحت نظارت بزرگسالان باشید زیرا ممکن است مهارت های شناختی و حرکتی شما تحت تأثیر داروی بیهوشی قرار گیرد.

جراحی لیفت شکم پس از زایمان

آیا بچه دار شدن بعد از تامی تاک بی خطر است؟

اول از همه، می توانید مطمئن باشید که جراحی شکم شما به هیچ وجه نباید خطرات بارداری سخت یا ناموفق را افزایش دهد.

بیشترین خطری که شما انجام می دهید این است که به طور بالقوه احساس کنید که بارداری کمی سخت تر از بارداری هایی است که ممکن است قبل از جراحی داشته باشید. با این حال، نباید هیچ درد یا ناراحتی شدیدی برای شما ایجاد کند.

بدن شما به همان اندازه قادر به باردار شدن بعد از عمل جراحی زیبایی شکم و داشتن یک بارداری ایمن و موفق خواهد بود که قبل از جراحی پلاستیک می توانستید داشته باشید.

با این حال، فرض کنید در اولین جلسه مشاوره خود قصد انجام ابدومینوپلاستی را دارید.

در این صورت، جراح پلاستیک شما احتمالاً از شما می پرسد که آیا می خواهید دوباره باردار شوید یا خیر.

این به این دلیل نیست که نمی توانید در آینده صاحب فرزند شوید. این فقط به این معنی است که شما احتمالاً مجبور خواهید بود مراحل بیشتری را از آن چه لازم است انجام دهید.

در برخی موارد، داشتن فرزند پس از جراحی شکم تغییر قابل توجهی در بدن زن پس از بارداری ایجاد نمی کند.

جراحی لیفت شکم با دکتر کامبیز ایزدپناه

جمع بندی

برای زنان در همه جا و به ویژه برای مادران، عمل جراحی زیبایی شکم یکی از پرتقاضاترین جراحی ‌های زیبایی است که هر ساله انجام می‌شود. با توانایی دستیابی به شکمی صاف‌ تر و سفت‌ تر از طریق جراحی شکم، جای تعجب نیست که بسیاری از زنان پس از تجربه برخی از تغییرات مرتبط با بارداری و زایمان، شروع به بررسی این روش کنند. با این حال، این سوال که بارداری آینده چگونه بر نتایج جراحی شکم تأثیر می گذارد اغلب در این دوره مطرح می شود. مطمئناً این یک موضوع مناسب و ارزشمند برای زنانی است که به جراحی لیفت شکم بعد از زایمان یا همان ابدومینوپلاستی فکر می کنند.

اگر نیاز به مشورت بیشتر دارید، دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری ۱۴ الی ۱۷ پاسخگوی شما عزیزان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات بیشتری را  در سایت دکتر ایزدپناه به نشانی www.drkambiz-izadpanah.comمطالعه نموده و یا برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مراجعه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *