لیست تجهیزات ضروری اندو برای کلینیک های دندانپزشکی

با توجه به اینکه یکی از معضلات اصلی مربوط به دندان‌ها پوسیدگی ریشه است، درمان اندو یکی از پرتقاضاترین درمان‌ها در حوزه دندانپزشکی است. تمام افراد در سنین مختلف برای حداقل یک بار پوسیدگی دندان را تجربه کرده‌اند. پوسیدگی دندان مراحل مختلفی دارد و در مراحل پیشرفته می‌تواند منجر به از دست رفتن کامل دندان شود. درمان اندو یا عصب کشی، زمانی انجام می‌شود که پوسیدگی به ریشه و پالپ دندان نفوذ کرده باشد.

درمان اندو، بسیار حساس بوده و در موفقیت این درمان اول تجربه و مهارت دندانپزشک و سپس کیفیت مواد و تجهیزات اندو مورد استفاده در درمان تاثیر به‌سزایی دارد. در ادامه این مطلب لیست تجهیزات ضروری اندو برای کلینیک‌ های دندانپزشکی را آورده‌ایم.

درمان اندو چیست؟

درمان اندو یا عصب کشی توسط متخصص اندو یا اندودنتیست انجام می‌شود. درمان عصب کشی زمانی انجام می‌شود که پوسیدگی تا ریشه و پالپ دندان را درگیر کرده است. در درمان اندو ابتدا کانال ریشه دندان پاکسازی شده و ریشه عفونی از آن خارج می‌شود. سپس در نهایت کانال دندان با مواد پرکننده مخصوص پر می شود، طوری که از نفوذ باکتری‌ها در امان باشد.

درمان اندو درمان بسیار حساسی است و در صورتی که اصول استاندارد آن رعایت نشوند، عوارض جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. در موفقیت این درمان علاوه بر تجربه و مهارت دندانپزشک، استفاده از مواد اولیه و تجهیزات با کیفیت تاثیر مهمی دارد.

مراحل درمان اندو

مراحل درمان اندو به صورت زیر است:

  1. تهیه عکس رادیولوژی از دندان و ارزیابی شدت پوسیدگی و آسیب دیدگی دندان
  2. تشخیص درمان مناسب
  3. تزریق بی حسی
  4. تخلیه بافت عفونی دندان و حذف پوسیدگی‌ها از کانال دندان
  5. پرکردن کانال دندان با مواد پرکننده آمالگام یا کامپوزیت
  6. ترمیم نهایی دندان

مطالعه بیشتربهترین روش خرید لوازم دندانپزشکی با تضمین کیفیت و اصالت کالا

مهم‌ترین تجهیزات درمان اندو کدام اند؟

اگر قصد دارید در آینده نزدیک کلینیک دندانپزشکی درمان تخصصی اندو خود را راه‌اندازی کنید، مهم‌ترین چیزی که باید بدانید آشنایی با تجهیزات ضروری این درمان است. شما در ابتدا باید لیست تجهیزات ضروری اندو برای کلینیک‌ های دندانپزشکی را تهیه کرده و طبق آن تجهیزات کلینیک خود را خریداری کنید. برای درمان اندو به مواد و تجهیزات مختلفی نیاز دارید. در این بخش به معرفی ضروری ترین تجهیزات درمان اندو می‌پردازیم.

۱.    اپکس فایندر

اپکس فایندر یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای درمان اندو است. اپکس فایندر یا اپکس لوکیتور، به تعیین محل دقیق ریشه دندان کمک می‌کند. نحوه عملکرد این دستگاه از طریق اختلاف امپدانس، مقاومت و فرکانس بین استخوان فک و ریشه دندان است.

در مورد خرید دستگاه اپکس فایندر باید این نکته را مدنظر داشته باشید که دستگاه دقت بالایی داشته باشد تا بتوانید درمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. دستگاه اپکس فایندر مزایای زیر را به همراه دارد:

  • صرفه جویی در وقت
  • کمک به افزایش دقت درمان اندو
  • بدون نیاز به استفاده از اشعه ایکس
  • استفاده راحت و آسان
  • صرفه جویی در هزینه‌های درمان و کاهش هزینه اندو نسبت به استفاده از دستگاه رادیوگرافی

از بهترین مدل‌های دستگاه اپکس فایندر می‌توان به اپکس فایندر برند ایتیس و وودپکر اشاره کرد. بهترین مدل‌های دستگاه اپکس فایندر را می‌توانید از فروشگاه دنتیوا تهیه کنید.

۲.    پالپ تستر دندانپزشکی

پالپ تستر از دیگر تجهیزات ضروری اندو برای کلینک های دندانپزشکی محسوب می‌شود. پالپ تستر دستگاهی است که با هدف ارزیابی سلامت فیزیکی دندان از آن استفاده می‌شود. پالپ تسترها از طریق انتقال حرارت یا جریان الکتریکی سلامت و حیات پالپ دندان را می‌سنجد.

پالپ تسترهای الکتریکی از طریق انتقال جریان، باعث تغییر بار الکتریکی عصب دندان شده و باعث ایجاد حس گزگز در دندان بیمار می‌شوند. پالپ تستر قبل از درمان اندو، سلامت فیزیکی پالپ دندان را ارزیابی کرده و اطلاعات دقیقی در مورد پالپ دندان در اختیار دندانپزشک قرار می‌دهد. از بهترین مدل‌های دستگاه پالپ تستر می‌توان به پالپ تستر آنالوگ و دیجیتالی برند پارکل اشاره کرد.

۳.    موتور اندو – دستگاه روتاری

موتور اندو تکنولوژی بسیار مدرنی دارد. این دستگاه با حرکات دقیق و ظریفی که دارد می‌تواند عمل پاکسازی کانال ریشه دندان را با دقت و کیفیت بهتری انجام دهد. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از موتور اندو، کاهش میزان درد و حساسیت دندان بعد از درمان است. این دستگاه کاربری بسیار آسانی دارد و استفاده از آن نیاز به مهارت خاصی ندارد. برندهای ایتیس و وودپکر، از بهترین برندهای دستگاه روتاری درمان اندو هستند. شما می‌توانید دستگاه روتاری این برندها را با قیمتی عالی از فروشگاه دنتیوا تهیه کنید.

۴.    آبچوراتور دندانپزشکی

آبچوراتور دستگاه تزریق گرم مواد گوتا پرکا است. با استفاده از این دستگاه می‌توان به خوبی حفره‌های دندان را با گوتا پرکا پر کرد. آبچوراتور با فشرده کردن مواد گوتا پرکا، به شکل بهتر و موثرتری آن‌ها را به درون دندان تزریق می‌کند. بهترین مدل‌های دستگاه آبچوراتور از برند ایتیس هستند که قیمت مناسبی هم دارند.

۵.    التراسونیک دندانپزشکی

ابزار التراسونیک در درمان اندو به منظور شستشو و ضد عفونی کردن کانال دندان به کار برده می‌شوند. مهم‌ترین نکته در درمان اندو، پاکسازی و ضد عفونی دقیق کانال دندان از باکتری‌ها است. چنانچه باکتری‌های کانال ریشه دندان به خوبی حذف نشوند، پس از پرکردن دندان عفونت و پوسیدگی مجدد کانال دندان رخ می‌دهد. استفاده از دستگاه التراسونیک دندانپزشکی در درمان اندو مزایای زیر را به همراه دارد:

  • استفاده آسان
  • پیشگیری از گیرافتادن مواد در کانال ریشه
  • بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی
  • کمک به سیل مناسب مواد
  • کاهش وجود عوامل میکروبی در کانال ریشه دندان
  • حذف دنتین و لایه اسمیر

اندو اکتیواتور الترا ایکس از برند ایتیس و EASYDO ULTRASONIC ACTIVATOR – اندو اکتیواتور از برند EasyinSmile، بهترین مدل‌های التراسونیک برای درمان اندو هستند.

دنتیوا، دستیار اول مطب شما

دنتیوا یک فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه فروش مواد اولیه و تجهیزات حوزه‌های مختلف دندانپزشکی نظیر درمان اندو است. با وجود فروشگاه دنتیوا دیگر نیازی نیست وقت زیادی را صرف گشتن بین محصولات مختلف و انتخاب بهترین‌ها کنید.

فروشگاه دنتیوا با گردآوری مجموعه کاملی از محصولات بهترین برندهای جهان را با تضمین کیفیت و اصالت، کار خرید مواد اولیه و تجهیزات ضروری اندو برای کلینیک های دندانپزشکی را بسیار راحت‌تر از قبل کرده است. از مهم‌ترین مزایای خرید از فروشگاه دنتیوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تضمین کیفیت کالاها
  • ارسال سریع
  • پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته
  • تنوع بالای محصولات و برندها
  • پوشش‌دهی اکثر حوزه‌های درمان و زیبایی دندانپزشکی
  • پرداخت آسان
  • تضمین اصالت کالاها
  • ضمانت مرجوعی تا ۷ روز در صورت نارضایتی

دندانپزشکان عزیز می‌توانند تمامی موارد و اقلام مورد نیاز مطب خود را از فروشگاه دنتیوا تهیه کنند. برای مشاهده محصولات و خرید، به آدرس اینترنتی فروشگاه dentiwa.com مراجعه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *