فواید روغن آرگان برای پوست؛ معرفی ۲۲ مارک فوق العاده موثر

راهنمای خرید روغن آرگان

فواید روغن آرگان برای پوست: روغن آرگان از هسته هایی که روی درختان آرگان مراکش می روید، درست می شود. بیشتر اوقات به عنوان روغن خالص فروخته می شود که می تواند مستقیماً به صورت موضعی استفاده شود. همچنین روغن آرگان به صورت قرص های مکمل کپسولی نیز مصرف میشود. روغن آرگان معمولاً با محصولات آرایشی و بهداشتی مانند شامپوها ، صابون ها و نرم کننده ها نیز مخلوط می شود.

روغن آرگان هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن استفاده می شود. این روغن دارای ویتامین هایی است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت سلامت پوست و مو را تشکیل می دهند.

۱. از آسیب های ناشی از آفتاب محافظت می کند

طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد؛ نشان داد، آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از آفتاب در طولانی مدت کمک می کند. در نتیجه از سوختگی و هایپرپیگمنتیشن جلوگیری می شود. این خاصیت روغن آراگان حتی ممکن است به جلوگیری از سرطان پوست، از جمله ملانوم کمک کند.

برای بهره مندی از فواید روغن آرگان برای پوست می توانید مکمل های روغن آرگان را به صورت خوراکی مصرف کنید یا روغن را به صورت موضعی به پوست خود بمالید.

۲. پوست را مرطوب می کند

روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده میشود. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. می توان آن را به صورت موضعی استفاده کرد و یا به صورت خوراکی با مکمل های روزانه مصرف کرد تا اثر مرطوب کنندگی داشته باشد. روغن آرگان سرشار از ویتامین E است این ویتامین یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است و می تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند. پس اگر پوستی خشک دارید از فواید روغن آرگان برای پوست غاقل نشوید.

۳. برخی از بیماری های پوستی را درمان می کند

روغن آرگان حاوی خواص درمانی زیادی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. هر دو به کاهش علائم در تعدادی از بیماری های مختلف التهابی پوستی مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می کنند.

برای دستیابی به بهترین نتیجه، روغن آرگان را مستقیماً بر روی لکه های پوستی تحت تأثیر پسوریازیس قرار دهید. بیماری روزاسه با مصرف مکمل های خوراکی به بهترین شکل ممکن درمان می شود.

۴. آکنه را درمان می کند

آکنه اغلب نتیجه سبوم اضافی است که توسط هورمون ایجاد می شود. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می تواند به طور موثری میزان سبوم روی پوست را تنظیم کند. این موضوع می تواند به درمان چندین نوع مختلف آکنه کمک کند و صورتی صاف و آرام را به شما ببخشد. اگر از آکنه رنج میبرید، به هیچ عنوان فواید روغن آرگان برای پوست را دست کم نگیرید.

حداقل ۲ بار در روز روغن آرگان یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان را مستقیماً روی پوست خود بمالید. بعد از چهار هفته نتایج را مشاهده خواهید کرد.

۵- عفونت های پوستی را بهبود می بخشد

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان هر دو خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی را دارد. این قابلیت برای کمک به درمان و پیشگیری از عفونت های پوستی باکتریایی و قارچی را فراهم می کند.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان را به صورت موضعی بمالید.

۶. باعث بهبود زخم میشود

آنتی اکسیدان ها به وضوح یک نیروی قدرتمند هستند. ترکیب آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان به بهبود سریع زخم و بریدگی کمک می کند. برای بهره مندی از فواید روغن آرگان برای پوست می توانید از مکمل های خوراکی روغن آرگان به صورت مرتب استفاده کنید.

۷. درماتیت آتوپیک را تسکین می دهد

درماتیت آتوپیک یک بیماری شایع پوستی است که علائمی مانند خارش و قرمزی پوست دارد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در منطقه آسیب دیده می تواند به درمان این علائم کمک کند. ویتامین E و خواص التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان می توانند به بهبود و تسکین این بیماری کمک کند.

برای درمان بیماران پوستی از ویتامین E موجود در روغن آرگان برای تعدادی از بیماران استفاده شد. محققان دریافتند شرکت کنندگانی که ویتامین E دریافت کرده اند، کاهش چشمگیری در علائم داشته اند.

۸. دارای اثرات ضد پیری است

مدت هاست که روغن آرگان به عنوان یک درمان ضد پیری استفاده می شود. محققان دریافتند که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به افزایش قابل توجهی در قابلیت ارتجاعی پوست می شود. پس روغن آرگان یک درمان ضد پیری موثر است.

این مزایا را می توانید با استفاده از روغن آرگان به طور مستقیم بر روی پوست، مصرف منظم مکمل خوراکی یا هردو دریافت کنید. در نتیجه از فواید روغن آرگان برای پوست میتوان به خاصیت ضد پیری آن اشاره کرد.

۹. چربی پوست را کاهش می دهد

اگر میخواهید از شر براقی پوست برای همیشه خلاص شوید، به لطف قابلیت کاهش سبوم روغن آرگان، این موضوع می تواند به کاهش سبوم کلی و کاهش چربی پوست کمک کند. یک مطالعه نشان داد که استفاده از کرم حاوی روغن آرگان دو بار در روز در طی چهار هفته باعث کاهش فعالیت چربی پوست میشود.

۱۰. از بروز علائم کشیدگی پیشگیری و به بهبود آن کمک میکند

علائم کشش به خصوص در دوران بارداری شایع است و هرکسی آنها را دیر یا زود تجربه می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که یک کرم روغن حاوی روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. این ویژگی کمک می کند تا از ابتلا به علائم کششی جلوگیری و به مرور زمان درمان حاصل شود.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان را مستقیماً به منطقه آسیب دیده بمالید. این کار را به محض اینکه علائم کشیدگی را مشاهده کردید، برای بهترین نتیجه در همان روزهای ابتدایی انجام دهید.

عوارض جانبی و خطرات

استفاده از روغن آرگان برای اکثر افراد بی خطر تلقی می شود. با این حال، برخی از افراد ممکن است در اثر استفاده از آن، عوارض جانبی جزئی را تجربه کنند.

در صورت استفاده موضعی، روغن آرگان ممکن است باعث تحریک پوست شود. این موضوع می تواند باعث ایجاد بثورات یا آکنه شود. اگر به آلرژی مغز درخت حساس هستید، خطر آکنه در استفاده از روغن آرگان شما را تهدید میکند. برای جلوگیری از این موضوع، باید روغن آرگان را روی تکه ای از پوست و جایی که معلوم نیست (مثلا شکم) آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث تحریک پوست شما نمی شود.

هنگام مصرف خوراکی، روغن آرگان ممکن است باعث ناراحتی گوارشی از جمله حالت تهوع یا اسهال شوید همچنین در برخی موارد ممکن است دچار بی اشتهایی یا نفخ شوید همچنین برخی از افراد ممکن است واکنش های پوستی مانند بثورات یا جوش های پوستی را تجربه کنند.

در موارد بسیار نادر، افراد ممکن است عوارض جانبی شدیدتری را در مکمل خوراکی روغن آرگان تجربه کنند. این موارد شامل گیجی، بی خوابی، بی حالی، افسردگی میباشد. در صورت بروز هر یک از این علائم ، بلافاصله مصرف روغن آرگان را متوقف کنید.

در ادامه دعوت میکنیم لیستی از بهترین روغن آرگان های موجود در بازار را مشاهده کنید. در صورت ناموجود شدن محصولات زیر از مدل های مشابه دیدن فرمایید.

چه به صورت موضعی استفاده شود و چه به صورت خوراکی، استفاده از روغن آرگان برای بیشتر افراد بی خطر است. به لطف چندین خاصیت درمانی و ویتامین هایی که در آن وجود دارد فواید بسیار زیادی برای پوست دارد و میتواند اغلب بیماری های پوستی را درمان کند.

اگر چندین هفته است که از روغن آرگان استفاده می کنید و هیچ تغییری در وضعیتی که می خواهید درمان کنید مشاهده نکردید، می توانید از متخصصین پوست کمک بگیرید. آنها سایر گزینه های درمانی از جمله داروهای تجویز شده را برای کمک به شما توصیه می کنند.

امیدواریم از خواندن مقاله فواید روغن آرگان برای پوست لذت برده باشید. از شما عزیزان دعوت میکنیم از سایر صفحات سایت https://tapsanj.com نیز دیدن کنید.

لینک کوتاه: http://yun.ir/6dwi65

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *