شومیز به چه لباسی گفته می شود؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که شومیز به چه لباس گفته می شود و چه تفاوتی میان شومیز زنانه و شومیز دخترانه وجود دارد!

ابتدا لازم است بدانید که شومیز یک کلمه فرانسوی بوده که طیف گسترده ای از بلوز ها و ژاکت ها را شامل می شود. اما در زبان فارسی این کلمه صرفا برای نوعی خاص از لباس زنانه استفاده می شود که در مدل های مختلفی و برای رده سنی های گوناگون، در بازار وجود دارند.

شومیز ها، به طور معمول از پارچه های حریر، ریون، گیپور و… دوخته می شوند که مدل های متعددی برای آن ها در نظر گرفته شده است. این لباس زنانه جذاب، برای ترکیب شدن با آیتم های استایل اسپرت مناسب می باشد. هم چنین می توان از آن در استایل های رسمی و مجلسی نیز استفاده نمود.

برای این که شناخت بیش تری نسبت به شومیز پیدا کنید و با مدل های شومیز زنانه و شومیز دخترانه آشنا شوید، در ادامه به معرفی این لباس زنانه پرداخته ایم و مدل های آن را برای شما مورد بررسی قرار داده ایم.

شومیز چیست؟

شومیز به عنوان یکی از لباس های بسیار متفاوت و در عین حال شیک و شکیل برای خانم ها شناخته می شود که می توان از آن برای استایل رسمی و استایل اسپرت استفاده نمود. با گذشت زمان، جنس پارچه ای برای دوخت شومیز مورد استفاده قرار می گیرد، تغییر کرده و در حال حاضر، شومیز زنانه و شومیز دخترانه از پارچه های لطیف و ظریف تهیه می شوند.

شومیز ها در مجموع در مدل های آستین بلند و آستین کوتاه طراحی و دوخته می شوند و برای آن ها قدی متعادل در نظر گرفته می شود. از این لباس زنانه می توان در میهمانی ها نیز استفاده نمود و البته گزینه مناسبی برای پوشیدن در زیر مانتو به شمار می آید. لازم است بدانید که بلندی قد شومیز نسبت به تیشرت، کم بیش تر می باشد.

معرفی انواع شومیز ها

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، شومیز در دو دسته شومیز زنانه و شومیز دخترانه تقسیم بندی می شود و از محبوبیت زیادی در بین خانم ها برخوردار شده اند.

با توجه به تنوع بالا در مدل های این لباس زنانه، از انواع مختلف آن می توانیم به شومیز رسمی، شومیز پشت باز، شومیز جلو بسته، شومیز حریر، شومیز اسپرت، شومیز آستین بلند، شومیز بدون آستین و شومیز آستین کوتاه اشاره کنیم.

در ادامه رایج ترین و محبوب ترین مدل های آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

شومیز جلو بسته

شومیز زنانه جلو بسته و یا شومیز جلو بسته دخترانه، از شناخته شده ترین مدل های شومیز می باشد که در قسمت جلو، بسته بوده و به طور معمول در ناحیه کمر تنگ تر می شود.

چین پایین این لباس، به عنوان یکی از زیبایی ها و جلوه های منحصر به فرد این مدل از شومیز ها به شمار می آید. شومیز های جلو بسته اغلب با یقه های گرد و یا یقه های به نسبت پوشیده و کوچک دوخته می شوند.

شومیز پشت بسته

شومیز های پشت بسته نوع دیگری از شومیز های زنانه و دخترانه محسوب می شوند که از قسمت پشتی، به طور کامل بسته و پوشیده می باشند و هیچ گونه زیپ و دکمه ای برای آن ها در نظر نگرفته شده است.

شومیز
شومیز

این مدل از شومیز ها، از قسمت پهلو، از زیپ برخوردار شده اند تا پوشیدن آن ها راحت تر انجام شود و پس از بستن زیپ، با ظاهری کیپ بدن نشان داده شود.

شومیز رسمی

از ایده آل ترین آیتم ها برای استایل های رسمی، شومیز رسمی می باشد. شومیز های رسمی محبوبیت زیادی میان خانم ها دارند و با داشتن حالتی رسمی، بیش تر برای میهمانی ها و موقعیت ای جدی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور معمول این نوع از شومیز های دخترانه و زنانه، در قسمت سر شانه، از اپل برخوردار شده اند و یا چین های ظریف و زیبایی برای آن ایجاد شده است. به طور کلی پوشیدن شومیز های رسمی با دامن های کوتاه و یا شلوار های اسکینی، استایل جذابی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

شومیز اسپرت

از شومیز هایی که می توانید از آن ها برای ایجاد استایل کژوال و غیر رسمی خود استفاده نمایید، شومیز های اسپرت می باشند. این مدل از لباس های زنانه، به عنوان شومیز دخترانه نیز شناخته می شوند و ترکیب کردن آن با شلوار های جین و یا کتان، ظاهری جذاب را برای دختر خانم ها ایجاد خواهد کرد.

معمولا از پارچه های نخی و بدون هیچ گونه طرحی جهت دوخت شومیز های اسپرت استفاده می شود. البته ممکن است مدل هایی با طرح های بسیار ساده در برخی از فروشگاه ها وجود داشته باشد.

شومیز حریر

شومیز زنانه ای که محبوبیت ویژه ای را در میان خانم ها از آن خود کرده است، شومیز حریر می باشد. همان طور که از نام این لباس زنانه مشخص است، پارچه ای که برای دوخت آن استفاده شده است، از جنس حریر بوده و به دلیل نرمی و لختی و لطافت بسیار زیاد، پس از پوشیدن، جلوه ای منحصر به فرد به استایل شما خواهد بخشید.

شومیز های حریر در طرح ها و رنگ های متنوعی طراحی و دوخته شده اند که برای هر سلیقه ای مناسب می باشند.

تفاوت شومیز و بلوز و تونیک چیست؟

تونیک به لباس چسبانی گفته می شود که قد بلندی دارد و به طور معمول بلندی آن تا نزدیکی زانو ادامه پیدا می کند. این نوع لباس در مدل های آستین بلند، آستین کوتاه و هم چنین جنس پارچه های مختلف در بازار به چشم می خورند.

شومیز دخترانه
شومیز دخترانه 

در صورتی که بلوز نسبت به تونیک کمی گشاد تر بوده و قد کوتاهی دارد. بلوز ها بدون هیچ استثنائی، به صورت جلو بسته دوخته می شوند. اما شومیز ها در مدل های جلو باز و جلو بسته می توانند مکمل سایر آیتم های استایل شما باشند!

نحوه انتخاب شومیز زنانه و شومیز دخترانه

برای این که بتوانید انتخاب درستی از شومیز برای استایل خود داشته باشید، سعی نمودیم به صورت کامل محبوب ترین و پر استفاده ترین مدل های آن را به شما معرفی نماییم. ضمن این که با بررسی جنس پارچه این لباس، تفکیک شومیز دخترانه و شومیز زنانه را نیز انجام دادیم.

حال اگر تصمیم دارید شومیز مناسبی را برای استایل خود خریداری کنید، پیشنهاد می دهیم از شومیز هایی که فروشگاه سنسی شاپ برای شما جمع آوری کرده است دیدن نمایید. شومیز هایی که در دسته بندی شومیز زنانه و شومیز دخترانه در این فروشگاه قرار گرفته اند، کاملا بر اساس به روز ترین و ترند ترین مدل ها و جنس پارچه ها ارائه می شوند تا شما بدون صرف وقت و هزینه اضافی، به راحتی و بدون محدودیت مکانی و زمانی، خرید مدل و طرح دلخواه خود را انجام دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *