چگونه سشوار بکشیم تا مو‌ها وز نشوند؟

چگونه سشوار بکشیم تا مو‌ها وز نشوند؟ برای پاسخ به این سؤال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا ترفند‌هایی را به شما آموزش دهیم که از وز شدن مو‌ها جلوگیری شود.

 

منبع ویدیو: کانال آپارات این یا اون

راهکار‌های مختلفی برای جلوگیری از وز شدن مو هنگام سشوار کشیدن وجود دارد. مواردی چون نوع سشوار، نوع مراقبت از مو و سایر مواردی که در ادامه به جزئیات دقیق‌تر آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اما آنچه که نقش مهمی در عدم وز شدن مو‌ها دارد نوع سشوار است. ما در مطلب سشوار خوب چه مارکیه؟ فاکتور‌های مهمی را مورد برسی و ارزیابی قرار داده‌ایم و در انتها لیستی از بهترین گزینه را معرفی کرده‌ایم. پس در صورتی که سشوار شما قدیمی است یا کارایی لازم را ندارد حتماً به این مطلب سر بزنید.

اما همانطور که اشاره کردیم نوع سشوار تنها یکی از فاکتور‌هایی است که از وز شدن مو‌ها جلوگیری می‌کند. در ادامه مواردی را خدمتتان عرض خواهیم کرد که در کنار استفاده از سشوار خوب باید حتماً از آن‌ها برای جلوگیری از وز شدنم مو استفاده کنید.

۱. هنگام شستن مو از نرم‌کننده استفاده کنید

به دلیل مواد استفاده شده در انواع نرم‌کننده‌ها مو بافتی نرم و لطیف می‌گیرد، همین موضوع سبب می‌شود وقتی که بعد از حمام مو‌های خود را سشوار کرده‌اید دیگر وز نشود و حالتی یکنواخت و صاف داشته باشد. همچین اگر نمی‌دانید چگونه مو‌های فر را صاف کنید حتماً بهتر است از نرم‌کننده‌های مخصوص مو‌های فر استفاده کنید.

۲. قبل از سشوار کشیدن با حوله مو‌هایتان را خشک کنید

دومین راهکار برای اینکه چگونه سشوار بکشیم تا مو‌ها وز نشنود خشک کردن مو با حوله و استفاده از یک‌شانه‌ی دندانه درشت یا همان‌ شانه‌ی مخصوص مو‌های فر است. بنابراین بعد از اینکه مو‌هایتان را با نرم‌کننده شستشو دادید، بلافاصله با یک حوله اقدام به خشک کردن مو‌هایتان کنید و سپس با یک‌شانه‌ی دندانه درشت گره‌های مو‌هایتان را باز کنید.

۳. از اسپری کف موس مو استفاده کنید

بعد از اینکه مو‌هایتان را با حوله خشک کردید، سپس نوبت به استفاده از کف موس مو است. شما باید به اندازه‌ی یک اسپری نه بیشتر روی مو‌هایتان از موس استفاده کنید و مجدداً با‌شانه‌ی دندانه درشت روی مو‌هایتان بکشید.

۴. استفاده از سرم براق‌کننده

استفاده از سرم براق‌کننده مو به مقدار کم می‌تواند از وز شدن مو بعد از سشوار کشیدن جلوگیری کند. توجه داشته باشید مقدار استفاده از سرم براق‌کننده نباید بیش از حد باشد و باید به مقدار کافی از آن استفاده شود.

۵. همزمان با سشوار کشیدن از برس گرد استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین راهکار‌هایی که از وز شدن مو بعد از سشوار کشیدن جلوگیری می‌کند، استفاده از برس و سشوار است. شما باید هنگام که دارید سشوار می‌کشید با یک برس گرد مو‌هایتان را از بالا به پایین سشوار کنید، این کارا باید آنقدری تکرار کنید که مو‌هایتان کاملاً خشک شود و حالتی صاف و یکدست بگیرد.

۶. از تافت برای حفظ حالت مو استفاده کنید

بعد از انجام مراحل بالا حالا نوبت به استفاده از تافت مو می‌رسد. توجه داشته باشید استفاده‌ی بیش از حد از تافت ممکن است به مو‌های شما آسیب وارد کند و همچنین باتوجه به خاصیت چسبناکی که دارد ممکن است مو‌های شما را براق نشان دهد و در نهایت این چنین نشان دهد که انگار مو‌هایتان را چند روز است نشسته‌اید، لذا بیش از یک یا دو پیس از تافت استفاده نکنید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم پاسخ جامعی به سؤال؛ چگونه سشوار بکشیم تا مو‌ها وز نشوند بدهیم. ‌امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورت هرگونه انتقاد و پیشنهاد از طریق بخش تماس باما یا قسمت نظرات همین پست باما در ارتباط باشید. در صورتی که شما راهکار بهتری برای جلوگیری از وز شدن مو بعد از کشیدن سشوار دارید حتماً آن را با ما و دیگر کاربران سایت تپ سنج به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *