مسواک برقی یا دستی؟ کدام برای سلامت دندان بهتر است؟

دانشمندان دریافتند افرادی که از مسواک برقی استفاده می کنند، در مقایسه با افرادی که از مسواک دستی استفاده می کنند، لثه های سالم تری دارند، پوسیدگی دندان در آنها آنها کمتر است و همچنین دندان هایشان در مدت طولانی تری تمیز و ایمن میماند .

تکمیل این تحقیق ۱۱ سال به طول انجامید و طولانی ترین مطالعه و پژوهش در مورد تاثیر مسواک زدن برقی در مقابل دستی محسوب میشود.

مدیر اجرایی بنیاد سلامت دهان آمریکا، دکتر نایجل کارتر، معتقد است که این مطالعه از تمامی مطالعاتی که در این باره انجام شده است کامل تر است.

دکتر کارتر می گوید: “سالهاست که متخصصان در مورد مزایای مسواک های برقی صحبت می کنند. مسواک های برقی برای سلامت دهان و دندان های ما بهتر هستند.

مسواک های برقی، به ویژه مسواک های برقی که در هر دو جهت می چرخند یا سر “نوسانی” دارند، در از بین بردن پلاک واقعاً موثر هستند. این ویژگی به جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه کمک می کند.

از آنجا که تحقیقات در مورد مزایای مسواک های برقی رو به افزایش است، تصمیم گیری در مورد خرید  مسواک برقی بسیار ساده تر می شود.

نظرسنجی اخیر بنیاد سلامت دهان نشان داد که از هر دو بزرگسالان انگلیسی در حال حاضر از مسواک برقی استفاده می کنند.

اکثر استفاده کنندگان از مسواک های برقی، برای راحتی و تمیزی بیشتر از آن استفاده میکنند. بیش از یک سوم (۳۴٪) به دلیل توصیه دندانپزشک متقاعد شده اند که یک مسواک برقی بخرند، در حالی که از هر ۹ نفر (۱۳٪) یک مسواک برقی به عنوان هدیه دریافت کرده است!!!

دکتر کارتر می افزاید: “با پیشرفت تکنولوژی، هزینه خرید مسواک برقی مقرون به صرفه تر شده است.” مسواک های باتری با قیمت ۱۰ پوند ( ۲۰۰ هزار تومان در بازار ایران) و مسواک های برقی با قیمت ۳۰ پوند (بالای ۵۰۰ تومان در بازار ایران) در دسترس هستند.

با توجه به مزایای مسواک های برقی، داشتن یک مسواک یک سرمایه گذاری عالی است و واقعاً می تواند برای سلامت دهان شما مفید و موثر باشد. ”

یافته های بیشتر مجله پریودنتولوژی بالینی نشان داد که مسواک های برقی باعث کاهش ۲۲ درصدی آسیب لثه و ۱۸ درصدی پوسیدگی کمتر دندان ها در دوره ای ۱۱ ساله شده است.

دکتر نایجل کارتر می گوید: “مهم نیست که در حال حاضر از مسواک برقی استفاده می کنید یا نه، باید از یک روال بهداشت دهان و دندان خوب پیروی کنید. ( دوبار در روز به مدت ۲ دقیقه مسواک را به آرامی از بالا به پایین روی دندان هایتان بکشید)

این موضوع بدان معناست که چه از مسواک دستی چه از مسواک برقی استفاده کنید، باید دو دقیقه، دو بار در روز، با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. همچنین، یک روال بهداشت دهان و دندان خوب بدون استفاده از  نخ دندان یکبار در روز کامل نمی شود.

اگر از یک روال بهداشت دهان و دندان خوب پیروی کنید، چه از مسواک دستی و چه از مسواک برقی استفاده کنید، در هر صورت دندان های سالمی خواهید داشت.

امیدواریم از خواندن مطلب مسواک برقی یا مسواک دستی؟ لذت برده باشید ضمن به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از شما عزیزان دعوت میکنیم از سایر مطالب سایت تپ سنج دیدن کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
از طريق
www.dentalhealth.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *