راهنمای خرید بهترین مانیتور مخصوص گیمینگ [ارزان و باکیفیت]

اگر متوجه شده‌اید که‌مانیتور شما در اجرای بازی‌های نسل جدید راضی‌کننده نیست و کیفیت تصویر لازم را ارائه نمی‌کند. همراه ما باشید تا شما را با بهترین‌ مانیتور‌ مخصوص گیمینگ آشنا کنیم.

در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا متوجه شوید بهترین‌مانیتور‌های بازی چه ویژگی‌هایی دارند و همچنین شما را در انتخاب مناسب‌ترین محصول برای نیازتان راهنمایی می‌کنیم. چندین اصطلاح وجود دارد که باید قبل از خرید یک‌مانیتور گیمینگ بدانید، به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم تنها پنج دقیقه از زمان خود را صرف خواندن این مقاله کنید تا کاملاً با مفاهیم اولیه و پایه‌ی انواع محصولات در این زمینه آشنا شوید و در نهایت خریدی مقرون به صرفه و خوبی را تجربه کنید.

اگر اولین باری است که عباراتی مانند IPS و Tn نرخ تازه‌سازی و یا فناوری‌هایی مانند؛ G-Sync و FreeSync می‌شنوید، پیشنهاد می‌کنیم به خواندن مطلب ادامه دهید. انتخاب یک‌مانیتور گیمینگ با‌مانیتور‌های عادی تفاوت چندانی ندارد، با این حال توجه به چند ویژگی مهم تجربه بصری بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نحوه انتخاب‌مانیتور بازی

انتخاب مانیتور گیمینگ
نحوه انتخاب مانیتور مخصوص بازی

انتخاب یک‌مانیتور گیمینگ وجه‌های مشترک زیادی با‌مانیتور‌های معمولی دارد. در نهایت بهتر است بدانید هیچ تمایز واضحی بین‌مانیتور‌های عادی و‌مانیتور‌های بازی وجود ندارد. در واقع، ‌مانیتور گیمینگ به‌مانیتوری گفته می‌شود که دارای ویژگی‌های خاصی، از قبیل نرخ تازه‌سازی یا برخی ویژگی‌های خاص دیگر است که به شما امکان می‌دهد تجربه کاربری خوبی با بازی‌های ویدیویی به دست‌آورید، این موضوع در مورد بهترین ماوس گیمینگ نیز صدق میکند.

واضح است که هیچ چیز مانع از اجرای بازی‌های ویدیویی در‌مانیتوری‌های معمولی نمی‌شود، اما اگر می‌خواهید بهترین تجربه را داشته باشید، باید مدلی مناسب با نیازتان را انتخاب کنید.

مانیتور های گیمینگ باتوجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارا میباشند لذت بازی را چندین برابر میکنند، اما این بدان معنا نیست که حتما باید از بهترین مانیتورهای موجود در این زمینه استفاده کنید. شما میتوانید با کمی جستجو بین طیف وسیعی از مدل ها با قیمت های مختلف بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

برسی IPS، VA یا Tn

یکی از اولین خصوصیتی که در توضیحات‌ بهترین مانیتور مخصوص گیمینگ خواهید خواند، مربوط به فناوری استفاده شده توسط پنل است. در واقع، انواع پنل‌هایی که می‌توانید در یک‌مانیتور بازی پیدا کنید، زیاد نیستند و تنها تفکیک نام‌گذاری‌های مختلف در آن‌ها کمی پیچیده است. امروزه هنوز بسیاری ازافراد تفاوت بین LCD و LED را متوجه نمی‌شوند، اما در واقع این دو فناوری درتضاد هم نیستند: در واقع بسیاری از‌مانیتور‌های بازی (تقریباً همه) هر دو تکنولوژی را دارا می‌باشند.

از آنجا که LCD فناوری مربوط به پیکسل‌ها را تشکیل می‌دهد، و LED نور پس زمینه، که دقیقاً یک دیود ساطع نور (LED) را شامل می‌شود. در نتیجه، تقریباً تمام‌ مانیتور‌های موجود در بازار از LCD با نور پس زمینه LED ساخته می‌شوند، اما تفاوت‌هایی در فناوری‌های مورد استفاده در آن‌ها وجود دارد. در زیر توضیحاتی در مورد تفاوت بین آن‌ها را خواهیم گفت. چطور ممکنه؟

 

مانیتور بازی Tn: مخفف Twisted Nematic است و تنها در‌مانیتور‌های مناسب گیمینگ به کار ‌می‌روند. در واقع، این ویژگی زمان پاسخ بسیار پایینی دارد (زمانی که پیکسل طول می‌کشد تا حالت خود را تغییر دهد) این تغییر زمان می‌تواند تنها در کمتر از یک میلی ثانیه باشد. این ویژگی می‌تواند به گیمر برای بازی‌های سرعتی مناسب‌تر باشد و همچنین باعث بهبود زاویه دید گیمر شود.

مانیتور‌های بازی IPS: چند سالی می‌شود‌مانیتور‌های IPS محبوب ترشده‌اند، IPS یعنی In Plane Switching، مدل‌هایی که کیفیت تصویر عالی (حتی در سطوح حرفه‌ای) و زوایای دید بسیار وسیع را ارائه می‌دهند. با این حال، با توجه به زمان پاسخ نسبتاً کمی که دارد تا حدودی کند است و معمولاً برای بازی‌های سریع‌تر توصیه نمی‌شوند، اما برخی از مدل‌ها این مشکل را رفع کرده‌اند.

مانیتور‌های بازی VA: این‌مانیتورهای بین TN و IPS هستند و نقاط قوت و ضعف متفاوتی را دارند. اما اغلب یک هماهنگی عالی را نشان می‌دهند. آن‌ها زوایای دید خوب، کنتراست خوبی را ارائه می‌دهند. قابل ذکر است زمان پاسخ آن‌ها می‌تواند بالاتر از Tn باشد. اما به کندی IPS نمی‌باشد.

مانیتور‌های بازی OLED: در حال حاضر مدل‌های زیادی در بازار وجود ندارد که از این فناوری استفاده کنند، با این حال این بهترین‌مانیتور برای گیمینگ است. OLED‌ها نور پس زمینه ندارند و به لطف قابلیت خاموش کردن پیکسل‌ها کنتراست بسیار گسترده‌ای دارند. زمان پاسخ دهی بسیار پایین، کیفیت تصویر بالا و زاویه دید عالی دارند. هزینه تولید متأسفانه بسیار بالا است و به همین دلیل یافتن‌مانیتور‌های بازی با فناوری OLED با قیمت‌های پایین بازار بسیار دشوار است.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر قطعاً یک ویژگی مهم در انتخاب بهترین مانیتور مخصوص گیمینگ است. در ادامه با برخی مفاهیم مهم در این زمینه آشنا می‌شوید.

برخی مفاهیم اساسی وجود دارد که باید برای درک کیفیت یک صفحه نمایش بدانید: به عنوان مثال، روشنایی بر حسب cd / m² یا nits اندازه‌گیری می‌شود و بدیهی است که اگر مقدار آن بیشتر باشد بهتر است. تا حد امکان (۲۰۰ نیت در حال حاضر قابل قبول است). اصطلاحات دیگری که قبل از خرید ممکن است با آن‌ها روبرو شوید، کنتراست یا عمق سیاهی و زوایای دید است: اولی و دومی همیشه بر کیفیت تصاویر تأثیر می‌گذارد، سومی در عوض کیفیت را تنها زمانی نشان می‌دهد که شما به پانل از یک موقعیت جانبی به نقطه مرکزی نگاه کنید.

با پرداختن به جزئیات بیشتر، در صفحات مشخصات فنی‌مانیتور‌ها می‌توانید عباراتی مانند sRGB یا DCI-P۳ را بیابید: این دو پروفایل رنگی هستند که بیشتر در مورد آن‌ها خواهید شنید و دومی گسترده‌تر از اولی است. بدون پرداختن به نکات فنی زیاد، آن‌ها حداکثر اشباع رنگ‌های اصلی و مکمل را در طیف رنگی مرئی نشان می‌دهند. پوشش مثلث به صورت درصد نشان داده شده است، با پوشش ۱۰۰ درصدی فضا‌های رنگی مختلف نشان دهنده کالیبراسیون کامل در آن است.

بدون شک کیفیت تصویر بهترین مانیتور مخصوص گیمینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که مانیتور مدنظر کارایی لازم در وضوح بالا را ارائه نکند، نمیتوان گزینه ی چندان مناسبی به نظر برسد. با این حال پیشنهاد میکنیم در انتخاب بهترین مانیتور مخصوص بازی حتما به کیفیت تصویر آن توجه کنید.

ابعاد، فرمت‌ها و وضوح

اندازه و وضوح با هم یکسان نیستند. علاوه بر این، یک‌مانیتور بازی می‌تواند قالبی داشته باشد. (یعنی رابطه بین قسمت بلند پانل و قسمت کوتاه) که می‌تواند کم و بیش عریض باشد.

اندازه‌مانیتور در اندازه‌گیری اینچ (مشخص شده توسط (“) برای مثال۲۷″) و می‌تواند از حدود ۱۸.۵ تا حداکثر بیش از ۳۰” متغیر باشد. در مورد فرمت، زمانی ۴: ۳ قبلاً بسیار استفاده می‌شد، در حالی که اکنون محبوب‌ترین استاندارد ۱۶: ۹ است. با این حال، ‌مانیتور‌های متعددی وجود دارند که پهنای بیشتری دارند و نسبت تصویر ۲۱: ۹ را ارائه می‌دهند. در نهایت، ‌مانیتور‌های ۳۲: ۹ چندان نادر نیستند، که اساساً قالبی را که با اتصال دو نمایشگر در کنار هم به دست می‌آید، در یک پنل قرار دهند. در واقع به شما یادآوری می‌کنم که هیچ چیز مانع از اتصال دو یا چند نمایشگر به یک رایانه و ایجاد یک پیکربندی چند‌مانیتور نمی‌شود.

وضوح با تعداد پیکسل در سمت بلند و تعداد پیکسل در سمت کوتاه نشان داده می‌شود. با ضرب این دو عدد، تعداد کل پیکسل‌های روی صفحه نمایش به دست می‌آید. همیشه در نظر داشته باشید که هرچه تعداد پیکسل‌هایی که روی صفحه پردازش می‌شوند بیشتر باشد، تولید تعداد فریم‌های زیادی در ثانیه برای کامپیوتر سنگین‌تر می‌شود.

رزولوشن‌ تصویر

به طور خلاصه، در رزولوشن‌های بالا، به یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند، مخصوصاً با آخرین نسل بازی‌ها، نیاز دارید. در زیر متداول‌ترین رزولوشن‌ها را خواهید دید.

  • مانیتور‌های بازی HD: وضوح HD اکنون تقریباً به طور کامل در‌مانیتور‌های بازی در دسترس نیست و برابر با ۱۲۸۰ x ۷۲۰ پیکسل است.
  • مانیتور بازی فول اچ‌دی: این رایج‌ترین رزولوشن در‌مانیتور‌های بازی تا به امروز است، زیرا نشان‌دهنده سازش مناسب بین وضوح و قدرت محاسباتی لازم برای تولید فریم‌های رضایت‌بخش در ثانیه برای گیمینگ است. برابر با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.
  • مانیتور بازی Quad HD (۲K): اگر یک کارت گرافیک میان رده یا رده بالا دارید، این وضوح یک گزینه عالی است. این برابر با ۲۵۶۰ x ۱۴۴۰ پیکسل است و آن را برای نمایشگر‌های ۲۷ اینچی به بالا توصیه می‌کنیم.
  • مانیتور‌های بازی Ultra HD (۴K): یافتن‌مانیتور‌های بازی با وضوح بالاتر از این، برابر با ۳۸۴۰ x ۲۱۶۰ پیکسل آسان نیست. اجرای یک بازی با گرافیک سه بعدی در این وضوح حتی برای گران‌ترین کارت‌های گرافیک نیز آسان نیست، بنابراین اگر می‌خواهید با این وضوح بازی کنید، مطمئن شوید که سیستم یا کنسول‌تان با آن سازگار است.

بهترین مانیتور های گیمینگ ۸k

برخی افرادی که به صورت حرفه ای به بازی هایی با گرافیک بالا میپردازند، نیاز به خرید بهترین مانیتور های گیمینگ ۸k دارند، تا بتوانند بهترین تجربه را حین بازی داشته باشند. ما در ادامه ی این مطلب سعی کرده ایم سلیقه ی این افراد را نیز پوشش دهیم و در لیست منتخب خود مدل هایی با بالاترین وضوح تصویری را معرفی کنیم. با این حال اگر نتوانستید مدل ایده آلتان را بین مانیتور های منتخب زیر پیدا کنید، حتما از طریق بخش نظرات همین پست موضوع را با کارشناسان ما مطرح کنید تا شما را برای خرید بهترین مانیتور مخصوص بازی راهنمایی کنند.

شما میتوانید در خصوص مانیتور های زیر نظرات خود را با ما و دیگر کاربران سایت تپ سنج به اشتراک بگذارید. در صورتی که نسبت به کالاهای معرفی شده سوالی دارید از طریق بخش تماس با ما آن را مطرح کنید.

در ادامه دعوت میکنیم ۲۰مدل از بهترین مانیتور های گیمینگ موجود در بازار را مشاهده کنید. (در صورت ناموجود شدن هر محصول از مدل های مشابه آن دیدن فرمایید.)

۱.مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LF27T350FH-M سایز ۲۷ اینچ

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LF27T350FH-M سایز 27 اینچ

رزولوشن این مانیتور مخصوص گیمینگ  ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD است. از ویژگی های این مدل میتوان به مواردی چون نرخ بروزرسانی تصویر ۷۵ هرتز، کنتراست استاتیک ۱۰۰۰:۱ و محدوده زمان پاسخ‌گویی سه تا شش میلی‌ثانیه ای شاره کرد. این مدل تا ۱۶.۷ میلیون رنگ را پشتیبانی می‌کند و در نوع خود جزو بهترین های بازار است.

مشخصات

  • وزن: ۳.۴ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: IPS

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۲.مانيتور مخصوص بازی جی پلاس مدل GGM-K327QN سايز ۳۲ اينچ

مانيتور مخصوص بازی جی پلاس مدل GGM-K327QN سايز 32 اينچ

نرخ بروزرسانی تصویر این مدل ۱۶۵ هرتز و نوع مانیتور خمیده می‌باشد. رزولوشن صفحه نمایش۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل بوده که برای گیمینگ بسیار قابل قبول است. از دیگر ویژگی های این مانیتور گیمینگ میتوان به مواردی چون نور پس‌زمینه LED و نوع پنل VA اشاره کرد. قابل ذکر است مدل GGM-K327QN از دو پورت HDMI و یک پورت USB پشتیبانی می‌کند.

مشخصات

  • دارای فیلتر نور آبی
  • دارای Flicker-Free
  • MPRT1:ms
  • دارای Free Sync، HDR10

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۳.مانيتور مخصوص بازی جی پلاس مدل GGM-L276FN سايز ۲۷ اينچ

مانيتور مخصوص بازی جی پلاس مدل GGM-L276FN سايز 27 اينچ

یکی دیگر از بهترین مانیتور های مخصوص بازی مدل GGM-L276FN می‌باشد. این مانیتور ۲۷ اینچی دارای قابلیت هایی چون زاویه دید افقی و عمودی۱۷۸، دو عدد پورت HDMI و یک عدد پورت USB و همچنین از درگاه‌های ارتباطی Display Port پشتیبانی می‌کند. رزولوشن صفحه نمایش Full HD بوده و برای گیم بسیار مناسب است.

مشخصات

  • سایر قابلیت‌ها: دارای فیلتر نور آبی
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: IPS

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۴.مانیتور مایا مدل MO24 X Series سایز ۲۴ اینچ

مانیتور مایا مدل MO24 X Series سایز 24 اینچ

مدل MO24 X Series دارای رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و شدت روشنایی آن ۲۵۰cd/m2 می‌باشد. قیمت محصول نسبت به قابلیت هایی که دارد بسیار مناسب است و برای افرادی که بودجه ی محدودی دارند انتخاب مناسبی به نظر میرسد. از ویژگی های این مدل میتوان به محدوده زمان پاسخ‌گویی یک تا سه میلی‌ثانیه، تعداد پورت HDMI یک عددی اشاره کرد. جهت مشاهده قیمت و خرید این محصول به لینک زیر مراجعه فرمایید.

مشخصات

  • وزن: ۶.۶۳ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: IPS

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۵.مانیتور مخصوص بازی خمیده سام الکترونیک مدل LS27NC725 سایز ۲۷ اینچ

مانیتور مخصوص بازی خمیده سام الکترونیک مدل LS27NC725 سایز 27 اینچ

مانیتور مخصوص بازی خمیده سام الکترونیک مدل LS27NC725 سایز ۲۷ اینچ دارای قابلیت های مختلفی چون فرکانس عمودی محدوده ۵۰ الی ۷۵ هرتز، محدوده زمان پاسخ‌گویی ۶ میلی‌ثانیه ای و همچنین یک عدد پورت HDMI اشاره کرد. دقت رنگ این مدل سام بسیار بالا میباشد و جزو بهترین مانیتور مخصوص گیمینگ قیمت مناسب در بازار می‌باشد.

مشخصات

  • وزن: ۴.۱ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: E-LED

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۶.مانیتور ال جی مدل ۲۲MK400H-B سایز ۲۲ اینچ

مانیتور ال جی مدل 22MK400H-B سایز 22 اینچ

نوع پنل این مانیتور مخصوص گیم TN و رزولوشن صفحه نمایشی آن Full HD می‌باشد. از یک عدد پورت HDMI پشتیبانی می‌کند و سایز صفحه نمایش آن ۲۲ اینچ است. این مدل برای مواردی چون کاربری عمومی و گیمینگ کاملا مناسب بوده و باتوجه به قیمت مناسبی که دارد جزو نمونه های اقتصادی به شمار میرود.

مشخصات

  • تعداد پورت VGA یا D-Sub: یک عدد
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نوع مانیتور: اداری , کاربری عمومی , گیمینگ
  • نور پس‌زمینه: LED

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۷.مانیتور ایسوس مدل VP228HE سایز ۲۱.۵ اینچ

مانیتور ایسوس مدل VP228HE سایز 21.5 اینچ

یکی دیگر از بهترین مانیتور های مخصوص گیمینگ مدل VP228HE شرکت ایسوس است. این مدل باتوجه به قابلیت هایی چون کنتراست داینامیک ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰:۱ و همچنین رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسلی بهترین گزینه برای گیمر ها محسوب می‌شود. نوع پنل TN و محدوده زمان پاسخ‌گویی آن یک تا سه میلی‌ثانیه است. ظاهر محصول کمی مات بوده که زیبایی چشمگیری به این مانیتور داده است.

مشخصات

  • وزن: ۳.۵ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نوع مانیتور: گیمینگ
  • نور پس‌زمینه: LED

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۸.مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LS22A330NH-M سایز ۲۲ اینچ

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LS22A330NH-M سایز 22 اینچ

شدت روشنایی این مدل ۲۵۰ cd/㎡ و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۶۰ هرتز است.  کنتراست استاتیک ۳۰۰۰:۱ و محدوده زمان پاسخ‌گویی ۶ میلی‌ثانیه ای آن را به بهترین محصولات موجود در بازار تبدیل کرده است. دارای یک پورت VGA میباشد و قابلیت نمایش تا ۱۶.۷ میلیون رنگ را دار می‌باشد. قابل ذکر است، رزولوشن صفحه نمایش این مانیتور  ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل است. جهت مشاهده قیمت وارد لینک زیر شوید.

مشخصات

  • وزن: ۲.۵ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: VA

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۹.مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27F390FHM سایز ۲۷ اینچ

مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27F390FHM سایز 27 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش این مدل ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز است. تا ۱۶.۷ میلیون رنگ را پشتیبانی می۲کند و زاویه دید افقی و عمود آن ۱۷۸ ° (H) / 178 ° (V) است. از دیگر ویژگی های این مانیتور مخصوص بازی میتوان به مواردی چون  زمان پاسخ‌گویی ۴ میلی‌ثانیه ای و کنتراست استاتیک ۳۰۰۰:۱ آن اشاره کرد. محدوده زمان پاسخ‌گویی سه تا شش میلی‌ثانیه است و یک پورت VGA پشتیبانی می‌کند. باتوجه به شدت روشنایی ۲۵۰ cd/㎡ و کنتراست داینامیک Mega برای گیم بسیار مناسب است.

مشخصات

  • وزن: ۴.۴ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: VA

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۰.مانیتور دل مدل S2421HN

مانیتور دل مدل S2421HN

نور پس‌زمینه این مانیتور مخصوص بازی LED بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۷۵ هرتز است. از کنتراست استاتیک ۱۰۰۰:۱ و محدوده زمان پاسخ‌گویی ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه بهره میبرد. از ویژگی های مثبت این مانیتور میتوان به خروجی هدفون آن اشاره کرد که در کمتر مانیتوری دیده می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل است و شدت روشنایی آن ۲۵۰cd/m2 می‌باشد. قابل ذکر است این مانیتور مدل دل تعداد تا ۱۶.۷ میلیون رنگ را پشتیبانی می‌کند.

مشخصات

  • وزن: ۳۳۰۲.۱۵۲ گرم
  • توضیحات بلندگو: ندارد
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نوع پنل: IPS

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۱.مانیتور ال جی مدل GL600F-B سایز ۲۴ اینچ

مانیتور ال جی مدل GL600F-B سایز 24 اینچ

بدون شک این مدل جزو بهترین مانیتور های مخصوص گیمینگ محسوب می‌شود و باتوجه به وضوح تصویری که دارد لذت بازی را برای شما گیمر گرامی دو چندان می‌کند. از ویژگی های این مدل میتوان به کنتراست داینامیک ۱۰۰۰:۱، تعداد پورت HDMI دو عددی مصرف برق بهینه و همچنین منبع تغذیه ۱۰۰-۲۴۰Vac, 50/60Hz آن اشاره کرد.  قابل ذکر است رزولوشن صفحه نمایش ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و فول اچ دی است.

مشخصات

  • وزن: ۳۷۰۰ گرم
  • سایز پیکسل‌ها: ۰.۲۷۱۵×۰.۲۷۱۵ mm
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • محدوده زمان پاسخ‌گویی: یک تا سه میلی‌ثانیه

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۲.مانیتور ال جی مدل ۲۴MK430H-B سایز ۲۳.۵ اینچ

مانیتور ال جی مدل 24MK430H-B سایز 23.5 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و نوع سیگنال ویدئویی آن آنالوگ , دیجیتال است. محدوده زمان پاسخ‌گویی تنها  سه تا شش میلی‌ثانیه و از یک عدد پورت VGA پشتیبانی می‌‍کند. شدت روشنایی ۲۵۰cd/m2 و تعداد رنگ قابل نمایش آن تا ۱۶.۷ میلیون رنگ را نمایش می‌دهد. زمان پاسخ‌گویی ۵ms میلی‌ثانیه کنتراست استاتیک آن ۱۰۰۰:۱ و برای گیمینگ بسیار مناسب است.

مشخصات

  • وزن: ۳.۱ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: IPS

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۳.مانیتور لنوو مدل D19-10-HDMI سایز ۱۸.۵ اینچ

مانیتور لنوو مدل D19-10-HDMI سایز 18.5 اینچ

این مدل دارای ویژگی هایی چون: نوع پنل: TN، نرخ بروزرسانی تصویر: ۶۰ هرتز، کنتراست استاتیک: ۶۰۰:۱، رزولوشن صفحه نمایش: ۷۶۸ × ۱۳۶۶ پیکسل، شدت روشنایی: ۲۰۰cd/m²، تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ، تعداد پورت HDMI: یک عدد، مصرف برق: ۹W Typ, 12W Max,  و منبع تغذیه: ۱۰۰-۲۰۰VAC, 50-60Hz می‌باشد.

مشخصات

  • وزن: ۲.۳۶ گرم
  • محدوده زمان پاسخ‌گویی: سه تا شش میلی‌ثانیه
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • تعداد پورت VGA یا D-Sub: یک عدد

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۴.مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC34G55TW-W سایز ۳۴ اینچ

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC34G55TW-W سایز 34 اینچ

زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی‌ثانیه، نرخ بروزرسانی تصویر: ۱۶۵ هرتز، کنتراست استاتیک: ۲,۵۰۰:۱، محدوده زمان پاسخ‌گویی: یک تا سه میلی‌ثانیه، کنتراست داینامیک: Mega ∞ DCR، تعداد پورت HDMI: یک عدد، مصرف برق: ۵۰W، منبع تغذیه: ۱۰۰-۲۴۰V(50/60Hz)، درگاه‌های ارتباطی: Display Port، رزولوشن صفحه نمایش: ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰ پیکسل

مشخصات

  • وزن: ۵.۶ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: VA
  • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
  • شدت روشنایی: ۲۵۰ cd/㎡
  • زاویه دید (افقی/عمودی): ۱۷۸°(H)/178°(V)

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۵.مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27T550FD-M سایز ۲۷ اینچ

مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27T550FD-M سایز 27 اینچ

محدوده زمان پاسخ‌گویی: سه تا شش میلی‌ثانیه، تعداد پورت VGA: یک عدد، توضیحات بلندگو: Stereo، شدت روشنایی: ۲۵۰ cd/㎡، Off Timer Plus، HDMI-CEC، تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ، زاویه دید (افقی/عمودی): ۱۷۸°/۱۷۸°، زمان پاسخ‌گویی: ۴ میلی‌ثانیه، کنتراست داینامیک: Mega، تعداد پورت HDMI: یک عدد، منبع تغذیه: ۱۰۰-۲۴۰V(50/60Hz)، ویژگی‌های دستگاه: بلندگو، درگاه‌های ارتباطی: Display Port، رزولوشن صفحه نمایش: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD.

مشخصات

  • وزن: ۵.۱ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: VA
  • اتصالات: ورودی صدا
  • کنتراست استاتیک: ۳۰۰۰:۱
  • نرخ بروزرسانی تصویر: ۷۵ هرتز

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۶.مانیتور ال جی مدل ۲۰MK400H-B سایز ۱۹.۵ اینچ

مانیتور ال جی مدل 20MK400H-B سایز 19.5 اینچ

مانیتور ال جی مدل ۲۰MK400H-B سایز ۱۹.۵ اینچ دارای ویژگی هایی چون: محدوده زمان پاسخ‌گویی: یک تا سه میلی‌ثانیه، تعداد پورت VGA یا D-Sub: یک عدد، نوع سیگنال ویدئویی: دیجیتال، فرکانس افقی: ۳۰~۶۱ Khz، رزولوشن صفحه نمایش: ۷۶۸ × ۱۳۶۶ پیکسل، سایز پیکسل‌ها: ۰.۳۱۷۷x 0.307، تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ، زاویه دید (افقی/عمودی): ۹۰/۶۵، زمان پاسخ‌گویی: ۲ میلی‌ثانیه، کنتراست داینامیک: ۶۰۰:۱، تعداد پورت HDMI: یک عدد، منبع تغذیه: ۱۹V/0.84A می‌باشد.

مشخصات

  • وزن: ۲.۲ گرم
  • فرکانس عمودی: ۵۶~۷۵ Hz
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • شدت روشنایی: ۲۰۰cd/m2
  • نوع پنل: TN

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۷.مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27R500FH-M سایز ۲۷ اینچ

مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27R500FH-M سایز 27 اینچ

یکی دیگر از بهترین مانیتور های گیمینگ مدل LC27R500FH-M می‌باشد. از ویژگی های بارز این مدل میتوان به مواردی چون رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسلی و زمان پاسخ‌گویی ۴ میلی‌ثانیه و کنتراست داینامیک Mega اشاره کرد. این مانیتور نیز از یک پورت HTMI پشتیبانی می‌کند و برای علاقه مندان به گیم بسیار مناسب است.

مشخصات

  • وزن: ۴.۳ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: VA

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۸.مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC32G55TQ-W سایز۳۲ اینچ

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC32G55TQ-W سایز32 اینچ

۱۸.مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC32G55TQ-W دارای ویژگی هایی چون محدوده زمان پاسخ‌گویی: یک تا سه میلی‌ثانی، تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ، شدت روشنایی: ۲۵۰ cd/㎡، نرخ بروزرسانی تصویر: ۱۴۴ هرتز می‌باشد.

مشخصات

  • وزن: ۵.۷ گرم
  • نوع صفحه‌نمایش: مات
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: VA

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۹.مانیتور ایسوس مدل VG249Q1A سایز ۲۴ اینچ

مانیتور ایسوس مدل VG249Q1A سایز 24 اینچ

محدوده زمان پاسخ‌گویی: ۱ تا ۳ میلی‌ثانیه، نوع پنل: IPS، نور پس‌زمینه: LED، نوع صفحه‌نمایش: مات، پورت USB-C: دو عدد، شدت روشنایی: ۲۵۰، DisplayPort 1.2 x 1، HDMI(v1.4) x 2، منبع تغذیه: ۲۲۰V، رزولوشن صفحه نمایش، ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD، درگاه‌های ارتباطی: Display Port، سایز صفحه نمایش: ۲.۴ اینچ، مصرف برق: ۲۱W، نوع سیگنال ویدئویی: دیجیتال، تعداد پورت HDMI: دو عدد، کنتراست داینامیک۱۰۰۰۰۰۰۰:۱، زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی‌ثانیه، زاویه دید (افقی/عمودی): ۱۷۸°/ ۱۷۸°، قابلیت‌های مانیتور: Wireless Display، تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ

مشخصات

  • وزن: ۳۴۷۰ گرم
  • کنتراست استاتیک: ۱۰۰۰:۱
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • نرخ بروزرسانی تصویر: ۱۶۵ هرتز
  • توضیحات بلندگو: ۲Wx2

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۲۰.مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LU28E590D-S سایز۲۸ اینچ

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LU28E590D-S سایز28 اینچ

 

مشخصات

  • وزن: ۵.۲۸ گرم
  • شدت روشنایی: ۳۷۰cd/m2
  • نور پس‌زمینه: LED
  • نوع پنل: TN

این مدل تا ۱۰۷۰ میلیون رنگ را پوشش میدهد. نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز و کنتراست استاتیک آن ۱۰۰۰:۱(Typ.), 700:1(Min) می‌باشد. از ویژگی بارز این مانیتور مخصوص بازی قابلیت هایی چون محدوده زمان پاسخ‌گویی یک تا سه میلی‌ثانیه و زاویه دید افقی و عمودی ۱۷۰°/۱۶۰° است. قابل ذکر است رزولوشن صفحه نمایش ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ بوده و برای گیم گزینه ی فوق العاده ای می‌باشد.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

مانیتور مخصوص  گیمینگ، انتخاب عاشقان بازی

مانیتور مخصوص بازی

در این مطلب سعی کردیم تمام نکات مهم و کاربردی که باید قبل از خرید بهترین مانیتور مخصوص گیمینگ بدانید را به صورت حرفه ای مورد برسی قرار دهیم. تما مدل های معرفی شده از کیفیت ساخت و دوام بسیار بالایی برخوردارند و بدون شک انتخاب خوبی برای علاقه مندان به بازی های کامپیوتری میباشند. در پایان از شما گیمر های عزیز دعوت میکنیم، نظرات خود را در خصوص بهترین مانیتور مخصوص بازی با ما و دیگر کاربران سایت تپ سنج به اشتراک بگذارید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. از شما عزیزان دعوت می‌کنیم از صفحات فن کیس و ساعت هوشمند دیدن کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *