رینگ لایت چیست؟ [برسی کاربرد و موارد استفاده]

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا بسیاری از عکس ها و ویدیوهایی که اخیراً در اینستاگرام یا یوتیوب دیده اید خوب و با کیفیت هستند؟ پاسخ این است که آنها از رینگ لایت استفاده میکنند.

رینگ لایت ابزاری برای حرفه ای تر جلوه دادن فیلم و عکس ها و همچنین برای تماس‌های ویدیویی، تماس‌های آنلاین، سلفی‌ها، مصاحبه‌هاو… است.

امروزه اکثر بلاگرها دنبال خرید بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا هستند تا بتوانند تصاویر باکیفیتی از خود ضبط کنند. در صورتی که شما هم علاقمند به تولید محتوای تصویری هستید، پیشنهاد میکنیم حتما از این وسیله ی کاربردی استفاده کنید.

درباره رینگ لایت

در سال های گذشته دندانپزشکان برای امور پزشکی و معاینه از رینگ لایت استفاده میکردند. اما امروزه استفاده ز این حلقه ی نورانی تنها به پزشکان محدود نمیشود و افراد زیادی در سراسر دنیا از رینگ لایت برای بهبود هرچه بهتر تصاویر خود استفاده میکنند.

رینگ لایت وسیله ای است که با اتصال چند LED کوچک به صورت دایره ای ساخته میشود و نوری متمرکز و سفید از خود تولید میکند. گوشی موبایل یا دوربین در مرکز دایره قرار میگیرد و سپس اقدام به فیلمبرداری یا عکس برداری میکنند.

مزایای استفاده از رینگ لایت

  • جزئیات را نشان میدهد.
  • نورپردازی کاملاً یکنواخت و متعادل ایجاد می کند.
  • شما این امکان را می دهد بدون صرف هزینه زیاد فیلم ها و عکس های با کیفیت بالا ایجاد کنید.
  • حجیم نیست و نیازی به جداسازی ندارد.

یک ابزار قدرتمند

هنگام استفاده از رینگ لایت برای فیلمبرداری، نور ملایمی دریافت می کنید، مشابه نوری که در سافت باکس ها به دست می آید. چین و چروک ها، نواقص، علائم صورت و سایه های ناخوشایند روی سوژه را صاف می کند.

چراغ حلقه را می توان روی سه پایه نصب کرد و در مقابل سوژه مورد نظر قرار داد تا عکس یا فیلم گرفته شود. همچنین چراغ های حلقه کوچکی برای گوشی وجود دارد که می توان آنها را روی لنز دوربین برای عکاسی ماکرو نصب کرد.

از آنجایی که چراغ های حلقه کاملاً مقرون به صرفه هستند، بسیاری از سازندگان ویدیو در تیک تاک، اینستاگرام، یوتیوب  یا کسانی که وبلاگ دارند، از آن استفاده میکنند. اگر سوژه ای با نور بسیار خوب می بینید، احتمالاً به این دلیل است که از یک رینگ لایت استفاده شده است زیرا بهترین راه حل برای این نوع فیلم ها و همچنین عکاسان است.

کدام قطر را انتخاب کنیم؟

اندازه رینگ لایت
قطر مناسب رینگ لایت

دو نکته که باید در انتخاب رینگ لایت در نظر گرفت قدرت و اندازه است که تفاوت ها را ایجاد می کند. اگر می خواهید نور چشم سوژه خود را با جلوه خاصی که ایجاد می کند، مانند دایره سفید روی مردمک ها، جذب کنید، به قطر بزرگتری نیاز دارید .

چراغ‌های حلقه‌ای با قطر کمتر تنها در صورت برنامه‌ریزی برای عکاسی و عکس‌های کلوزآپ همین نتیجه را به شما می‌دهند. برای تنظیم قدرت، بسته به فاصله بین نور حلقه و سوژه، معمولاً بهتر است از یک نور حلقه با دیمر، یک تنظیم کننده الکترونیکی روشنایی استفاده کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع
www.paginegialle.it

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *