۱۰ مدل فن کیس پر قدرت و ارزان به همراه قیمت روز و خرید اینترنتی

راهنمای خرید فن کیس

همانطور که میدانید قطعات الکترونیکی مختلفی در کیس وجود دارد و هر کدام وظیفه ی خاصی را برای پردازش اطلاعات دارند. قطعا کیفیت هر کدام از این قطعات به نوبه ی خود در عملکرد کامپیوتر تاثیر گذار هستند، پس مراقبت و نگهداری از این قطعات ضروری می باشد. از آنجایی که این قطعات به سرعت داغ میشوند و ممکن است بعد از مدتی دچار آسیب شوند و حتی سیم های آنها آب شود، فن کیس یا همان خنک کننده ی کیس وظیفه ی نگهداری و خنک نگه داشتن فضا را دارد. ما در این مقاله ی تپ سنج قصد داریم بهترین فن کیس های موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی کنیم تا درست ترین انتخاب را داشته باشید.

تقسیم بندی فن کیس ها از لحاظ کانکتور

برای شناخت فن کیس ها موارد زیادی برای برسی وجود دارد، اما از آنجایی که نمیخواهیم این مطلب خیلی تخصصی به برسی فن کیس ها بپردازد. قصد داریم مواردی را به شما عزیزان بگوییم که درک کاملی از آن داشته باشید و صرفا یک راهنمای خرید فن کیس باشد تا یک مقاله ی جامع برای خرید خنک کننده ی کیس، در ادامه انواع فن کیس ها را از لحاظ تعداد کانکتور مورد برسی قرار میدهیم.

فن چهار کانکتور

این فن ها جزو جدیدترین و بروز ترین فن کیس های موجود در بازار هستند. قابلیت بی نظیری که این فن کیس ها دارد، تنظیم سرعت پره ی فن است. این سیستم کاملا هوشمند عمل میکند و با قابلیت تشخیص دمای کیس اقدام به خنک کردن محفظه و قطعات کیس میکند. پیشنهاد میکنیم اگر سلامت کامپیوتر برایتان اهمیت دارد، از این فن کیس ها استفاده کنید. در حال حاضر فن چهار کانکتور بهترین فن کیس موجود در بازار است.

فن سه کانکتور

تقریبا اکثر کامپیوترهای قدیمی از فن سه کانکتور استفاده میکنند، این فن علیرغم قیمت مناسبی که دارد از کیفیت بالایی برخوردار است. معمولا این فن کیس ها دارای علامت هشدار میباشند و در صورتی که فضای کیس بیش از حد داغ شود، شما را با استفاده از علامت (صدا یا چراغ) مطلع میکند و به محض مواجه شدن با این مشکل باید کمی به سیستم تان استراحت بدهید و بعد از عادی شدن شرایط مجدد کیس را روشن کنید.

فن دو کانکتور

فن دو کانکتور چند سالی میشود که دیگر تولید نمیشود و در دنیای امروز عملا هیچ کارایی ندارد. اگر از کیس خیلی قدیمی استفاده میکنید و همچنان دوست دارید از فن دو کانکتور استفاده کنید باید دنبال نمونه های دسته دوم که به سختی پیدا میشود باشید. این فن ها دارای دو سیم مثبت و منفی هستند و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. این مدل منسوخ شده است و پیشنهاد میکنیم سراغ فن دو سیم نروید.

سرعت چرخش

هر چقدر سرعت چرخش فن بیشتر باشد، فضای کیس خنک تر میماند و سیستم عمر بیشتری میکند. میزان سرعت با RMP سنجیده میشود و این مقدار را دور بر دقیقه میگویند. پیشنهاد میکنیم اگر ساعت های زیادی با کامپیوتر کار میکنید و ممکن است تا چندین ساعت کامپیوتر تان روشن باشد از فن هایی با RMP بالا استفاده کنید تا سرعت بیشتری داشته باشد و فضای کیس خنک بماند، در غیر این صورت ممکن است قطعات کامپیوتر بعد از چند وقت دچار آسیب جدی شوند.

تهویه

هر چقدر میزان CFM بیشتر باشد قدرت تهویه نیز افزایش میابد. برای اینکه فن کیس به سرعت هوای داخل کیس را تهویه کند باید به میزان CFM توجه کنید. قابل ذکر است قدرت تهویه جزو مهمترین بخش های فن کیس است و قبل از خرید حتما به این میزان توجه کنید تا دستگاه شما در استفاده ی طولانی مدت عملکرد مطلوبی داشته باشد.

اندازه

اندازه ی فن به فضای کیس شما مربوط میشود. قبل از خرید فن کیس ابتدا نگاهی به کیس خود بیندازید و ابعاد آن را محاسبه کنید، تا در هنگام نصب دچار مشکل نشوید. فن کیس ها معمولا  دارای ابعادی استاندارد و متناسب با انواع کیس های موجود در بازار هستند و قالبا با تمامی کیس های موجود در بازار سازگاری دارند، اما برای اینکه خیالتان از این بابت راحت شود بهتر است نگاهی به سایز کیس خود بیندازید.

مشاهده بهترین فن کیس

صدا

فن کیس ها به محض روشن شدن صدایی از خود تولید میکنند. هر چقدر فن کیس از پره و قالب باکیفیت تری ساخته شده باشد، این صدا کمتر به گوش میرسد. واحد اندازه گیری صدا db  نام دارد، اگر میزان صدای فن برای شما مهم است بهتر است قبل از خرید نگاهی به مشخصات محصول بیندازید و میزان دسی بل را مشاهده کنید.

ظاهر

فن کیس ها از لجاظ ظاهری شبیه هم هستند و تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند. کمتر شخصی پیدا میشود که ظاهر فن کیس برایش مهم باشد. آنچه برای خریداران مهم است کیفیت و کارکرد آن است. برخی فن کیس ها دارای لامپ هایی هستند که هنگام چرخش رنگ های مختلفی تولید میکنند. اما ظاهر زیبای فن کیس دلیل بر بالا بودن کیفیت فن نیست و آنچه باید به آن توجه کنید قدرت و کارایی فم کیس است، پیشنهاد میکنیم ظاهر فن را اولیت آخر خود قرار دهید و زیاد درگیر ظاهر نشوید.

نصب فن

نصب فن کیس پیچیدگی چندانی ندارد و با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم قابل نصب است. به طور مثال اگر فن کیس دارای چهار کانکتور باشد باید هر چهار سیم را به رنگ های مشخصی که در کیس وجود دارد متصل کنید. با این حال اگر فکر میکنید نصب فن کیس مشکل است میتوانید از تجهیزات و تعمیر کاران کامپیوتری بخواهید فن کیس را برای شما  نصب کنند.

در صورتی که نسبت به نصب فن کیس سوالی دارید، از طریق بخش تماس باما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما در خصوص مراحل نصب شما را راهنمایی کنند. شما همچنین میتوانید با یک جستجوی ساده در اینترنت با مراحل نصب فن به صورت کلی آشنا شوید. یادتان باشد دفترچه ی راهنمای کالا میتواند کمک شایانی به شما کند.

قیمت فن کیس

قیمت فن کیس با توجه به کارایی و کیفیت آن تعیین میشود. اگر دنبال فن کیسی هستید که صرفا هوای داخل کیس را تهویه کند، مجبور نیستید زیاد هزینه کنید. اما فن کیس هایی که دارای سرعت چرخش بالا و کمترین صدای ممکن هستند معمولا قیمت بالایی دارند. آنچه ما به شما پیشنهاد میکنیم و به عنوان راهنمای خرید فن کیس وظیفه ی خود میدانیم به شما بگوییم این است که اول میزان استفاده از کامپیوتر را مشخص کنید اگر بنا به شرایط کاری که دارید مجبور هستید تا ۸ ساعت از کامپیوتر استفاده کنید باید فن کیسی با سرعت بالا خریداری کنید اگر صرفا برای مسائل وب گردی و فیلم دیدن از کامپیوتر استفاده میکنید توصیه ما خرید یک فن کیس معمولی و ارزان قیمت است.

در ادامه دعوت میکنیم ۱۰ مدل از بهترین فن کیس های موجود در بازار را مشاهده کنید. در صورت ناموجود شدن محصولات زیر از مدل های مشابه دیدن فرمایید.

۱.فن کیس تسکو مدل T Fan 02

فن کیس تسکو مدل T Fan 02

یکی از بهترین فن کیس های موجود در بازار مدل T Fan 02 شرکت تسکو می‌باشد. از قابلیت های که این فن دارد، میتوان به ویژگی هایی چون قدرت بالا و همچنین کانکتور ۴ پین آن اشاره کرد. تسکو یک شرکت ایرانی است و محصولات این برند از کیفیت قابل قبولی برخوردارند. جهت مشاهده قیمت و سایر مشخصات وارد لینک زیر شوید.

مشخصات

  • وزن: ۵۰ گرم
  • سایز فن: ۸۰ میلی‌متری
  • کانکتور برق: کانکتور ۴ پین PWM
  • ابعاد: ۸۰x۸۰x۲۵

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۲.فن کیس مدل ۱۲V

فن کیس مدل 12V

فن کیس مدل ۱۲V جزو اقتصادی ترین مدل های موجود در بازار است. از کانکتور ۳ پین بهره میبرد و بسیار سبک می‌باشد. اگر دنبال خرید فن کیس ارزان قیمت اما باکیفیت هستید، این مدل میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. شما میتوانید به آسانی این فن کیس را نصب کنید زیرا از پیچیدگی خاصی برخوردار نمی‌باشد.

مشخصات

  • وزن: ۱۳ گرم
  • قابلیت‌های خنک کننده: کنترل سرعت فن (PWM)
  • کانکتور برق: کانکتور ۳ پین
  • نوع فن: تعریف نشده

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۳.فن کیس ایتوک مدل Frio Three

فن کیس ایتوک مدل Frio Three

یک از زیباترین فن کیس های موجود در بازار مدلFrio Three است. سایز این فن ۱۲۰ میلی‌متر و سرعت گردش آن ۱۲۰۰ RPM  که تا ۱۰ درصد تلورانس دارد. همچنین کانکتور برق آن کانکتور ۴ پین Molex می‌باشد. توجه داشته باشیدنوع فن Hydro Bearing است. جهت مشاهده مشخصات و خواندن نظرات کاربران وارد لینک زیر شوید.

مشخصات

  • وزن: ۱۰۵ گرم
  • قابلیت‌های خنک کننده: نورپردازی LED
  • ابعاد: ۱۲۰x۱۲۰x۲۵ میلیمتر
  • ۴ عدد پیچ فن کیس ایتوک

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۴.فن کیس گرین مدل GFK120M-ARGB بسته ۳ عددی

فن کیس گرین مدل HURACAN FAN GFK120M-ARGB بسته 3 عددی

سرعت گردش این فن بین ۷۰۰-۱۵۰۰ است. میزان نویز فن ۲۳dBA کانکتور برق آن ۶ پین. نوع فن Rifle Bearing می‌باشد و از ابعاد ۱۲x۱۰x۱۳ برخوردار است. از ویژگی های دیگر این مدل میتوان به دارا بودن هاب ۹ کاناله ARGB ، کنترل از راه دور (IR) و تجهیزات نصب آن اشاره کرد.

مشخصات

  • قابلیت‌های خنک کننده: نورپردازی LED
  • سایز فن: ۱۲۰ میلی‌متری
  • فشار هوای فن: ۱.۷۵ میلی متر آب
  • جریان هوای فن: ۶۵ فوت مکعب بر دقیقه

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۵.فن کیس دیویژن مدل ۱۲۰۲۵L

فن کیس دیویژن مدل 12025L

این مدل نیز دارای نورپردازی LED می‌باشد و نصب آن بسیار آسان است. از  کانکتور ۴ پین Molex بهره میبرد و سرعت گردش آن ۱۲۰۰ دور بر دقیقه محاسبه شده است. توجه داشته باشید، ابعاد این فن کیس متوسط است و از اکثر قاب ها پشتیبانی می‌کند. هنگام نصب حتماً از دفترچه ی راهنما استفاده کنید، تا با چالش خاصی روبرو نشوید.

مشخصات

  • ابعاد: ۱۲۰x30x120 میلی‌متر
  • وزن: ۱۵۰ گرم
  • سایز فن: ۱۲۰ میلی‌متری
  • سرعت گردش فن: ۱۲۰۰ دور بر دقیقه

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۶.فن کامپیوتر مدل DOP-DC-001

فن کامپیوتر مدل DOP-DC-001

فن کامپیوتر مدل DOP-DC-001 در عین سادگی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. سایز فن تنها ۸۰ میلی متر بوده و از اکثر کیس ها پشتیبانی می‌کند. مراحل نصب این مدل بسیار ساده بوده و از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست.

مشخصات

  • ابعاد: ۸۰*۸۰*۲۵ میلی‌متر
  • وزن: ۶۰ گرم
  • سایز فن: ۸۰ میلی‌متری
  • کانکتور برق: کانکتور ۳ پین

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۷.فن کیس پی نت مدل ۸mil

فن کیس پی نت مدل 8mil

سرعت گردش مدل ۸میل ۱۲۰۰ دور بر دقیقه و دارای کانکتور ۴ پین Molex است. این مدل بسیار خوش ساخت و مقرون به صرفه بوده و اگر دنبال خرید مدلی قیمت مناسب و البته باکیفیت هستید، حتما این فن را مدنظر داشته باشید.

مشخصات

  • ابعاد: ۸۰*۸۰*۲۵ میلی‌متر
  • وزن: ۵۰ گرم
  • سایز فن: ۸۰ میلی‌متری
  • نوع فن: Rifle Bearing

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۸.فن کیس دیپ کول مدل XAFN 120

فن کیس دیپ کول مدل XAFN 120

جریان هوای فن ۴۳.۵۶ فوت مکعب بر دقیقه می‌باشد و میزان نویز فن تنها ۲۳.۷dBA است. از  کانکتور برق۴ پین Molex کانکتور ۳ پین بهره می‌برد. این محصول جزو بهترین فن کیس های موجود در بازار است و سرعت گردش آن ۱۳۰۰ دور بر دقیقه است. اگر دنبال خرید محصولی مقرون به صرفه و باکیفیت هستید، خرید این مدل را پیشنهاد میکنیم. برای مشاهده نظرات خریداران و اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد این مدل  ۲۵x120x120 میلی‌متر
  • وزن محصول ۱۸۰ گرم
  • سایز فن:۱۲۰ میلی‌متری
  • نوع فن: Ball Bearing

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۹.فن کیس دی نت مدل dn1

فن کیس دی نت مدل dn1

مشخصات

  • ابعاد: ۸۰x80x25 میلی‌متر
  • وزن: ۱۰۰ گرم
  • سایز فن: ۸۰ میلی‌متری
  • کانکتور برق: کانکتور ۴ پین Molex

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۰.فن کیس مدل ۱۲۱۲

فن کیس مدل ۱۲۱۲

مشخصات

  • ابعاد: ۱۲۰x120x40 میلی‌متر
  • وزن: ۴۱۶ گرم
  • سایز فن: ۱۲۰ میلی‌متری
  • کانکتور برق: کانکتور ۳ پین

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۱.فن کیس گرین مدل GF120RGB

فن کیس گرین مدل GF120RGB

 

جریان هوای فن ۸۰ فوت مکعب بر دقیقه بوده و سرعت گردش فن ۸۰۰ تا ۲۱۰۰ دور بر دقیقه است. میزان نویز فن ۲۵dBA محاسبه شده و دارای کانکتور ۴ پین PWM است. قابل ذکر است فن کیس GF120RGB جزو پرفروشترین های بازار است.

مشخصات

  • ابعاد: ۲۵ × ۱۲۰ × ۱۲۰ میلی‌متر
  • سایز فن: ۲۵۰ میلی‌متری
  • نوع فن: Fluid Dynamic Bearing
  • فشار هوای فن: ۲.۳ میلی‌متر آب

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۲.فن کیس اکسل مدل DC12

فن کیس اکسل مدل DC12

یکی دیگر از بهترین فن کیس های موجود در بازار مدل DC12 است. این مدل دارای ویژگی هایی چون نورپردازی LED و کانکتور ۴ پین Molex است. این مدل برای هر نوع کیس و منبع تغذیه ای مناسب می‌باشد.

مشخصات

  • ابعاد: ۸۰*۸۰*۲۵ میلی‌متر
  • سایز فن: ۸۰ میلی‌متری
  • نوع فن: Hydro Bearing
  • سرعت گردش فن: ۱۲۰۰ دور بر دقیقه

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۳.فن کیس دیپ کول مدل XFAN 80

فن کیس دیپ کول مدل XFAN 80

 

این فن کیس دارای ویژگی هایی چون جریان هوای ۲۱.۸ فوت مکعب بر دقیقه سرعت گردش ۱۸۰۰ دور بر دقیقه و میزان نویز ۲۰.۳dBA است. قابل ذکر است این فن از کانکتور ۴ پین Molex و کانکتور ۳ پین بهره می‌برد.

مشخصات

  • ابعاد: ۲۵ × ۸۰ × ۸۰ میلی‌متر
  • وزن: ۸۲ گرم گرم
  • سایز فن: ۸۰ میلی‌متری
  • نوع فن: Hydro Bearing

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۴.فن کیس ایتوک مدل Frio

فن کیس ایتوک مدل Frio

میزان نویز فن تنها  ۲۱.۸ است و سرعت گردش فن ۱۸۰۰ دور بر دقیقه این مدل نیز از کانکتور ۴ پین Molex , کانکتور ۳ پین بهره میبرد و دارای نورپردازی LED می‌باشد.

مشخصات

  • ابعاد: ۱۲۰x120x25 میلی‌متر
  • وزن: ۱۰۰ گرم
  • سایز فن: ۱۲۰ میلی‌متری
  • نوع فن: Hydro Bearing

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

راهنمای خرید فن کیس

فن کیس بزرگ

از آنجایی که برخی افراد دنبال فن کیس بزرگ هستند، پیشهاد میکنیم حتما قبل از خرید به ابعاد محصول توجه لازم را داشته باشند و ترجیحا به صورت حضوری اقدام به خرید فن کیس کنند. البته توجه داشته باشید، تمام مدل هایی که ما در این مطلب معرفی کرده ایم دارای ۷روز ضمانت بازگشت کالا میباشند و اگر شما به هر دلیل در محاسبات اندازه فن با حجم کیس خود اشتباه کرده باشید، میتوانید کالا را برگردانید. (توجه داشته باشید این موضوع را حتما از سایت پذیرنده جویا شوید) سایت تپ سنج مسئولیتی در قبال کالاهای معرفی شده ندارد.

قیمت فن کامپیوتر ارزان

قیمت فن کامپیوتر ارزان معمولا از ۵۰هزارتومان به بالا می باشد، هرچه قابلیت های محصول بیشتر باشد و از قدرت بیشتری برخوردار باشد طبیعتا قیمت آن نیز بیشتر است. در صورتی که قصد جمع کردن یک کامپیوتر گیمینگ دارید، مدل های گران قیمت تر را خریداری  کنید تا به حوبی جوابگو نیازهایتان باشد.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، ضمن به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود، دعوت میکنیم از مطالب راهنمای خرید پاور بانک و مانیتور مخصوص گیمینگ نیز دیدن کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *