راهنمای خرید تابلو فرش [قبل از خرید به این نکات توجه کنید]

خرید تابلو فرش با قیمت مناسب

راهنمای خرید تابلو فرش: تابلو فرش نزد ایرانی ها بسیار محبوب است و در اکثر خانه های ایرانی تابلو فرش های نفیسی با نقش و نگارهایی چون حیوانات،گل، اشخاص، چهره ها، آیات قرآن، مناظر طبیعی و … دیده میشود. تابلو فرش ها دارای ابعاد و انواع مختلفی از لحاظ جنس، رنگ و شهر سازنده می باشند بهتر است بدانید خاستگاه تابلو فرش سردرود است و هنرمندان زیادی در این شهر به بافندگی تابلو فرش مشغول هستند، شهر سردرود دارای قدمتی هشتاد ساله می باشد و به دلیل ظرافتی که در این تابلو فرش ها دیده میشود به سراسر دنیا صادر میشوند و ارز آوری بسیار بالایی برای کشور دارند.

خرید تابلو فرش میتواند دکوراسیون منزل شما را بسیار زیباتر کند مخصوصا اگر بخشی از خانه ی شما حالت کلاسیک داشته باشد. برخی تابلو فرش ها به قدری زیبا هستند که انگار به یک منظره ی واقعی خیره شده اید نه یک تابلو فرش! قبل از اینکه بهترین تابلو فرش های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم بهتر است در مورد انواع تابلو فرش کمی بیشتر بدانید. اما قبل از آن پیشنهاد می کنیم  از مطلب بهترین محافظ ریشه فرش دیدن فرمایید.

راهنمای خرید تابلو فرش

تابلو فرش ماشینی رضوی طرح کوچه

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

تابلو فرش چیست؟

تابلو فرش ها دارای ابعاد کوچکی هستند. و جنبه ی تزئینی را در خانه ی شما ایفا میکنند. امروزه تابلو فرش های ماشینی به دلیل قیمت مناسبی که دارند از محبوبیت بالایی  برخوردار هستند ولی از لحاظ زیبایی و کیفیت هیچوقت نمی توانند جایگزین خوبی برای فرش های دست باف اصیل ایرانی باشند جالب است بدانید گاهی بافت یک تابلو فرش دستی میتواند یک سال طول بکشد ولی ساخت یک تابلو فرش ماشینی کمتر یک ساعت بیشتر زمان نمی برد. به هرحال آنچه که مهم است زیبایی خانه ی شماست حال میخواهد یک فرش دستباف با قیمت چند ده میلیونی باشد یا یک فرش ماشینی یک میلیون تومانی ما برای بودجه ی شما ارزش قائلیم و این شما هستید که انتخاب میکنید یک تابلو فرش دستباف خریداری کنید یا یک تابلو فرش ماشینی، حق انتخاب کاملا با شماست.

راه هایی برای شناخت تابلو فرش باکیفیت

  • برای شناسایی جنس فرش باید به چله ی فرش نگاه کنید، نخ چله معمولا از جنس پشم، پنبه و ابریشم است.
  • برای اینکه کیفیت بافت تابلو فرش را شناسایی کنید، باید به پشت فرش نگاه کنید، سپس لبه های فرش را به یکدیگیر برسانید. تابلو فرش های ماشینی بافت منظم تری نسبت به نمونه های دستباف دارند، چون کاملا نسبت به پارامترهایی سیستم اقدام به بافت فرش میکنند.  اما اگر تابلو فرش دستبافی را مشاهده کردید که بافت بسیار دقیق و منظمی دارد، باید بدانید بافنده ی فرش بسیار چیره دست و حرفه ای بوده است.
  • به گره های فرش نگاه کنید، تابلو فرشی که دارای گره های منظم با اندازه ی یکسان می باشد ارزشمند است. در صورتی که گره های تابلو فرش ریز و درشت باشد و فاصله ها به درستی در آن رعایت نشده باشد، گزینه ی مناسبی برای خرید نیست.
  • تمامی فرش های ایرانی دارای اطلاعاتی می باشند. این اطلاعات در پشت فرش درج شده است. میتوانید با مطالعه این اطلاعات بیشتر با تابلو فرش آشنا شوید.
  • اگر قصد دارید تابلو فرشی که خریداری میکنید از بافنده ی خاصی باشد بهتر است مستقیم به خود بافنده رجوع کنید، زیرا عده ای با جعل امضای بافنده اقدام به فروش تابلو  فرش میکنند.
  • برای شناسایی جنس ابریشم فرش باید یک تکه از نخ را بسوزانید در صورتی که بوی کز بلند شد ( مانند سوختن مو ) جنس فرش ابریشم است.
  • تابلو فرش ابریشم از گرما و لطافت بینظیری برخوردار است در صورتی که فرش را نوازش کردید و احساس گرما کردید بدانید تابلو فرش ابریشم است.

تناسب با دکوراسیون

کد 9034

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

  • تابلو فرش هایی که دارای نقش مناظر، حیوانات می باشند برای اداره مناسب نیستند. اگر برای اداره، تابو فرش میخواهید بهتر است از نقش های خطوط نستعلیق استفاده کنید.
  • تابلو فرش دستباف جلوه ی بسیار زیبایی دارد و برای منازلی که دکوراسیون  کلاسیک دارند بسیار مناسب است.
  • سعی کنید تابلو فرشی که خریداری میکنید از رنگ هایی تشکیل شده باشد که کم و بیش در مبلمان و دکوراسیون خانه ی شما دیده میشود.
  • اگر خانه ی شما کوچک است بهتر است؛ تابلو فرشی خریداری کنید که دارای نقش و نگار های شلوغ نباشد.
  • استفاده از تابلو فرش هایی با مناظر طبیعی در اتاق خواب توصیه نمیشود.

مدل ها

تابلو فرش ها داری ابعاد و اشکال متنوعی چون مناظر،  حیوانات، خطوط نستعلیق، چهره ی اشخاص و … هستند. همچنین ابعاد تابلو فرش ها عبارتند از چهل در هشتاد، هفتاد در پنجاه، نود در شصد، صد در هشتاد.

پرداختچی

شاید دیده باشید، برخی تابلو فرش ها دارای برجستگی هستند، این موضوع به مهارت پرداختچی مربوط میشود و به بافت فرش ارتباطی ندارد. بعد از این که فرش بافته میشود نوبت به پرداختچی میرسد و نقص های فرش را بر طرف میکند.

مراقبت از تابلو فرش

  • هنگام نصب تابلو فرش از میخ استفاده نکنید، زیرا بافت فرش را از بین میبرد.
  • تابلو فرش را لول نکنید.
  • جهت جلوگیری از بیدزدگی از نفتالین استفاده کنید.
  • تابلو فرش را در معرض رطوبت قرار ندهید.

استفاده از قاب

نقش نگار رضوی طرح گل کد 452KC

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

برای نصب تابلو فرش حتما از قاب با لبه های پهن استفاده کنید و از انداختن شیشه روی قاب خودداری کنید. آنچه به تابلو فرش شما جلوه ی زیباتری میدهد قاب آن است پس در انتخاب قاب تابلو فرش هوشمندانه عمل کنید و سراغ قاب هایی بروید که حالتی کلاسیک و پهن دارند.

شستن تابلو فرش

بهتر است تا جایی که میتوانید از شستن تابلو فرش خودداری کنید اما در صورتی که احساس کردید فرش کثیف شده است بهتر است از شرکت های شستشوی فرش کمک بگیرید، اما اگر مایلید خودتان دست بکار شوید باید از شامپوی فرش و اسفنج کمک بگیرید. توجه داشته باشید اینکار را به آرامی انجام دهید بعد از شستشو، فرش از پشت پهن کنید تا خشک شود ( روی فرش در معرض آفتاب قرار نگیرد)

بعد از شستن تابلو فرش را آویزان نکنید. توجه !

قیمت خرید تابلو فرش

  • قیمت تابلو فرش به جنس و ابعاد آن بستگی دارد.
  • امضای بافنده در تعیین قیمت تابلو فرش نقش دارد.
  • هرچه نقش و نگارهای فرش پیچیده تر باشد، قیمت بالاتری دارد.
  • خرید تابلو فرش بدون واسطه و به صورت مستقیم از بافنده قیمت کمتری دارد.
  • تابلو فرش های ماشینی بالای ۴۰۰ تومان می باشند.
  • تابلو فرش های ابریشمی بالای یک میلیون می باشند.

گول فروشندگان را نخورید

اگر قصد دارید برای خرید تابلو فرش زیاد هزینه کنید، سعی کنید تنهایی به خرید نروید و حتما از یک متخصص فرش کمک بگیرید زیرا تابلو فرش دارای پیچدگی ها و فوت فن هایی هستند که فقط یک متخصص آن ها را میشناسد. پیشنهاد میکنیم قبل از خرید تابلو فرش دستباف به خوبی تحقیق کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

خرید تابلو فرش از بافنده

مدل tz

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

خرید تابلو فرش از بافنده گزینه ی عالی می باشد اما باید بدانید پیدا کردن بافنده فرش به این آسانی ها هم که فکر میکنید نیست و اغلب افراد مجبور میشوند از واسطه ها اقدام به خرید تابلو فرش کنند. به هر حال اگر میخواهید مستقیما از بافنده خرید کنید باید حسابی حوصله به خرج دهید و شاید مجبور باشید مسافت زیادی را طی کنید.

سوالات

قیمت تابلو فرش تمام ابریشم دستباف چقدر است؟

تابلو فرش تمام ابریشم دستباف بالای ۷ میلیون تومان قیمت دارد.

تابلو فرش ماشینی از چقد شروع میشود؟

تابلو فرش ماشینی با توجه به ابعاد و جنس نخ کار شده از ۵۰۰ هزارتومان شروع میشود.

گرانترین فرش دستباف ایرانی چقدر قیمت دارد؟

گرانترین فرش دستباف ایرانی تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

تابلو فرش منظره برای اداره مناسب است؟

خیر به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنیم.

مشخصات تابلو فرش دستباف چیست؟

نوع بافت فرش، امضای بافنده، جنس فرش، ابعاد فرش، برجستگی فرش.

تابلو فرش گارانتی دارد؟

خیر

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. از شما عزیزان دعوت میکنیم از مطالب راهنمای خرید سینی پذیرایی و راهنمای خرید ظرف آجیل خوری نیز دیدن فرمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *