بهترین مارک پنکه ایستاده چیست؟ ۱۵ مدل از پرفروشترین های بازار ایران را ببینید

پنکه ایستاده چه مارکی بخرم؟ (راهنمای خرید)

بهترین مارک پنکه ایستاده از یک پره ی باکیفیت با قابلیت حمل آسان تهیه شده است. آنها وسایل الکتریکی هستند که برای پخش نسیم خنک در اطراف خانه شما استفاده می شوند. هوا در شهرهای گرمسیری به خصوص جنوب می تواند بسیار گرم و مرطوب باشد، بنابراین خرید یک سیستم خنک کننده مانند یک پنکه ایستاده باکیفیت می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. بزرگترین مزیتی که پنکه های ایستاده دارند حمل آسان آنها است. از آنجا که فقط به یک پریز برق نیاز دارید بسته به نیاز خود میتوانید به راحتی هر نقطه ی خانه که خواستید از آن ها استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم انواع پنکه ایستاده را مورد نقد و برسی قرار دهیم و لیستی از بهترین و محبوب ترین های بازار ایران را به شما کاربران عزیز تپ سنج معرفی کنیم. خیلی از کاربران سوال داشتند پنکه چه مارکی بخرم؟ ما سعی کرده ایم به صورت جامع پاسخ این سوال را بدهیم. به راهنمای خرید پنکه ایستاده خوش آمدید.

حمل آسان

یکی از بزرگترین مزایای بهترین مارک پنکه ایستاده قابل حمل و سبک بودن آن است. می توان به راحتی آنها را جابجا کرد، استفاده از پنکه در اتاق های مختلف خانه یا حتی خارج از منزل بسیار مناسب است. به عنوان مثال، شما به راحتی میتوانید هر موقع که مایل بودید پنکه را به سالن پذیرایی یا اتاقی که، به تهویه بیشتر نیاز دارد منتقل کنید. برای سهولت در استفاده به دنبال موارد سبک باشید تا همه اعضای خانواده بدون هیچ مشکلی آن را جابجا کنند.

تنظیم دما

این روزها بیشتر پنکه های ایستاده تنظیمات (کم) متوسط ​​یا (زیاد) دارند که سرعت فن را تغییر می دهند. با این کار می توانید کنترل بیشتری بر دمای اتاق داشته باشید. هنگام انتخاب بهترین مارک پنکه ایستاده، همه سرعت های مختلف فن را برای مطابقت با نیازهای خود آزمایش کنید. میزان قدرت فن (چرخش در دقیقه) محاصبه میشود. اگر به انرژی بیشتری نیاز دارید، یک فن با دور بیشتر در دقیقه انتخاب کنید. به طور کلی RPM 1300 تا ۱۴۰۰ نسیم خوبی به شما می دهد.

طراحی زیبا

بهترین مارک پنکه ایستاده علاوه بر عملکرد مناسب باید دارای ظاهری شیک و زیبا باشد. شما میتوانید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود اقدام به خرید پنکه کنید. شما می توانید با توجه به طیف گسترده ای از رنگ ها و اشکال مختلف مانند پلاستیک و فلز یکی را انتخاب کنید تا در نهایت مناسب ترین گزینه را برای خانه خود خریداری کنید. با انتخاب رنگی که از تم اصلی خانه ی شما پیروی میکند، جلوه ی زیبایی به منزل خود بدهید.

طول سیم

حتما قبل از خرید بهترین مارک پنکه ایستاده به میزان طول سیم آن توجه کنید. هر چقدر سیم طولانی تر باشد حمل آن راحت تر است و دیگر نیاز نیست نگران رسیدن دوشاخه به پریز برق باشید. گرچه تا حدی این مشکل با یک سه راهی برق قابل حل است اما وجود سیم بلند در پنکه میتواند جز نقاط قوت آن محصوب شود و در نهایت سهولت استفاده را در پی دارد.

قابلیت چرخشی

دکمه  چرخشی یک ویژگی بسیار مفید در بهترین مارک پنکه ایستاده است. وقتی این دکمه را فشار میدهید فن به عقب و جلو می چرخد. به این ترتیب نسیم خنک به طور مساوی در گوشه و کنار اتاق شما پخش می شود. ویژگی چرخشی هنگامی که گروهی از افراد در یک اتاق هستند، بسیار مهم است زیرا راحتی هر یک از آنها را تضمین می کند. همچنین به شما امکان می دهد جهت نسیم را بدون نیاز به حرکت فن کنترل کنید.

اندازه

پنکه های ایستاده در اندازه های مختلف در بازار موجود هستند. انتخاب اندازه مناسب به دلیل تنوعی که وجود دارد کمی دشوار است. برای انتخاب بهترین گزینه، در نظر بگیرید که فن ایستاده را در کدام قسمت از اتاق قرار می دهید. اگر اندازه اتاق بزرگ است، به دنبال پنکه ایستاده ای باشید که اندازه آن نیز بزرگ باشد زیرا نسیم می تواند کل اتاق را خنک کند. همچنین جهت سهولت میتوانید چندین فن ایستاده کوچک بخرید و از همه جهات نسیم خنک بگیرید. از طرف دیگر، برای یک اتاق کوچکتر، یک پنکه ایستاده کوچک کافی است زیرا فضای مورد تهویه آنچنان بزرگ نیست.

اندازه پنکه ایستادهسرعت جریان هوا در هر متر مکعب در دقیقهاندازه اتاق
متوسط۱۰۰ متر مکعب در دقیقه۲۰ متر مربع ( اتاق خواب و
نشیمن)
بزرگ۱۵۰ متر مکعب در دقیقه۳۰ متر مربع ( اتاق نشیمن، نشیمن و ... )
خیلی بزرگ (سقفی)۳۵۰ متر مکعب در دقبقه۷۰ متر مربع ( کارگاه، گاراژ و ... )

صدا

داشتن یک پنکه ایستاده پر سر و صدا میتواند آرامش شم را برهم بزند. برخی از پنکه ها، به ویژه مدل های قدیمی، هنگام استفاده سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. این موضوع می تواند مکالمه را مختل کرده و خواب آسوده را از شما بگیرد. اگر دنبال بهترین مارک پنکه ایستاده هستید، اطمینان حاصل کنید که پنکه صدای زیادی ایجاد نمی کند. همچنین آن را با سرعت های مختلف تست کنید زیرا با افزایش سرعت فن، صدا نیز بلندتر میشود.

بهترین مارک پنکه ایستاده دارای یک قاب محکم است که بدون در نظر گرفتن سرعت بالا یا نوسان فن، از ایجاد هرگونه صدای بلند پره ها جلوگیری می کند. پنکه های ایستاده طیف گسترده ای از ویژگی های کاربردی را دارند و اگر به دنبال خنک کننده مقرون به صرفه هستید، خرید بسیار خوبی است.

قابلیت ریموت کنترل

برخی از بهترین پنکه ایستاده های موجود در بازار دارای ریموت کنترل میباشند و شما به راحتی میتوانید از فاصله چند متری اقدام به خاموش و روشن، تنظیم دما و … کنید. قابل ذکر است مدل های کنترل دار نسبت به پنکه های ایستاده ساده کمی گران تر میباشند و دلیل این تفاوت قیمت ویژگی های منحصر به فردی است که مدل های ریموتی ارائه میدهند.

ویژگی های پنکه ایستاده

ویژگی های بهترین مارک پنکه ایستاده:

  1. از آنجایی که پنکه ایستاده نسبت به نمونه های رومیزی بلندتر است هوا را در ارتفاع بیشتر به اطرف پخش میکند، در نتیجه فضا سریع تر تهویه میشود.
  2. پنکه های ایستاده نسبت به نمونه های رومیزی مدرن تر است.
  3. اگر فرزند کوچکی در خانه دارید پنکه های ایستاده بسیار ایمن تر از سایر نمونه ها میباشد.
  4. پنکه های ایستاده، با قابلیت چرخشی برای محیط های پر رفت و آمد مانند مغازه ها بسیار مناسب تر است.
  5. نمونه های ایستاده نسبت به پنکه های سقفی زیباتر و همچنین مقرون به صرفه تر است.

ویژگی های جانبی

امروزه بهترین مارک پنکه ایستاده دارای ویژگی هایی منحصر به فردی است که در ادامه به چندتا از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • تایمر: به شما در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها کمک می کند.
  • نوسانگر: به حرکت هوا در محیط کمک میکند.
  • سرعت فن: با فشار دادن دکمه میتوانید سرعت فن را کم یا زیاد کنید.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: میتوانید ارتفاع پنکه ایستاده را باتوجه به نیاز خود تنظیم کنید.
  • کنترل از راه دور: برخی از بهترین پنکه های ایستاده دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند.
  • مه پاش: برخی از پنکه های ایستاده قابلیت شبیه سازی مه را دارند و قطرات آب را تبخیر میکنند و حس خنکی را در هوا ایجاد میکنند. معمولا از این پنکه ها در فضای باز و رستوران ها استفاده میشود.

کولر گازی یا پنکه ؟

فن ها نسبت به سیستم های تهویه چندین مزیت دارند. در حالی که کولر گازی از ظرفیت خنک کننده کلی و بهتری نسبت به فن برخوردار است و قابلیت خنک سازی بیشتری دارد، اما پنکه ها برای موارد خاص ایده آل ترند و قابلیت حمل و راحتی بیشتری دارند. در زیر برخی از مزایای رایج استفاده از پنکه به جای کولز گازی را شرح داده ایم. بهترین مارک پنکه ایستاده دارای قابلیت های زیر است:

  • هزینه: به عنوان یک قاعده کلی، قیمت بهترین  پنکه ایستاده معمولاً کمتر از کولر گازی است. اگر نمیخواهید زیاد هزینه کنید خرید پنکه بهترین انتخاب است، مخصوصا برای مصارف خانگی. هزینه نگهداری پنکه ها نسبت به کولر گازی کمتر است زیرا پنکه ها تنها دارای پره هستند و دیگر لازم نیست نگرانی در مورد خراب شدن سیستم تخلیه و موارد این چنینی داشته باشید.
  • کارایی: اگر به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی هستید یا فقط به یک راه حل خنک کننده موقت نیاز دارید، خرید بهترین پنکه ایستاده گزینه ی مناسب تری است. پنکه ها نسبت به کولر گازی مصرف بسیار پایین تری دارند و از این بابت لازم نیست نگران قبض برق باشید.
  • نصب: کولر گازی ممکن است شامل سیستم های پیچیده اگزوز و تخلیه، مراحل پیچیده نصب، وجود یک پنجره یا مکان خاص و حتی نیاز به یک تعمیر کار داشته باشند. اما بعد از خرید پنکه ایستاده فقط کافی است، مکانی را برای پنکه خود انتخاب کنید و آن را به برق وصل کنید.
  • نگهداری: کولر گازی معمولاً به تمیز کردن و تعویض فیلترهای هوا، شارژ مجدد مبرد، تخلیه آب و پمپ ها، همچنین تمیزکاری و نگهداری منظم احتیاج دارند. نگهداری پنکه شامل تمیز نگه داشتن پره ها است. تمیز کردن آن با آب و صابون معمولی کفایت میکند. همچنین در صورت خراب شدن پره تعویض کردن آن بسیار آسان است و هزینه های تعمیر نسبت به کولر گازی بسیار پایین تر است.
  • قابلیت جابجایی: از آنجا که پنکه ها سبک ترند و همچنین به نصب احتیاجی ندارند و اجزای آن نسبت به کولر گازی کمتر است، می توان آنها را به راحتی از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل کرد. همچنین در صورتی که هوا خنک شد میتوانید آن را در کمد یا انباری بگذارید.

خرید مدل های ۱۴۰۲

اگر در سال ۱۴۰۱ دنبال خرید بهترین مارک پنکه ایستاده هستید، پیشنهاد میکنیم حتما از کالاهای معرفی شده در این مطلب بازدید کنید. تمامی محصولات بالا از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و بدون شک در روزهای گرم تابستانی بهترین انتخاب میباشند. توجه داشته باشید بهتر است قبل از خرید آنلاین حتما نظرات خریداران بادقت بخوانید.

میزان بودجه

اگر به دنبال خرید بهترین مارک پنکه ایستاده فقط برای مصرف در طول تابستان هستید، برای خرید ایده آل به دنبال پنکه گران قیمت نباشید. اما قیمت کم نباید خدشه ای به کیفیت محصول وارد کند. پنکه های ایستاده پلاستیکی گزینه بسیار خوبی هستند زیرا با دوام، مقرون به صرفه و با کیفیت هستند. برخلاف فن های ایستاده که از استیل ضدزنگ ساخته شده اند، پلاستیک ها به راحتی زنگ نمی زنند و خورد نمی شوند. این بدان معناست که در طولانی مدت هزینه ی نگهداری را به شدت کاهش میدهد و لازم نیست هزینه هایی برای تعمیر پایه و … کنید.

۱۵ محصول زیر دارای بالاترین امتیاز بین خریداران سایت دیجی کالا میباشد. (در صورت ناموجود شدن کالاهای زیر از مدل های مشابه دیدن فرمایید)

۱.پنکه ایستاده پارس خزر مدل ۴۰۶۰R

پنکه پارس خزر مدل 4060R

مشخصات

  • ابعاد: ۴۶x24x105 سانتی متر
  • وزن: ۷.۷ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۶۰ وات
  • دارای کلید لمسی تنظیم سرعت سه حالته
  • دارای ریموت کنترل
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۲.پنکه ایستاده تکنو مدل TE-9150

پنکه تکنو مدل TE-9150

مشخصات

  • ابعاد: ۱۳۵x43x28 سانتی متر
  • وزن: ۵ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۵۵ وات
  • حجم باد دهی ۵۶ متر مکعب بر دقیقه
  • دارای تایمر
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۳.پنکه ایستاده عرشیا کد ۳۰۲۰

پنکه عرشیا کد 3020

مشخصات

  • ابعاد: ۴۴x42x147 سانتی متر
  • وزن: ۴ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • ریموت کنترل: دارد
  • پنکه ایستاده سه حالته ۳in1
  • کم مصرف
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۴.پنکه ایستاده سیماران مدل سه منظوره SSF-4011

پنکه سیماران مدل سه منظوره SSF-4011

مشخصات

  • ابعاد: ۱۴۰x40x45 سانتی متر
  • وزن: ۴ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۵۵ وات
  • قابلیت استفاده بصورت ایستاده
  • فاقد ریموت کنترل
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۵.پنکه ایستاده پارس خزر مدل FSR-SHIBA

پنکه پارس خزر مدل FSR-SHIBA

مشخصات

  • ابعاد: ۱۰۶x24x49 سانتی متر
  • وزن: ۸.۴ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاعک دارد
  • توان مصرفی: ۶۰ وات
  • دارای پدال جهت تغییر سرعت یا روشن و خاموش کردن
  • قابلیت برنامه ریزی در زمانهای مختلف
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۶.پنکه ایستاده پارس خزر مدل ۴۰۳۰

پنکه پارس خزر مدل 4030

مشخصات

  • ابعاد: ۴۶x24x58 سانتی متر
  • وزن: ۷.۳ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۶۰ وات
  • کم مصرف با توان حداکثر ۶۰ وات /۲۲۰ ولت
  • دارای گارد محافظ ایمن
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۷.پنکه ایستاده سه منظوره ویداس مدل VIR-8033

پنکه سه منظوره ویداس مدل VIR-8033

مشخصات

  • ابعاد: ۵۰x15x74 سانتی متر
  • وزن: ۷.۵ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۵۵ وات
  • حجم باد دهی ۶۵ متر مکعب بر دقیقه
  • دارای تایمر
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۸.پنکه ایستاده ویداس مدل VIR-8013

پنکه ویداس مدل VIR-8013

مشخصات

  • ابعاد: ۵۰x15x74 سانتی متر
  • وزن: ۷.۵ کیلوگرم
  • دارای قابلیت تنظیم ارتفاع
  • توان مصرفی ۷۰ وات
  • دارای تایمر
  • تعداد پره: ۵عدد
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۹.پنکه ایستاده عرشیا کد ۹۰۳۶۰

پنکه عرشیا کد 90360

مشخصات

  • ابعاد: ۴۴x42x147 سانتی متر
  • وزن: ۵ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۷۵ وات
  • کم مصرف
  • دارای برچسب انرژی A
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۰.پنکه ایستاده لونا مدل ۲۱۱

پنکه لونا مدل 211

مشخصات

  • ابعاد: ۴۵x44x140 سانتی متر
  • وزن: ۷ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۵۵ وات
  • دارای ریموت کنترل
  • دارای تایمر
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۱.پنکه ایستاده پارس خزر مدل FSR-ADO

پنکه پارس خزر مدل FSR-ADO

مشخصات

  • ابعاد: ۵۹x33x120 سانتی متر
  • وزن: ۸.۳۵ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۶۰ وات
  • دارای موتور مجهز به فیوز حرارتی
  • دارای ریموت کنترل
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۲.پنکه ایستاده مه پاش وسی مدل difan65

پنکه مه پاش وسی مدل difan65

مشخصات

  • ابعاد: ۷۰x60x175 سانتی متر
  • وزن: ۲۶.۵ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۲۶۰ وات
  • ارتفاع دستگاه از ۱.۷۵ تا ۲ متر قابل تنظیم
  • حجم باد دهی ۱۴۵ متر مکعب بر دقیقه
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۳.پنکه ایستاده پارس خزر مدل ۴۰۱۰

پنکه پارس خزر مدل 4010

مشخصات

  • ابعاد: ۴۶x24x58 سانتی متر
  • وزن: ۷.۵ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۶۰ وات
  • دارای کلید تنظیم سرعت در سه حالت کند، متوسط و تند
  • حجم باد دهی ۵۶ متر مکعب بر دقیقه
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۴.پنکه ایستاده تکنو مدل Te-9110

پنکه تکنو مدل Te-9110

مشخصات

  • ابعاد: ۴۲x42x126 سانتی متر
  • وزن: ۴.۱۷۵ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۵۵ وات
  • دارای پنج پره
  • حجم باد دهیک ۵۶ متر مکعب بر دقیقه
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۵.پنکه ایستاده ارشیا مدل SF-2861A

پنکه ارشیا مدل SF-2861A

مشخصات

  • ابعاد: ۴۰x45x141 سانتی متر
  • وزن: ۸.۷ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد
  • توان مصرفی: ۶۰ وات
  • موتور قدرتمند و کم‌مصرف
  • دارای ریموت کنترل
...

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

بهترین مارک پنکه ایستاده
پنکه ایستاده چه ویژگی هایی باید داشته باشد

جمع بندی

پنکه های ایستاده در سراسر کشور رایج و محبوب هستند. عملکرد کارآمد و خنک سازی فوری؛ آنها را به گزینه ای ایده آل برای خانواده های ایرانی  تبدیل کرده است. این پنکه های قابل حمل میتوانند به سرعت خانه ی شما را خنک کنند و همچنین برای خرید بهترین مارک پنکه ایستاده لازم نیست زیاد هزینه کنید و نسب به سایر خنک کننده های موجود در بازار مانند کولر گازی و نمونه های سقفی مقرون به صرفه تر میباشند.

پیشنهاد مطالعه:

بخوانید: برسی و معرفی بهترین پنکه پارس خزر

بخوانید: چرخ گوشت چی بخرم؟

بخوانید: سشوار خوب چه مارکیه؟

ضمن به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از شما عزیزان دعوت میکنیم از سایر مقالات سایت تپ سنج نیز دیدن کنید.

لینک کوتاه مطلب: yun.ir/x8k3eg

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *