کفش چرم طبیعی را بشناسید و قبل از خرید به این نکات توجه کنید

کفش چرم طبیعی دارای محبوبیت بالایی است، و اغلب افراد ترجیح میدهند به جای پوشیدن کفش هایی از جنس بیاله یا همان چرم مصنوعی سراغ کفش هایی بروند که از چرم طبیعی ساخته شده اند. در این مقاله ی سایت تپ سنج قصد داریم نکاتی را در مورد خرید کفش چرم طبیعی به شما عزیزان بگوییم تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

۳ دلیل برای پوشیدن کفش چرم

علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که کفش چرم طبیعی دارد، ویژگی های دیگری نیز وجود دارد تا شما همین حالا سراغ کفش چرم بروید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

۱-دوام و کیفیت

کفش چرم طبیعی دارای دوام و کیفیت بسیار بالایی است و در صورتی که مراقبت های لازم انجام شود و  کفش کاملا اندازه ی پا باشد و تحت فشار از ناحیه پنجه و پاشنه نباشد میتواند تا سال ها برای شما کار کند و از قدم زدن با آن لذت ببرید. همچنین ایجاد خط افتادگی یا پوست پوست شدن و ترک در کفش هایی با چرم طبیعی غیر ممکن است و خیال شما بابت هرگونه اتفاقاتی از این دست راحت است.

۲-راحتی

کفش چرم طبیعی بسیار راحت از کفش هایی از جنس بیاله یا حتی پارچه ای است. از آنجای که کفش چرم از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است بعد از مدتی به راحتی با فرم پا هماهنگ میشود و کاملا قالب پای شما را به خود میگیرد به طور مثال خانم ها بسیار از ناراحتی پا درد رنج میبرند، کفش چرم میتواند نمونه ی بسیار خوبی برای کفش طبی زنانه باشد.

۳-جلوگیری از عرق پا

کفش چرم طبیعی با توجه به منافذی که دارد، قابلیت اکسیژن رسانی به داخل پا را دارد. همین فرآیند باعث میشود که به مرور زمان پا عرق نکند. پیشنهاد میکنیم اگر با توجه به شرایطی، مجبور هستید ساعت ها کفش بپوشید، حتما سراغ کفش چرم بروید تا از بوی نامطبوع پا جلوگیری شود. همچنین عرق کردن شدید پا میتواند باعث بیماری های پوستی شدیدی شود.

دباغی ( انواع چرم)

چرم ها انواع مختلفی دارند. و این تقسیم بندی را دباغی یا پرداخت آن مشخص میکند. بگذارید توضیح مختصری در مورد نوع دباغی به شما عزیزان بگوییم آنچه چرم را برای ساخت انواع پوشاک مانند کاپشن، کفش، دمپایی و … آماده میکند، نوع دباغی یا نوع پرداخت آن است. در ادامه ی این مطلب چند نوع چرم را به شما عزیزان معرفی میکنیم تا قبلا از خرید کفش چرم طبیعی و در صورت مواجح شدن با نام هر کدام از این چرم ها به شناخت مطلوبی برسید و بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشید.

چرم دانه دانه

چرم دانه دانه نوعی چرم کامل است و به دلیل اینکه در دباغی کمتر دچار دخالت در پرداخت میشود، از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است. پیشنهاد میکنیم اگر عمر و دوام کفش بیشتر از هر چیز دیگری برای شما اهمیت دارد حتما سراع کفش چرم دانه دانه بروید. ما به شما قول میدهیم در صورتی که به صورت مرتب از واکس استفاده کنید، میتوانید از این کفش تا سال های طولانی استفاده کنید بدون اینکه کوچک ترین آسیبی بببیند.

 نبوک؛ زیبا ولی آسیب پذیر

اگر دنبال کفشی زیبا هستید ما به شما چرم نبوک را پیشنهاد میدهیم. هرچند این چرم کمی آسیب پذیرتر از سایر چرم ها باشد و ممکن است بعد از مدتی دچار پارگی شود، اما میتوان به جرعت گفت؛ چرم نبوک بسیار جذاب است. البته همه چیز به سلیقه و مراقبت شما بستگی دارد. چرم نبوک کمی سخت تمیز میشود و بهتر است کمی حوصله کنید و با آب و صابون هر چند وقت یک بار کفش هایتان را بشورید. به دلیل ساختاری که چرم نبوک دارد، زود کثیف میشود، به همین دلیل ممکن است کمی شما را به دردسر بیندازد.

چرم طرح دار

کفش هایی که دارای طرح هستند معمولا از چرم کرومی ساخته میشوند، این چرم ها زیاد با کیفیت نیستند و نمیتوان از لحاظ کیفیت زیاد روی آن ها حساب کرد اما اگر علاقه به کفش هایی با طرح های مختلف دارید بهتر است بدانید که جنس این نوع کفش کرومی است.

چرم براق

چرم ورنی یا همان چرم براق بسیار زیباست و مناسب انواع مجالس و دورهمی ها می باشد. این نوع چرم همانقدر که زیباست همانقدر آسیب پذیر است. بهتر است هنگام پوشیدن کفش چرم طبیعی ورنی احتیاط کنید، تا کفشتان به سطوح تیز یا سفت برخورد نکند زیرا ممکن است بخشی از کفش آسیب ببنید و زیباییش را کاملا از دست بدهد.

چرم جیر

خیلی ها چرم نبوک را با چرم جیر اشتباه میگیرند، از لحاظ ظاهری این دو جنس بسیار باهم مشابه هستند اما تفاوتی که بین این دو وجود دارد این است که کفش نبوک از پوست گاو تهیه میشود و جیر از پوست بز و گوساله درست میشود. پیشنهاد میکنیم اگر به این نوع چرم علاقه دارید چرم نبوک را انتخاب کنید زیرا نبوک راحت تر از جیر تمیز میشود و کمتر از جنس جیر شما را به دردسر میندازد.

تشخیص چرم طبیعی

برای این که خیالتان از طبیعی بودن چرم کفش مطمئن شود بهتر است کفش را بو کنید. در صورتی که کفش مورد نظر بوی مواد شیمیایی میداد از خرید آن امتناع کنید. کفش  چرم طبیعی بوی حیوانات میدهد و همچنین نه زیاد نرم است و نه زیاد سفت نه خیلی براق است و نه خیلی کدر، گرچه اگر برای اولین بار برای خرید کفش چرم اقدام کنید ممکن است کمی دچار سردرگمی و تردید شوید پس بهتر است با یک همراه چرم شناس به خرید بروید تا خیالتان از طبیعی بودن چرم راحت شود.

بهترین چرم کدام است؟

در بالا رایج ترین چرم های موجود در بازار را برسی کردیم و اینکه کدام کفش چرم را خریداری کنید کاملا به خود شما بستگی دارد اما آنچه ما به شما پیشنهاد میکنیم چرم دانه دانه یا همان چرم کامل است. این کفش نسبت به سایر نمونه ها دارای دوام و کیفیت بالایی است، امروزه بیشتر تولیدکنندگانی که کفش طبی زنانه میسازند از این نوع چرم برای کفش های خود استفاده میکنند زیرا نسبت به سایر نمونه ها از راحتی و انعطاف بیشتری برخوردار هستند.

اگر ظاهر کفش برای شما اهمیت دارد ما چرم ورنی و نبوک را به شما پیشنهاد میکنیم این چرم ها از لحاظ دوام شاید به چرم کامل نرسند اما بسیار زیبا هستند.چرم نبوک راحت تر از جیر تمیز میشود و همچنین دوام بیشتری دارد. در مقایسه چرم ورنی با کرومی ما ورنی را پیشنهاد میدهیم زیرا کفش های کرومی ممکن است بعد از مدتی دچار شکاف و پارگی شوند.

جمع بندی

سعی کردیم تمامی نکاتی که برای خرید کفش چرم طبیعی لازم است را مورد برسی قرار دهیم. در این مقاله به این نتیجه رسیدم که چرم کامل بالاترین دوام را دارد، چرم نبوک نسبت به جیر راحت تر تمیز میشود و کفش های ورنی نسبت به چرم کرومی از دوام بالاتری برخوردار می باشند.

ممنون که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. ضمن به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از شما دعوت میکنیم مقاله ی راهنمای خرید تاپ و نیم تنه ورزشی زنانه را نیز مشاهده کند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *