چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟ (۱۰۰% تضمینی)

چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟ خیلی از کسانی که دارای پوستی چرب هستند یا در حال عبور از سن بلوغ میباشند. همواره به دنبال راهی برای از بین بردن جوش های صورت خود میباشند. ما در این مطلب به شما عزیزان میگوییم چگونه خیلی سریع از شر جوش های صورت رها شوید.

چند نکته موثر برای خلاص شدن از شر جوش و جای جوش

زندگی با جوش می تواند اعتماد به نفس شما را کم کند. نکات موثر و بایدها و نبایدها برای جلوگیری از آکنه میتواند به شما برای داشتن پوستی صاف و شفاف کمک کند. ما در این مطلب به شما میگوییم چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟ همراه ما تا انتهای این مطلب باشید.

بهداشت پوست را رعایت کنید

صورت خود را هر روز دو بار با ژل شستشوی صورت و آب ولرم تمیز کنید تا آلودگی، عرق و روغن اضافی را از بین ببرد
صورت را به هیچ وجه محکم مالش ندهید
همیشه پس از شستن پوست را با مرطوب کننده مرطوب کنید
صورت خود را زیاد لمس نکنید
موها را مرتباً بشویید و آنها را از صورت دور نگه دارید
از آرایش سنگین خودداری کنید
از کرم ضد آفتاب خوب و بدون روغن برای جلوگیری سوختگی و آسیب رسیدن به پوست استفاده کنید
برای جلوگیری از عفونت و زخم، جوش های سر سفید، جوش های سر سیاه یا جوش های پوستی را فشار ندهید

رژیم غذایی و سبک زندگی

برای پوست مرطوب و درخشان آب زیادی بنوشید
میوه ها و سبزیجات تازه را به رژیم خود اضافه کنید
با مدیتیشن ، یوگا و یک سبک زندگی سالم خود را نابود کنی

استفاده از  کرم ضد جوش

کرم ضد جوش فوری بسیار میتواند در از بین بردن جوش های صورت به شما کمک کند. در صورتی که میخواهید به مراسمی بروید و زیاد وقت ندارید از درمان های طبعی یا مرور زمان برای بهبود جوش صورت خود بهره ببرید، پیشنهاد میکنیم حتما از بهترین کرم ضد جوش فوری استفاده تا خیلی سریع تاثیر آن را ببیند و از شر جوش صورت راحت شوید. اگر میخواهید بدانید چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟ باید به شما بگوییم خرید کرم ضد جوش فوری بهترین گزینه است.

از عسل برای از بین بردن جوش استفاده کنید

عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و اولین اصل برای از بین رفتن جوش صورت پاکسازی میباشد بنابراین پیشنهاد میکنیم هنگامی که جوش زدید مقداری عسل را روی جوش بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس جوشتان را بشورید و منتظر بهبودی باشید در صورتی که همچنان جوش باقی مانده بود این کار را سه بار در طول روز انجام دهید تا جوش به صورت کامل از بین برود.

از ویتامین c استفاده کنید

برای از بین رفتن جوش پیشنهاد میکنیم حتما از ویتامین c استفاده کنید. طرز استفاده به این شکل است. شما میتوانید مقداری از میوه هایی که حاومی ویتامین c میباشند را روی محل جوش بگذارید و حدود نیم ساعت صبر کنید. همچنین شما عزیزان میتوانید از ماسک صورت متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. امروزه ماسک های صورت بسیاری حاوی ویتامین c میباشند.

از لیمو تازه استفاده کنید

درمورد خواص لیمو تازه برای پوست هرچه بگوییم کم است فارغ از این که برای جوش بسیار مفید است. میتواند به درخشش پوست و ایجاد شفافیت بسیار کمک کند. برای رفع جوش باید یک پنبه را بردارید و کمی روی آن لیموی تازه بچکانید سپس روی جوش بگذارید. حداقل ۳ دقیقه این کار را ادامه دهید تا آبلیمو کاملا جذب جوش شود.

استفاده از ویتامین

خوردن قرص زینک یسیار میتواند در رفع جوش و همچنین سلامت پوست موثر باشد. پیشنهاد میکنیم هروز یک عدد قرص زینک بخورید تا پوستی صاف و شفاف داشته باشید. البته بهتر است قبل از انجام اینکار حتما با پزشک خود  مشورت کنید تا به سلامتی شما آسیبی وارد نشود.

هرگونه استفاده از دارو ها و ویتامین هایی که توسط سایت ها معرفی میشود باید با مشورت پزشک استفاده شود.

استفاده از بخار آب گرم

در ادامه مقاله چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟ باید بدانید بخار آب فواید بسیار زیادی برای پوست، از جمله از بین رفتن جوش صورت دارد. اگر در سنین بلوغ هستید حتما از بخور آب گرم به صورت منظم استفاده کنید. قابل ذکر است صرفا بخار آب حمام برای این کار کافی نیست و بهتر است از دستگاه های بخور یا از یک ظرف حاوی آب جوش و یک پتو برای انجام اینکار استفاده کنید. بهتر است این کار را روزی ۵ دقیقه انجام دهید.

روغن درخت چای

اگر میخواهید قرمزی جوش را از بین ببرید روغن درخت چای بهترین گزینه برای شماست. پیشنهاد میکنیم کمی روغن چای را با یک پنبه آغشته کنید و سپس روی جوش خود بمالید. اینکار را تا زمان بهبودی کامل جوش و همچنین رفع قرمزی ادامه دهید.

جوش عمیق
درمان سریع جوش صورت

استفاده از آلوئه‌ ورا

آلوئه‌ ورا خواص فوق العاده زیادی برای پوست دارد. پیشنهاد میکنم حتی اگر روی صورت خود جوش هم ندارید از آلوئه‌ ورا استفاده کنید. روزانه حداقل ۲۰ دقیقه آلوئه‌ ورا طبیعی را از وسط نصف کنید و به اندازه ی مورد نیاز روی پوست یا محل جوش خود بگذارید. به سرعت جوش شما بهبود میابد و در صورت صورت استفاده ی منظم از ژل آلوئه‌ ورا پوستتان صاف و درخشان میشود.

استفاده از کمپرس یخ

اگر فقط چند دقیقه از پدیدار شدن جوشتان میگذارد سریعا از یخ استفاده کنید. این کار جلوی قرمزی و بزرگ تر شدن جوش را میگیرد و در نتیجه جوش کمتر نمایان میشود همچنین اینکار موجب بهبودی سریع تر میشود. پیشنهاد میکنیم به محض اینکه جوش را مشاهده کردید به مدت ۱۵ دقیقه یخ را روی جوش خود بگذارید، بدون آن که یخ را روی جوش فشار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشورید.

استفاده از خمیر دندان

همانقدر که خمیر دندان برای تمیزی دندان و ایجاد سوختگی های سطحی مفید است برای خشک شدن جوش ها هم مفید است. با توجه به موادی که در خمیر دندان موجود است استفاده ی کم آنن روی جوش موجب خشک شدن و در نهایت رفع جوش میشود. قابل ذکر است از خمیر دندان خیلی کم استفاده کنید. اندازه نخود! در غیر این صورت موجب قرمزی میشود.

استفاده روغن زیتون

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان است و بسیار به رفع جوش و به خصوص جای جوش کمک میکند. پیشنهاد میکنیم در صورتی که جوشی عمیق دارید و روش های مختلف را امتحان کردید و نتیجه نگرفته اید حتما قبل از خواب از روغن زیتون استفاده کنید. اینکار را تا زمان بهبود کامل جوش ادامه دهید. درصورت هرگونه حساسیت و قرمزی انجام اینکار را متوقف کنید.

امیدواریم از خواندن مطلب چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟ لذت برده باشید. ضمن به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از شما عزیزان دعوت میکنیم از سایر مقالات سای تپ سنج نیز دیدن کنید.

سوالات

آیا جوش و آکنه یکی است؟

جوش یکی از علائم آکنه (بیماری پوستی) است

چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟

رژیم مراقبت از پوست را دنبال کنید، استفاده از مواد طبیعی و همچنین استفاده از کرم های ضد جوش فوری می تواند جوش ها را درمان کند.

چگونه میتوانم آکنه را سریع از بین ببریم؟

بهبود آکنه زمان می برد. هیچ درمانی برای از بین بردن آکنه یا جای زخم در طول تنها شب وجود ندارد. برای بهبودی سریع، باید ها و نبایدها را دنبال کنید.
به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *