چگونه از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟ (۹ روش درمانی)

چگونه از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟ با افزایش سن یا کاهش وزن ناگهانی در افراد پوست بدن به مرور شل میشود و موجبات افتادگی پوست را فراهم میکند. این اتفاق به خصوص در خانم ها بسیار ناخوشایند و آزار دهنده میباشد و همواره دنبال راهی برای درمان افتادگی پوست خود هستند. ما در این مطلب قصد داریم نکات و ترفند هایی را به شما عزیزان بگوییم که از افتادگی پوست جلوگیری کند و باعث شود هر بار که خود را در آینه میبیند، از دیدن صورت زیبای خود لذت ببرید. حتی اگر هم اکنون پوست تان دچار آسیب شده است ما در ادامه ی این مطلب راه هایی برای درمان افتادگی پوست را به شما عزیزان میگوییم.

از نور خورشید دوری کنید

آفتاب
استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

اشعه UV بسیار برای پوست مضر است و موجبات افتادگی پوست را فراهم میکند. پیشنهاد میکنیم برای در امان بود از اشعه ی مضر UV حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و تا آنجایی که مقدور است ساعات زیادی را درمعرض تابش مستقیم خورشید نگذرانید. در صورتی که شرایط کاری شما ایجاب میکند در معرض نور خورشید باشید علیرغم استفاده از ضد آفتاب حتما از کلاه های نقاب دار و همچنین عینک آفتابی استفاده کنید.

مشاهده و خرید انواع ضد آفتاب

مراقبت از پوست قبل از خواب

پاک کردن آرایش
قبل از خواب حتما آرایش صورت را پاک کنید

متاسفانه برخی خانم ها بدون اینکه آرایش صورتشان را پاک کنند به رختخواب میروند و نسبت به مضراتی که اینکار برای پوستشان دارد کاملا بی خبر یا بی تفاوت هستند! اگر از متخصصان پوست بپرسید بدترین کار ممکن برای پوست چیست قطعا به شما میگویند با آرایش به خواب بروید!!! و با خیالی آسوده پوستتان را نابود کنید. بله درست متوجه شدید اینکار حتی مضراتی به مراتب بدتر از اشعه ی UV دارد و به هیچچچ وجههه توصیه میکنیم اینکار را انجام ندهید و قبل از خواب حتما آرایش صورتتان را پاک کنید سپس با ژل شستشو اقدام به شستن صورتتان کنیم و سپس با خیالی آسوده به رختخواب بروید.

برخی خانم ها میگویند ما از بهترین لوازم آرایشی استفاده میکنیم و حتی اگر با آرایش هم بخوابیم آسیبی به پوستمان نمیرسد اما باید بگوییم این تصور کاملا غلط است. با توجه به اینکه تمامی لوازم آرایشی اعم از گران و ارزان از مواد شیمیایی تهیه و تولید میشوند بسیار برای پوست زیان آور و مخرب هستند.

انواع ژل شستشو را اینجا ببینید

به صورت منظم  ورزش کنید

ورزش برای پوست
برای جلوگیری از افتادگی پوست ورزش را فراموش نکنید

ورزش کردن فقط به تناسب و زیبایی اندام شما محدود نمیشود و فواید آن فراتر از اینهاست. ورزش همانقدر که موجبات تقویت جسم و روح را در بر دارد باعث میشود شما پوستی صاف و شفاف داشته باشید. از آنجایی که هرگونه فعالیت ورزشی باعث افزایش گردش خون میشود موجب خون رسانی و تقویت پوستتان میشود. طی مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است مشاهده شد افرادی که به طور منظم ورزش میکنند دارای پوستی به مراتب زیباتر و سالم تر میباشند. از دلایل عمده افتادگی پوست میتوان به عدم خون رسانی به منافذ و نقاط مختلف پوست اشاره کرد.

قند بی قند

قند برای پوست مضر است
از مصرف قند تا حد امکان اجتناب کنید

اگر میخواهید پوستتان را از خطر افتادگی برای همیشه در امان نگهدارید باید از خوردن غذاهایی که دارای مقادیر زیادی قند هستند اجتناب کنید. همچنین استفاده زیاد از خوراکی ها و غذاهایی که دارای مقدار زیادی قند میباشند نه تنها تهدیدی جدی برای پوستتان میباشد میتواند برای سایر اعضای بدن و در نهایت سلامتی شما مخرب باشد. قابل ذکر است خوردن نوشابه خطر افتادگی پوست را تسهیل میکند و قبل از اینکه پا به سن بگذارید این پدیده ی ناخوشایند گریبان شما را میگیرد. پس خوردن نوشابه را برای همیشه کنار بگذارید یا برای همیشه از نوشابه های بدون قند استفاده کنید.

نوشیدن آب

نوشیدن آب برای جلوگیری از افتادگی پوست

برای اینکه برای همیشه از شر افتادگی پوست در امان باشید توصیه میکنیم در روز حدود ۸ لیوان آب مصرف کنید. اینکار باعث آب رسانی و سپس مرطوب شدن پوست میشود. پوست های مرطوب معمولا کمتر در معرض افتادگی پوست قرار میگیرند. اگر دارای پوستی خشک هستید باید به شما بگویم کار شما بسیار سخت تر از کسانیست که دارای پوستی مرطوب میباشند و باید مراقبت های بیشتری از پوست خود انجام دهید تا دچار آسیب های چون آکنه، با افتادگی پوست نشوید. اگر از جوش های صورت رنج میبرید پیشنهاد میکنیم حتما از کرم ضد جوش فوری برای رفع جوش های صورت کمک بگیرید.

بخور آب گرم

بخور
بخور دادن باعث باز شدن منافذ پوست میشود

استفاده از بخار آب گرم باعث باز شدن منافذ پوست و در نهایت شادابی و درخشش پوستتان میشود. اگر هم اکنون دچار افتادگی پوست هستید، بخار آب گرم یک درمان موثر برای افتادگی پوست محسوب میشود و به سفت شدن و شادابی پوست بسیار کمک میکند. پیشنهاد میکنیم برای انجام دادن بخور حتما از دستگاه های مخصوص بخار استفاده کنید و اینکار را هر روز به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهید. بعد از گذشت ۲ الی ۳ ماه نتایج حاصله شما را شگفت زده خواهد کرد.

انوع دستگاه بخور را اینجا ببینید

حوله گرم

اگر دارای پوستی بسیار چرب هستید استفاده از حوله ی گرم و گذاشتن آن روی صورت به کاهش چربی های صورت کمک میکند. گرچه پوست های چرب کمتر دچار افتادگی پوست میشوند و نسبت به پوست های خشک کمتر در معرض آسیب قرار میگیرند اما پوست هایی که بیش از حد چرب هستند زیاد به باب افراد خوش نمی آید و باعث براقی زننده ای در پوست آنها میشود. قابل ذکر است استفاده از حوله ی گرم بسیار به سفت شدن پوست کمک میکند.

سیگار ممنوع

در یک کلام اگر تمامی کارهای بالا را هم انجام دهید اگر سیگار بکشید باید قید پوستی صاف و شفاف را برای همیشه بزنید. 

اصلی ترین عامل افتادگی پوست در سنین جوانی سیگار کشیدن است. سیگار سرشار از مواد سمی و بسیار برای سلامتی مضر است. حتی بودن در محیطی که آلوده به دود سیگار است باعث آسیب رسیدن به پوست و بیماری های تنفسی میشود.

ماساژ دادن پوست

همیشه قبل از خواب صورتتان را کمی مرطوب کنید و سپس به آرامی ماساژ دهید. اینکار نتنها باعث سفت شدن پوست میشود. بلکه بسیار آرامش بخش است. نکته ای که هنگام ماساژ دادن پوست باید به آن توجه کنید این است که دستانتان را روی پوست به سمت بالا بکشید زیرا نیروی جاذبه پوستان را به سمت زمین میکشد و با ماساژ دادن پوست به سمت بالا عکس جاذبه عمل خواهید کرد و به مرور زمان پوسیدی سفت و جذاب عاید شما میشود.

مشاهده انواع ماساژور صورت

امیدواریم از مطلب چگونه از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟ لذت برده باشید. با اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از سایت تپ سنج حمایت کنید و همچنین با نظرات خود ما را در جهت ارتقا تولیدات متنی و تصویری یاری فرمایید.

تمامی مطالبی که در سایت تپ سنج قرار میگیرد برگرفته از بهترین مقالات خارجی و توسط متخصصان در هر زمینه ای تولید میشود. لذا از شما مخاطبان گرامی خواهشمندیم جهت حفظ سلامتی خود بدون مشورت پزشک اقدام به خود درمانی نکنید. تمامی مطالب ارائه شده توسط ما صرفا جنبه ی آگاهی دارد. 

در قسمت نظرات شما تجربیات خود را به ما بگویید؛ چگونه افتادگی پوست را درمان کنیم؟

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *