۲۰ مدل زیرانداز تعویض نوزاد [قابل شستشو و یکبار مصرف]

برای تعویض پوشک نوزاد نیاز به برخی وسایل جانبی است تا هم کودک کمتر اذیت شود و هم فرش خانه دچار کثیفی نشود. در این مطلب قصد داریم شما را با کاربرد زیرانداز تعویض نوزاد آشنا کنیم و در انتها لیستی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار را معرفی کنیم. ‌امیدواریم این راهنمای خرید بتواند در انتخاب بهترین زیرانداز برای تعویض کودک و نوزاد به شما و کوچولوی زیبای شما کمک کند. از این که سایت تپ سنج را انتخاب کرده‌اید، صمیمانه از شما متشکریم.

تا زمانی که نوزاد شما از پوشک استفاده می‌کند و هنوز نوبت به شورت آموزشی کودک نرسیده است باید از وسیله‌ای به نام زیرانداز تعویض نوزاد استفاده کنید. تنوع در جنس، طرح، رنگ، موارد استفاده و… در این وسیله‌ی بهداشتی بسیار زیاد است لذا توجه به موارد گفته شده در این مطلب موجب می‌شود خریدی به مراتب بهتر و البته مقرون به صرفه‌تری را تجربه کنید.

زیرانداز تعویض نوزاد دارای انواع و اقسام مختلف است. از مدل‌های طرح دار و پارچه‌ای گرفته تا مدل‌های ساده و یکبار مصرف! شاید برایتان سؤال باشد زیرانداز تعویض نوزاد یکبار مصرف بخرم یا پارچه‌ای؟ ما در ادامه پاسخ شما را به صورت کامل و جامع خواهیم داد. در حقیقت هر کدام از این مدل‌ها مزایا و معایبی دارند که با جزئیات بیشتر و به صورت جداگانه مورد برسی و ارزیابی قرار می‌دهیم. اما اگر تمایل ندارید زمان زیادی را صرف خواندن این مطلب کنید، اشاره‌ی جزئی نسبت به کاربرد‌های هریک از زیرانداز‌های تعویض نوزاد خواهیم کرد تا شما بتوانید باتوجه به موارد ذکر شده اقدام به خرید بهترین گزینه کنید.

زیرانداز تعویض نوزاد یکبار مصرف گزینه‌ی اقتصادی برای شما نخواهد بود. این مدل‌ها در حال حاضر بیش از ۱۰۰هزار تومان قیمت دارند. بطور مثال برند تافته در بسته‌بندی‌های ۱۰عددی با قیمت ۱۳۰/۰۰۰ هزارتومان بفروش می‌رسد. اما اگر بخواهیم بحث قیمت را ملاک قرار ندهیم مدل‌های یکبار مصرف انتخاب بهتری برای والدین می‌باشند زیرا نیاز به شستشو ندارند و بسیار بهداشتی می‌باشند. (توجه داشته باشید بیش از یکبار از این زیرانداز‌ها استفاده نشود)

اما زیرانداز تعویض نوزاد پارچه‌ای از قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تری برخوردار است. مدل‌های پارچه‌ای دارای طرح‌های متنوعی می‌باشند و با دار بودن ویژگی‌هایی چون ضد سر بودن و عدم نفوذ آب به منافذ زیرین انتخاب بسیار خوبی برای والدین می‌باشند. شما باید بعد از هربار استفاده زیرانداز تعویض نوزاد را به خوبی بشورید و از لحاظ دفعات استفاده هیچگونه محدودیتی نخواهید داشت.

بخوانید: راهنمای خرید پیش بند نوزاد طرح دار

کدام بهتر است؟ همانطور که در دو پارگراف بالا توضیح دادیم هرکدام دارای مزایا و معایب خاصی هستند. اما ما برای این سؤال پاسخ کاملی داریم. پیشنهاد ما این است هر دو مدل پارچه‌ای و یکبار مصرف را خریداری کنید. اگر قصد تعویض نوزاد در خانه را دارید مدل‌های پارچه انتخاب خوبی می‌باشند، اما مواقعی که قصد رفتن به سفر یا مهمانی را دارید از مدل‌های یکبار مصرف استفاده کنید تا دیگر دغدغه شستشو و اینگونه مسائل را نداشته باشید.

مزایا و معایب مدل‌های یکبار مصرف و قابل شستشو

در ادامه جزئیات بیشتری را مورد برسی و ارزیابی قرار می‌دهیم تا بین طیف وسیعی از انواع زیرانداز‌های تعویض نوزاد بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

مزایا و معایب مدل‌های یکبار مصرف

در جدول به برخی از مزایا و معایب زیرانداز تعویض نوزاد اشاره کرده‌ایم.

مزایامعایب
استفاده آسانقیمت بالا
بهداشتیغیرقابل شستشو
حمل آسانمحدود بودن برندها
آنتی باکتریالتنوع کم در سایز

مزایا و معایب مدل‌های قابل شستشو

مدل‌های قابل شستشو نیز دارای معایب و مزایایی هستند که در جدول زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

مزایامعایب
قابل شستشونیاز به ضدعفونی
بسیار مقرون به صرفهاحتمال پارگی دوخت
تنوع در طرحمقاوم نبودن در برابر حرارت
قابلیت تاشومحدود به رده سنی خاص

نتیجه‌گیری: هر دو گزینه دارای مزیا و معایب خاصی می‌باشند. شما می‌توانید در خانه از مدل‌های قابل شستشو استفاده کرده و در هنگام سفر یا بیرون رفتن از مدل‌های یکبار مصرف برای تعویض نوزاد استفاده کنید. در صورتی که تنها می‌خواهید یک گزینه را برای خرید انتخاب کنید ما مدل‌های قابل شستشو را پیشنهاد می‌کنیم، زیرا هم تنوع بسیار زیادی دارند و هم مقرون به صرفه‌تر از گزینه‌های یکبار مصرف می‌باشند. اما در نهایت تصمیم گیرنده‌ی اصلی خود شما هستید. در ادامه، ما لیستی از بهترین زیرانداز‌های تعویض نوزاد قابل شستشو و یکبار مصرف را بین طیف وسیعی از مدل‌های موجود در بازار مورد برسی و ارزیابی قرار داده‌ایم و تنها ده مدل منتخب را به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم.

قبل از خرید زیرانداز تعویض نوزاد به این نکات توجه کنید

شستشو آسان: در صورتی که قصد خرید زیرانداز تعویض نوزاد قابل شستشو را دارید، حتماً به جنس محصول توجه کنید. برخی مدل‌ها تنها با چند بار شستن کیفیت خود را از دست می‌دهند و در صورتی که طرحی روی آن چاپ شده باشد محو یا کلاً از بین می‌رود. لذا انتخاب جنس زیرا انداز بسیار حائز اهمیت است و پیشن‌ها می‌کنیم سراغ مدل‌هایی چون پلاستیک باکیفیت و پارچه های‌ی قابل شستشو بروید. قابل ذکر است برخی تولید‌کنندگان شرایط شستشو را به صورت کامل بیان کرده‌اند و تحت دفترچه یا برچسبی دمای مورد نیاز و طریقه‌ی شستشو (دستی یا ماشین) را به صورت کامل قید کرده‌اند.

دو رو بودن: امروزه اکثر زیرانداز‌های تعویض نوزاد دو رو هستند. این مدل‌ها بسیار کاربردی می‌باشند زیرا هم تنوع دارند و هم اگر یک روی زیرانداز کثیف شود می‌تواند از روی دیگر آن استفاده کرد. توجه داشته باشید مدل‌ها دو رو از دو طرح مختلف ساخته شده‌اند و از لحاظ تنوع، انتخاب هوشمندانه‌تری می‌باشند.

قابلیت تاشو و حمل آسان: اگر می‌خواهید زیرانداز تعویض نوزاد را به آسانی در ساک لوازم کودک و نوزاد قرار دهید، حتماً توجه داشته باشید مدلی را خریداری کنید که قابلیت تاشو داشته باشد. این مدل‌ها با دار بودن فنر در ناحیه کناری سبب سهولت در تاشدن زیرانداز می‌شوند.

ابعاد متناسب: بسیار مهم است که ابعاد زیرانداز تعویض نوزاد با جثه‌ی کودک تناسب داشته باشد. در غیر این صورت عملاً استفاده از زیرانداز معنایی ندارد. بنابراین حتماً سایز محصول را در نظر بگیرید و در صورتی که کالا دارای رده سنی است حتماً آن را ملاک خرید خود قرار دهید.

انتخاب رنگ و ظاهر: در انتخاب زیرانداز تعویض نوزاد خوش سلیقه باشید و سعی کنید سراغ مدل‌های رنگی با طرح‌های متنوع بروید. حتماً جنسیت کودک را در نظر بگیرید و در صورت امکان سعی کنید رنگ زیرانداز را با سایر وسایل نوزاد ست انتخاب کنید. به طور مثال اگر تم اتاق کودک شما آبی است مدلی را انتخاب کنید که در پارچه یا طرح آن آبی استفاده شده باشد.

قیمت زیرانداز تعویض نوزاد: همانطور که به وفور در این مطلب اشاره کردیم. قیمت این زیرانداز‌ها باتوجه به قابل شستشو بودن یا یکبار مصرف بودن متفاوت است. در صورتی که نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی کنید مدل‌های قابل شستشو گزینه‌ی اقتصای‌تری است. شما می‌توانید قیمت روز محصولات معرفی شده در این مطلب را در سایت فروشنده مشاهده کنید.

در ادامه دعوت می‌کنیم لیستی از بهترین‌های زیرانداز تعویض نوزاد را مشاهده کنید. (در صورت ناموجود شدن کالا‌های زیر از مدل‌های مشابه دید فرمایید) در صورت هرگونه سؤال از طریق بخش نظرات همین پست با ما در ارتباط باشید.

۱.زیرانداز یکبار مصرف تعویض کودک تافته بسته ۱۰ عددی

زیرانداز یکبار مصرف تعویض کودک تافته کد 602366 بسته 10 عددی به همراه 2 عدد رایگان

زیرانداز یکبار مصرف تعویض کودک تافته مناسب والدینی است که قصد استفاده ی مجدد از زیرانداز نوزاد را نداشته باشند و صرفاً بعد از یک یا چند بار استفاده آن را دور بیندازند. گرچه این مدل ها صرفه ی اقتصادی ندارند اما باتوجه به سهولت در استفاده، بسیاری از افراد ترجیح میدهند از مدل های یکبار مصرف استفاده کنند. قابل ذکر است، این مدل از جنس خمیر کاغذ ساخته شده و در هر بسته ۱۲ عدد زیرانداز وجود دارد. شما می‌توانید این محصول را درسایت زیر مشاهده کنید.

مشخصات

  • تعداد در بسته: ۱۲
  • مناسب برای وزن: بدو تولد تا ۳ کیلوگرم
  • اندازه: متوسط
  • ابعاد: ۶۰ × ۴۰ سانتی‌متر

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۲.زیرانداز تعویض نوزاد رضازهرا مدل بالن شادی کد Z237

زیرانداز تعویض نوزاد رضازهرا مدل بالن شادی کد Z237

این زیرانداز تعویض نوزاد از جنس پارچه ساخته شده و تاشو است. طرح محصول برای دختران و پسران مناسب بوده و باتوجه به ابعاد متوسطی که دارد تا ۸ماهگی کاربرد دارد. لایه ی زیرین زیرانداز، نفوذ ناپذیر بوده و مایع به زیر آن نشت نمی‌کند. اکثر خریداران این محصول از کیفیت آن ابراز رضایت کرده اند و بیش از ۱۰۰ نفر خرید آن را به سایر کاربران پیشنهاد داده‌اند. شما می‌توانید قیمت روز و سایر مشخصات این مدل را در لینک زیر مشاهده کنید.

مشخصات

  • ابعاد: ۴۷x۵۹ سانتی‌متر
  • وزن: ۱۰۳ گرم
  • جنس: پارچه
  • قابلیت‌های مقاومتی: لایه نفوذناپذیر مایعات

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۳.زیرانداز تعویض نوزاد مدل فیل و موش کد Z165

زیرانداز تعویض نوزاد مدل فیل و موش کد Z165

یکی دیگر از بهترین زیرانداز های تعویض نوزاد مدل فیل و موش است. این محصول دارای طرحی بسیار زیبا و شاد می‌باشد. کاملاً قابل شستشو در ماشین لباسشویی است و به مرور زمان دچار تغییر سایز نمی‌شود. تنها نقطه ضعف این مدل یک رو بودن آن است. قابل ذکر است، جنس کالا از پارچه و پلاستیک بوده به همین دلیل به زیر پارچه نم داده نمی‌شود. جهت مشاهده قیمت و خرید این مدل وارد سایت زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد: ۵۹x۴۸ سانتی‌متر
  • جنس: پارچه و پلاستیک
  • قابلیت استفاده: یک رو
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: تاشو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۴.زیرانداز تعویض نوزاد آسوپد مدل یکبارمصرف

زیرانداز تعویض نوزاد آسوپد مدل یکبارمصرف

زیرانداز تعویض نوزاد آسوپد مدل یکبارمصرف انتخابی مناسب برای کسانی است که قصد دارند بعد از هربار استفاده، زیرانداز را دور بیندازند. این مدل از کیفیت ساخته بالایی برخوردار بوده و باتوجه به متریالی که دارد، نم پس نمی‌دهد. پارچه محصول بسیار لطیف بوده طوری که به پوست نوزاد دلبندتان آسیبی وارد نشود. جهت مشاهده قیمت و خرید این مدل وارد سایت پذیرنده شوید.

مشخصات

  • وزن: ۴۵ گرم
  • جنس: پلاستیک و پارچه
  • قابلیت استفاده: یک رو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۵.زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح دخترک کد ۲۷۴

زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح دخترک کد 274

زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا از ابعاد ۴۰×۵۵ سانتی‌متری برخوردار بوده و جنس آن از پلاستیک مقاوم در برابر حرارت ساخته شده است. قابل ذکر است این مدل مناسب نوزادان دختر می‌باشد. امتیاز این کالا ۵ از ۵ ارزیابی شده است.

مشخصات

  • ابعاد: ۴۰×۵۵ سانتی‌متر
  • جنس: پلاستیک
  • قابلیت استفاده: یک رو
  • امکانات: تاشو و مقاوم در برابر حرارت

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۶.زیرانداز یکبار مصرف تعویض نوزاد نکس کر مدل ۶۰۴۵N

زیرانداز یکبار مصرف تعویض نوزاد نکس کر مدل 6045N - بسته 7 عددی

زیرانداز یکبار مصرف تعویض نوزاد نکس کر دارای لایه نفوذناپذیر مایعات بوده و به هیچ عنون نم پس نمی‌دهد. این زیرانداز کاملاً ضد حساسیت بوده و باتوجه به یکبار مصرف بودن آن بسیار بهداشتی است.

مشخصات

  • وزن: ۲۵۰ گرم
  • جنس: پارچه
  • قابلیت استفاده: یک رو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۷.زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح پسر کوچولو کد ۲۶۸

زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح پسر کوچولو کد 268

مقاوم در برابر حرارت، ابعاد تشک ۴۴ × ۶۴ سانتیمتر، ابعاد بالش ۲۴ × ۲۰ سانتیمتر، طرح پسرانه. امتیاز این زیرانداز نوزاد ۴.۷ از ۵ ارزیابی شده و جزء مدل های پرفروش بازار است.

مشخصات

  • جنس: پلاستیک
  • یک رو
  • اقلام همراه: بالش
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: تاشو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۸.زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح کودک و زرافه کد ۲۱۴

زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح کودک و زرافه کد 214

این زیرانداز تعویض نوزاد دارای جلوه ای بسیار بامزه و فانتزی است. جنس محصول از پلاستیک باکیفیت و فاقد مواد مضر شیمیایی ساخته شده و باتوجه به قابلیت تاشو بودن، حمل آن به آسانی امکان‌پذیر است.

مشخصات

  • ابعاد: ۴۰×۵۵ سانتی‌متر
  • جنس: پلاستیک
  • قابلیت استفاده: یک رو
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: تاشو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۹.زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح جغد کد ۲۱۲

زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح جغد کد 212

طرح جغد کد ۲۱۲ جزء پرفروش ترین مدل های این لیست است. این محصول نیز مانند سایر مدل های معرفی شده دارای جنس پلاستیکی و ابعاد متوسط بوده و از آنجایی که جنس کالا عاری از هرگونه مواد شیمیایی است در برابر حرارت و شعله کاملاً مقاوم می‌باشد. جهت مشاهده قیمت و خرید وارد سایت زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد: ۴۰×۵۵ سانتی‌متر
  • جنس: پلاستیک
  • قابلیت استفاده: یک رو
  • امکانات: تاشو و مقاوم در برابر حرارت

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۰.زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح پسربچه کد ۲۵۹

زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح پسربچه کد 259

ابعاد محصول۴۰×۵۵ سانتی‌متر بوده و برای نوزادان تا هشت ماهگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس پارچه بسیار لطیف و ضد حساسیت است و قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را نیز دارا می‌باشد.

مشخصات

  • ابعاد: ۴۰×۵۵ سانتی‌متر
  • جنس: پلاستیک
  • قابلیت استفاده: یک رو
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: قابلیت تاشو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۱.زیرانداز تعویض نوزاد دی روحه مدل آمازون

زیرانداز تعویض نوزاد دی روحه مدل آمازون

ابعاد این محصول ۷۰x۶۰x۰.۳ سانتی‌متر و وزن آن ۱۶۰ گرم است. جنس زیرانداز از پارچه ضد حساسیت ساخته شده و کاملاً ضد حساسیت است. قابل ذکر است این مدل در برابر حرارت مقاوم می‌باشد.

مشخصات

  • ابعاد: ۷۰x۶۰x۰.۳ سانتی‌متر
  • وزن: ۱۶۰ گرم
  • جنس: پارچه
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاوم در برابر حرارت

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۲.زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح کالسکه و خرگوش کد ۲۱۹

زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح کالسکه و خرگوش کد 219

ابعاد این محصول۴۰×۵۵ سانتی‌متر بوده و جنس رویه پلاستیکی می‌باشد. توجه داشته باشید، طرح این محصول مناسب نوزادان پسر است. جهت مشاهده قیمت و خرید وارد سایت زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد: ۴۰×۵۵ سانتی‌متر
  • جنس: پلاستیک
  • قابلیت استفاده: یک رو
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: تاشو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۳.زیرانداز تعویض نوزاد مدل ۳ تکه مدل CUTE

زیرانداز تعویض نوزاد مدل 3 تکه مدل CUTE

دارای بالش، دارای قابلیت تغییر ابعاد، دارای قابلیت تاشو، مقاوم در برابر حرارت، دارای سه تکه شامل یک بالشت یک زیرانداز و یک زیرانداز ضد نم، جهت مشاهده قیمت روز و خرید آنلاین وارد سایت زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد: ۵۶x۳۹x۰.۳ سانتی‌متر
  • وزن: ۲۲۰ گرم
  • جنس: پارچه
  • قابلیت استفاده: یک رو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۴.زیرانداز تعویض نوزاد مدل PONO

زیرانداز تعویض نوزاد مدل PONO

این مدل دارای ۴ لایه جهت جلوگیری از نفوذ سرما و مایعات بوده و جزو بهترین مدل های موجود در بازار است. شما می‌توانید سایر مشخصات این محصول را در سایت زیر مشاهده کنید.

مشخصات

  • جنس: پارچه
  • قابلیت استفاده: یک رو
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: تاشو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۵.زیرانداز تعویض نوزاد دی روحه مدل فرشته ۲

زیرانداز تعویض نوزاد دی روحه مدل فرشته 2

این زیرانداز تعویض نوزاد دارای ظاهری بسیار زیبا می‌باشد. از ویژگی های این محصول می‌توان به قابل شستشو بودن و همچنین قابلیت تاشو اشاره کرد. امتیاز این محصول ۴.۷ از ۵ ارزیابی شده و جزو مدل های منتخب بازار است.

مشخصات

  • ابعاد: ۷۰x۶۰x۰.۳ سانتی‌متر
  • وزن: ۱۶۰ گرم
  • جنس: پارچه
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: تاشو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۶.زیرانداز تعویض نوزاد شمسه نگار مدل ۰۰۱۹

زیرانداز تعویض نوزاد شمسه نگار مدل 0019

دارای بالش، دارای قابلیت تغییر ابعاد، دارای قابلیت تاشو، مقاوم در برابر حرارت، بسیار نرم و راحت، ضدحساسیت، کاملاً قابل شستشو، جهت مشاهده قیمت و خرید وارد سایت زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد: ۱x۵۵x۷۵ سانتی‌متر
  • وزن: ۳۰۰ گرم
  • جنس: پارچه
  • قابلیت استفاده: یک رو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۷.زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح آفتاب کد ۲۳۳

زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح آفتاب کد 233

این زیرانداز تعویض نوزاد در برابر حرارت مقاوم است و دارای ابعاد تشک ۴۴ × ۶۴ سانتیمتری و ابعاد بالش ۲۴ × ۲۰ سانتیمتری می‌باشد. طرح پارچه برای نوزادان دختر و پسر مناسب بوده و جزو مدل های قیمت مناسب موجود در بازار محسوب می‌شود.

مشخصات

  • جنس: پلاستیک
  • قابلیت استفاده: یک رو
  • اقلام همراه: بالش
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: تاشو

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۸.زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح من و تو کد ۴۰۸

زیرانداز تعویض نوزاد ماما پاپا طرح من و تو کد 408

مشخصات

  • ابعاد: ۴۰ × ۵۵ سانتی‌متر
  • جنس: پلاستیک
  • قابلیت استفاده: یک رو
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن: تاشو

ابعاد این زیرانداز تعویض نوزاد  ۴۰ × ۵۵ سانتی‌متر بوده و جنس آن ساخته شده از پلاستیک  است. از ویژگی های این محصول میتوان به قابلیت تاشو بودن آن اشاره کرد.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید از شما عزیزان دعوت می‌کنیم از صفحه مادر و کودک دیدن فرمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *