۲۰ مدل چاقو سفری تیز و خوش دست برای سفر و کوهنوردی

راهنمای خرید چاقو سفری

برای سفر کردن باید لوازم مختلفی همراه داشته باشید، تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. یکی از وسایلی که در سفر بسیار پرکاربرد است چاقوی سفری است. از پوست کندن میوه گرفته تا بریدن طناب یا هر چیز دیگری به وسیله ی یک چاقوی برنده و با کیفیت قابل انجام است. ما در این مطلب سعی داریم بهترین چاقو های موجود در بازار ایران را مورد برسی قرار دهیم تا شما عزیزان بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مطلب سعی شده است انواع چاقو مناسب سفر را از ابعاد مختلف مورد برسی و تحلیل قرار دهیم. امیدواریم این مطلب به شما در جهت خرید بهترین چاقوی سفری کمک شایانی کند.

برسی چاقوی سفری

اندازه: امروزه تولیدکنندگان چاقوی سفری در ابعاد مختلفی اقدام به ساخت محصولات خود میکنند. اینکه اندازه ی چاقو چقدر باشد کاملا سلیقه ای است. اما آنچه ما به عنوان راهنمای قبل از خرید به شما عزیزان توصیه میکنیم این است که با توجه به مصرف خود اقدام به خرید چاقو کنید. به طور مثال اگر صرفا برای پوست کندن میوه میخواهید از چاقو سفری استفاده کنید. شما نیازی به چاقویی با ابعاد بزرگ ندارید. اما اگر یک کوهنورد هستید و ممکن است ساعت ها و حتی چند شبانه رو در کوه اسکان داشته باشید، جهت مشکلات احتمالی پیشنهاد میکنیم چاقویی با ابعاد بزرگ تر خریداری کنید. البته قابل ذکر است برخی چاقو های مناسب سفر دارای غلاف تاشو می باشند و جای کمتری اشغال میکنند برخی دیگر فاقد غلاف تاشو هستند و باید برای حمل آن جای مناسبی تعبیه کرد.

بخوانید: راهنمای خرید بهترین تبر سفری

وزن: از آنجایی که چاقوی سفری قابل حمل است، باید دارای وزن کمی باشد. آنچه سبب کاهش یا افزایش وزن چاقو میشود کیفیت تیغه و کیفیت دسته می باشد. بهتر است قبل از خرید چاقو حتما به پایین بودن وزن آن توجه کنید تا هنگام حمل و کار کردن با آن دچار مشکل نشوید. به هیچ وجه چاقو هایی که دارای وزنی سنگین تر هستند از کیفیت بالاتری برخوردار نمی باشند و کیفیت تیغه و دسته هرچقدر بهتر باشد وزن کمتری دارد و سهولت استفاده را برای شما به همراه دارد.

چاقو های تک کاره: همانطور که از اسم آن پیداست چاقو های تک کاره جز بریدن هیچ کاربرد دیگری ندارند. آنچه باید هنگام خرید چاقوی تک کاره به آن توجه کنید کیفیت تیغ آن است. چاقوی سفری تک کاره باید به اندازه ی کافی تیز و برنده باشد و دارای وزنی مناسب باشد.

چاقو های چند کاره: این چاقوها علاوه بر این که دارای تیغه ای تیز و برنده هستند دارای قابلیت هایی چون در بازکن، قطب نما، چخماق، سوزن و … می باشند. اگر کوهنورد هستید یا مدام در حال گشت و گذار در طبیعت هستید چاقوی چند کاره بسیار میتواند به شما کمک کند.

تیغه: بهترین جنس تیغه برای چاقوی سفری استیل است. این فلز ضد زنگ است و از دوام بالایی برخوردار است. البته امروزه از پلاستیک هم به عنوان تیغه استفاده میشود، اما آنچه طول عمر و کیفیت بالاتری دارد چاقوهایی با تیغه ی استیل است. امروزه از استیل برای انواع تجهیزات کوهنوردی استفاده میشود و بسیار قابل اعتماد تر از سایر نمونه های موجود در بازار است.

بخوانید: راهنمای خرید بهترین اجاق گاز مسافرتی

دسته: اهمیت دسته ی چاقو کمتر از تیغه ی چاقو نیست، در صورتی که چاقوی مورد نظر از دسته ای استاندارد و سبک تهیه نشده باشد، در کارکرد تیغه ی چاقو اثر منفی میگذارد، و موجب مشکلاتی برای شما میشود. جنس دسته ها شامل پلاستیک، فلز و چوب می باشد. آنچه ما پیشنهاد میکنیم دسته ی پلاستیکی و چوبی است زیرا این دو جنس علیرغم وزن مناسبی که دارند دارای دوام بالایی نیز هستند. نمونه های فلزی بسیار سنگین هستند و در صورتی  که از فلز با کیفیت تهیه نشده باشند ممکن است بعد از مدتی زنگ بزنند.

جنس تیغه و دسته: همانطور که در بالا به این دو مورد اشاره کردیم، بهترین جنس برای تیغه استیل و بهترین دسته چوب یا پلاستیک است. نمونه هایی  که از چوب با کیفیت تهیه شده باشند، در صورتی که از لحاظ ظاهری روی چوب کار شده باشد ممکن است نسبت به نمونه های پلاستیکی دارای قیمت بالاتری باشند، اما آنچه ما به شما پیشنهاد میکنیم فارغ از ظاهر چاقو، به راحتی آن در دستان خود اهمیت دهید.

طراحی: هر چقدر طراحی چاقو کاربر پسندتر باشد سهولت استفاده را به همراه دارد، فارغ از جنبه های زیبایی که ممکن است، برای برخی افراد مهم باشد، طراحی اصولی و مناسب میتواند کارایی چاقوی سفری را افزایش دهد و هنگام استفاده کمترین مشکل را به همراه داشته باشد. آنچه کیفیت طراحی را بیان میکند ظاهر چاقو نیست بلکه کافی است چاقو را دست بگیرید و کمی با آن کار کنید، اینگونه میتوانید کیفیت چاقوی مورد نظر را از لحاظ طراحی و  کارایی به راحتی بسنجید.

بخوانید: راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی

چاقوی کوهنوردی

چاقوی کوهنوردی باید دارای غلاف باشد و همچنین دارای دو لبه ی تیز و لبه اره ای باشد. در صورتی که قصد استفاده از بهترین چاقو کوهنوردی را دارید، باید نسبت به برند و کیفیت تیغه ی چاقو حتما حساسیت بیشتری داشته باشید. برخی از بهترین مدل هی مخصوص کوهنوردی دارای قلاب و همچنین در باز کن کنسرو میباشند که در مواقع ضروری بسیار کاربردی میباشند.

قیمت چاقوی سفری

قیمت چاقوی سفری با توجه به برند و کیفیت تیغه و دسته ی آن تعیین میشود اگر میخواهید چاقوی با کیفتی خریداری کنید و سال ها از آن استفاده کنید، قیمت آن به میلیون ها تومان هم میرسد، اما اگر صرفا برای مصارف عادی چاقو میخواهید میتوانید از نمونه های ارزان موجود در بازار که از ۱۰۰ هزارتومان تومان تا ۹۰۰ هزار تومان میرسد، استفاده کنید. اینکه چقدر بابت چاقوی سفری هزینه کنید کاملا به بودجه و نوع مصرف شما بستگی دارد، اما اگر شخصی هستید که عاشق کوهنوردی و سفر است پیشنهاد میکنیم کار را یکسره کنید و چاقوی باکیفیتی خریداری کنید که بتوانید از آن سال های طولانی استفاده کنید. در ادامه ی این مطلب بهترین چاقو های موجود در بازار ایران را مورد برسی قرار داده ایم و لیستی از بهترین ها را برای شما ترتیب داده ایم، با مراجعه به سایت پذیرنده میتوانید هر کدام از محصولات موجود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

۱.خرید چاقو سفری مدل CL11

اگر دنبال خرید بهترین چاقو سفری تیز و خوش دست هستید، این مدل یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار است. ابعاد این کالا ۱۶*۳*۱ سانتی‌متر و وزن آن ۷۵گرم است. نوع چاقو به صورت تاشو بوده و تیغه ی آن از کربن استیل ساخته شده و بسیار تیز است. امتیاز این محصول ۴.۸ از ۵ ارزیابی شده است و اکثر خریداران کیفیت این کالا را قابل قبول دانسته‌اند. جهت مشاهده قیمت و خرید وارد سایت زیر شوید.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۲.چاقو سفری مدل ۱۵۸A

چاقو سفری مدل 158A غیر اصل

چاقو سفری مدل ۱۵۸A دارای ابعاد ۲۹*۵*۳ سانتی‌متری و وزن ۲۰۰ گرمی است. کیفیت دسته و تیغه ی چاقو بسیار بالا بوده و باتوجه به جنس تیغه ی ضد زنگی که دارد، در برابر رطوبت کاملاً مقاوم است و به مرور زمان دچار کندی نمی‌شود. همانطور که در تصویر کالا نیز مشاهده می‌کنید، دسته ی چاقو کاملاً ارگونومیک بوده و حین استفاده از بسیار راحت هستید. امتیاز این کالا ۴.۹ از ۵ ارزیابی شده و جزو مدل های پرفروش بازار است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۳.خرید چاقو سفری کد ARB 01

چاقو سفری کد ARB 01

چاقو سفری کد ARB 01 دارای ابعاد ۱۷.۵x3x1سانتی‌متری است. وزن کالا ۵۰ گرم بوده و بسیار سبک می‌باشد. نوع تیغه از فلز بادوام و تیز ساخته شده و طول آن ۶۵ سانتی متر است. اگر خواهان خرید بهترین چاقو سفری برای مصارف کوهنوردی و کمپینگ هستید، این مدل باتوجه به ویژگی هایی که دارد، انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود. قابل ذکر است امتیاز این مدل ۴.۳ از ۵ ارزیابی شده است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۴.چاقو سفری مدل ۱۱۵ غیر اصل

چاقو سفری مدل 115 غیر اصل

وزن این چاقو سفری تیز ۲۶ گرم و تاشو است. نوع تیغه از فولا باکیفیت و مقاوم ساخته شده و دارای عملکرد قابل قبولی است. شایان ذکر است؛ پهنای تیغه ۲ سانتی‌متر بوده و طول تیغه آن ۶۵ سانت می‌باشد. این مدل انتخاب مناسبی برای مصارف کوهنوردی و کمپینگ بوده باتوجه به امتیاز بالایی که توسط کاربران در سایت پذیرنده دریافت کرده است جزو مدل های منتخب و پرفروش بازار محسوب می‌شود.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۵.چاقو سفری کلمبیا مدل ۵۵۷۸A

چاقو سفری کلمبیا مدل 5578A

نوع تیغه این چاقو سفری از فولاد آبدیده مقاوم نسبت به خوردگی و زنگ زدگی ساخته شده و جزو بهترین نمونه های موجود در بازار است. ابعاد کالا ۳۱x4x1 سانتی‌متر و وزن آن ۲۰۰ گرم بوده و بسیار سبک است. دسته ی چاقو بادوام بوده و خوش دست است. این مدل ساخت برند معروف کلمبیا است و بدون شک جزو بهترین چاقو سفری های این لیست است. تنها نقطه ضعف این مدل قیمت نسبتاً بالای آن است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۶.چاقو سفری ریمی مدل RE5841

چاقو سفری ریمی مدل RE5841

ابعاد این چاقو ۲x15x1 سانتی‌متر و وزن آن ۸۰ گرم است. نوع چاقو تاشو و نوع تیغه استیل است. طول تیغه ۸۰ میلی متر و پهنای تیغه‌ ۲ سانتی‌متر می‌باشد. این مدل دارای امتیاز ۴.۶ از ۵ است و اکثر خریداران کیفیت و عملکرد این چاقو سفری را قابل قبول ارزیابی کرده‌اند.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۷.چاقو سفری کد CKC 02

چاقو سفری کد CKC 02

چاقو سفری کد CKC 02 دارای ظاهری زیبا و شکیل است. این مدل از ابعاد ۱۹x3x1 سانتی‌متری و وزن ۲۰۰ گرمی برخوردار است. نوع تیغه استیل بوده و به مروز زمان دچار کندی یا زنگ زدگی نمی‌شود. طول تیغه ۸۵ میلی متر است و باتوجه به دسته ی فلزی و محکی که دارد، در معرض ضربه دچار خوردگی و آسیب نمی‌شود.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۸.چاقوی سفری ام تچ مدل MT-800

چاقوی سفری ام تچ مدل MT-800

 

ابعاد ۲۱x4x1 سانتی‌متر، وزن۲۳۰ گرم ،نوع چاقو تاشو، نوع تیغه کربن استیل، طول تیغه ۹۰ میلی متر، پهنای تیغه‌ی چاقو ۳ سانتی‌متر، امتیاز این چاقو سفری ۴.۸ از ۵ ارزیابی شده و جزو مدل های برتر و پرفروش بازار است. توجه داشته باشید، قیمت این محصول علی‌رغم کیفت بالایی که دارد بسیار مناسب است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۹.چاقو سفری کد cm.mahimini5545

چاقو سفری کد cm.mahimini5545

مشخصات چاقو سفری کد cm.mahimini5545 عبارتند از: ابعاد ۱۶.۲*۲*۱.۲ سانتی‌متر، وزن ۷۶ گرم، نوع چاقو تاشو، نوع تیغه استیل، طول تیغه ۶۴ میلی متر، دسته بسیار مقاوم، امتیاز این مدل ۴.۹ از ۵ بوده و اکثر خریداران نقطه ی قوت آن را تیغه ی تیز و قدرت برندگی بالا ارزیابی کرده‌اند.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۰.چاقو سفری فندک دار مدل Lucky Wings

چاقو سفری فندک دار مدل Lucky Wings

ابعاد ۱۵x4x2 سانتی‌متر، وزن ۲۰۰ گرم، نوع چاقو تاشو، نوع تیغه فلز، طول تیغه ۵۰ میلی متر، تعداد عملکرد ۱۰ عدد، دارای دسته طرح عقاب، امتیاز این چاقو سفری ۴.۴ از ۵ ارزیابی شده است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۱.چاقو سفری کد MBZ 01

چاقو سفری کد MBZ 01

چاقو سفری کد MBZ 01 دارای این مشخصات است: ابعاد ۱۱x2x1 سانتی‌متر، وزن ۵۰ گرم، نوع چاقو تاشو، نوع تیغه استیل، طول تیغه ۵۰ میلی متر، امتیاز کلی این مدل ۴.۸ از ۵ ارزیابی شده که خود گویای کیفیت بالای این کالا است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۲.چاقو سفری توماهاوک مدل Arisu

چاقو سفری توماهاوک مدل Arisu

ابعاد ۲۴x4x3 سانتی‌متر، وزن ۱۱۵ گرم، نوع چاقو دسته دار، نوع تیغه فولاد آب دیده ضد زنگ و کند نشدنی از جنس L2، طول تیغه ۱۰۰ میلی متر، تعداد عملکرد ۱ عدد، امتیاز کالا ۳.۶ از ۵ ارزیابی شده است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۳.چاقو سفری مدل MK

چاقو سفری مدل MK

اگر دنبال خرید بهترین چاقو سفری هستید، در خرید این مدل درنگ نکنید. ابعاد ۱۱.۵x1.5x سانتی‌متر، وزن ۵۰ گرم، نوع چاقو تاشو، نوع تیغه استیل، طول تیغه ۵۰ میلی متر، تعداد عملکرد ۱ عدد، امتیاز کالا ۴.۸ از ۵ ارزیابی شده است. توجه داشته باشید این مدل باتوجه به کیفیت بالایی که دارد بسیار قیمت مناسب است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۴.چاقو سفری مدل GR_0752 غیر اصل

چاقو سفری مدل GR_0752 غیر اصل

ابعاد ۲۱x4x2 سانتی‌متر، وزن ۲۰۰ گرم، نوع چاقو تاشو، نوع تیغه کربن استیل، طول تیغه ۱۰۰ میلی متر، تعداد عملکرد ۲ عدد، پهنای تیغه‌ی چاقو ۳ سانتی‌متر است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۵.چاقو سفری برونینگ مدل DA73-1

چاقو سفری برونینگ مدل DA73-1

ابعاد ۲۲x4x1.5 سانتی‌متر، وزن ۲۴۲ گرم، نوع چاقو تاشو، نوع تیغه فولادی، طول تیغه ۹۲ میلی متر، تعداد عملکرد ۱ عدد، پهنای تیغه‌ی چاقو ۲.۵ سانتی‌متر است. امتیاز این مدل ۴.۹ از ۵ ارزیابی شده و جزو بهترین چاقو سفری های موجود در بازار محسوب می‌شود.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۶.چاقو سفری ریونجر مدل ۰۳۲۳

چاقو سفری ریونجر مدل 0323

ابعاد ۲*۳*۲۲ سانتی‌متر، وزن ۸۰ گرم، نوع چاقو دسته دار، نوع تیغه فولاد آب دیده ضد زنگ و کند نشدنی، طول تیغه ۹۰ میلی متر، تعداد عملکرد ۱ عدد، اکثر خریداران کیفیت تیغه و قدرت برندگی این چاقو سفری را بسیار تیز و قابل قبول ارزیابی کرده‌اند. قابل ذکر است این مدل ساخت برند ریونجر می‌باشد.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۷.چاقوی سفری تاشو مدل LA-168

چاقوی سفری تاشو مدل LA-168

مشخصات چاقوی سفری تاشو مدل LA-168 عبارتند از: ابعاد ۱۶ × ۱ سانتی‌متر، وزن ۴۸ گرم، نوع چاقو تاشو، طول تیغه ۷۰ میلی متر، امتیاز کالا ۴.۳ از ۵ ارزیابی شده است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۸.چاقوی سفری کابار مدل .OLEAN N.Y

چاقوی سفری کابار مدل .OLEAN N.Y

 

ابعاد ۲۵x5x3 سانتی‌متر، وزن ۲۰۰ گرم، نوع چاقو دسته دار، طول تیغه ۱۳۳ میلی متر، تعداد عملکرد ۱ عدد، پهنای تیغه‌ی چاقو ۲.۵ سانتی‌متر، مناسب کوهنوردی و کمپینگ می‌باشد.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۹.چاقو سفری مدل Sh028

چاقو سفری مدل Sh028

ابعاد ۳۵x4.5×2.5 سانتی‌متر، وزن ۳۰۰ گرم، نوع چاقو دسته دار، نوع تیغه فولاد دمشقی لایه بالا، طول تیغه ۲۲۵ میلی متر، تعداد عملکرد ۱ عدد، پهنای تیغه‌ی چاقو ۴.۵ سانتی‌متر است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۲۰.چاقو سفری مدل Sh026

چاقو سفری مدل Sh026

ابعاد ۲۵x4x2.5 سانتی‌متر، وزن ۲۲۵ گرم، نوع چاقو دسته دار، نوع تیغه فولاد دمشقی، طول تیغه ۱۵۰ میلی متر، تعداد عملکرد ۱ عدد، پهنای تیغه‌ی چاقو ۴ سانتی‌متر است.

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

امیدواریم از مطالعه ی این مطلب لذت برده باشید، ضمن به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از شما عزیزان دعوت میکنیم  از مقاله ی راهنمای خرید کفش فوتبال دیدن کنید.

جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد از قسمت تماس باما در ارتباط باشید. از اینکه همراه ما هستید صمیمانه از شما متشکریم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *