۲۰مدل دستگاه میوه خشک کن خانگی قیمت مناسب

دستگاه میوه خشک کن خانگی از اجزای مختلفی چون المنت، فن و یک محفظه نگهدارنده میوه تشکیل شده است. شما با این وسیله کاربردی می‌توانید انواع میوه را خشک کرده و بلافاصله بعد از اتمام کار آن را میل کنید. در این مطلب قصد داریم لیستی از بهترین میوه خشک کن‌های موجود در بازار را خدمت شما کاربران گرامی معرفی کنیم. ‌امیدواریم این راهنمای خرید برای شما مفید باشد.

دستگاه میوه خشک کن خانگی باتوجه به ابعاد و میزان مصرف انرژی که دارد برای هر خانه‌ای مناسب می‌باشد و نسبت به نمونه‌های صنعتی بسیار مقرون به صرفه‌تر و البته کوچک‌تر می‌باشند. شما با خرید این دستگاه خانگی می‌توانید به صورت کاملاً حرفه‌ای اقدام به خشک کردن انواع میوه‌ها کنید، اما باید این موضوع را بدانید که ظرفیت مدل‌های خانگی به نسبت نمونه‌های صنعتی بسیار محدود می‌باشند و شما با هر بار استفاده می‌توانید مقدار مشخصی میوه را به وسیله‌ی دستگاه خشک کنید.

همانطور که می‌دانید دستگاه میوه خشک کن آب میوه را می‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود که به مرور زمان میوه دچار کپک زدگی نشود و به صورت کلی جلوی رشد میکروب‌ها گرفته شود. شما با استفاده از دستگاه میوه خشک کن خانگی می‌توانید در فصل‌های مختلف سال میوه‌ها را خشک کنید و از طعم و مزه‌ی میوه در هر زمانی لذت ببرید.

دستگاه میوه خشک کن خانگی چیست؟

همانطور که در پارگراف بالا اشاره کردیم، دستگاه میوه خشک کن خانگی از یک المنت فن دار و چند طبقه سینی نگهدارنده‌ی میوه ساخته شده است. این محصول با توجه به گرمای یک نواختی که تولید می‌کند، موجب خشک شدن آب میان بافتی میوه می‌شود و در نهایت از بروز کپک در طولانی مدت جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید بعد از خشک کردن میوه، محصول نهایی را در مکانی خشک نگهداری کرده و هر زمانی که خواستید آن را میل کنید. توجه داشته باشید، دستگاه میوه خشک کن دارای ظرفیت‌های مختلفی می‌باشند و باید باتوجه به نیازتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

میوه خشک کن از هدر رفتن میوه‌ها جلوگیری می‌کند

قطعاً برای شما نیز پیش آمده است که باتوجه به مسائل مختلف با حجم انبوهی از میوه‌ها در خانه روبرو شده باشید که قادر به مصرف همه‌ی آن‌ها نباشید. هرچقدر که زمان بگذرد میوه‌ها رو به خراب شدن ‌می‌روند و این موضوع علیرغم از دست رفتن هزینه‌ها موجب اسراف در نعمت الهی می‌شود. لذا شما با خرید بهترین دستگاه میوه خشک کن خانگی می‌توانید با صرف چند دقیقه وقت تمام میوه‌هایی که در حال خراب شدن هستند را درون دستگاه قرار دهید و هر موقع که مایل بودید آن‌ها را میل کنید.

برسی انواع میوه خشک کن

بهترین میوه خشک کن خانگی انواع مختلفی دارند. برخی مدل‌ها دارای فن می‌باشند و برخی دیگر از یک المنت حرارتی ساخته شده‌اند. در صورتی که می‌خواهید دستگاه موردنظر بالاترین کارایی ممکن را ارائه کند، پیشنهاد می‌کنیم سراغ مدل‌های فن دار بروید زیرا این دستگاه‌ها حرارت یک نواخت و یک پارچه‌ای را به میوه منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند بافت میوه حتی زمانی که آب آن خشک شده است حالتی نرم داشته باشد و به اصطلاح سفت نشود. مدل‌های المنتی از قیمت به مراتب پایین‌تری به نسبت فن دار برخوردار می‌باشند. این مدل‌ها نیاز به مصرف انرژی بیشتری دارد و در استفاده‌های طولانی مدت ممکن است فشار زیادی به برق خانه‌ی شما وارد کنند، البته برخی مدل‌های المنتی دارای استاندارد‌های لازم می‌باشند و مصرف انرژی در آن‌ها کاملاً بهینه شده‌اند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم حتماً به علائم نمودار مصرف انرژی و بهینه بودن آن توجه کنید.

استفاده از دستگاه چگونه است؟

استفاده از دستگاه میوه خشک کن خانگی بسیار آسان است. شما می‌توانید با استفاده از این وسیله انواع میوه‌ها و سبزیجات را به راحتی هرچه تمام‌تر خشک کنید. در صورتی که می‌خواهید اقدام به خشک کردن میوه کنید، آن را به قطعات دایره‌ای برش دهید و سپس آن را درون دستگاه قرار دهید. برخی مدل‌ها دارای تایمر می‌باشند که بعد از خشک شدن کامل به شما آلارم می‌دهند، اما برخی مدل‌های مبتدی این ویژگی را ندارند و باید خود شما وضعیت میوه‌ها در لحظه رصد کنید و هر موقع احساس کردید کار تمام است دکمه خاموش، میوه خشک کن را فشار دهید. برای آشنایی هرچه بیشتر با دستگاه حتماً به دفترچه‌ی راهنمای کالا مراجعه کنید قطعاً تولید‌کنندگان محصول توضیحات کامل‌تری را خدمت شما ارائه کرده‌اند تا به بهترین شکل ممکن میوه‌های موردنظرتان را خشک کنید.

به قابلیت جدا شدن قطعات دستگاه توجه کنید

برای اینکه شستشوی دستگاه میوه خشک کن خانگی امکان‌پذیر باشد، باید محتویات داخلی مانند سینی و توری‌های نگهدارنده قابل جدا شدن باشند. شما می‌توانید بعد از جدا شدن قطعات آن‌ها به صورت دستی یا با ماشین ظرقشویی شستشو دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید زمانی شستشو با ماشین ظرفشویی امکان‌پذیر است که جنس سینی از استیل ضد زنگ باشد در غیر این صورت پیشنهاد می‌کنیم به صورت دستی اقدام به شستن دستگاه میوه خشک کن برقی کنید. توجه داشته باشید محفظه‌ی بیرونی دستگاه را به هیچ عنوان در معرض مستقیم فشار آب قرار ندهد و صرفاً به یک دستمال مرطوب بسنده کنید.

نکات و راهنمای خرید

ابعاد دستگاه: اندازه دستگاه را باید باتوجه به مقدار میوه‌ای که قصد خشک کردن آن را دارید خریداری کنید. در صورتی که ظرفیت دستگاه کوچک باشد شما با هر بار روشن کردن دستگاه میوه خشک کن خانگی تنها قادر به خشک کردن مقدار محدودی میوه هستید. اما اگر می‌خواهید در مصرف انرژی و همچنین زمان خود صرفه‌جویی کنید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ مدل‌هایی با ابعاد متوسط و بزرگ بروید.

تعداد طبقات: انواع میوه خشک کن خانگی دارای تعداد طبقات مختلفی هستند. از مدل‌های دو طبقه گرفته تا بیش از پنج طبقه. هرچه تعداد طبقات دستگاه بیشتر باشد شما فضای بیشتری برای میوه‌ها دارید و می‌توانید طیف‌های میوه‌ی بیشتری را درون آن قرار دهید. پیشنهاد ما خرید مدل‌های پنج طبقه است زیرا تمام نیاز‌های شما را برآورده می‌کنند.

طول سیم: شاید تصور کنید مقدار طول سیم دستگاه چندان اهمیتی نداشته باشد اما این موضوع تا حدی می‌توند در سهولت استفاده‌ی دستگاه مسمره ثمر باشد. تصور کنید، میوه خشک کن خانگی نسبت به پریز برق فاصله‌ی زیای داشته باشد حال شما باید بعد از هر بار استفاده اقدام به جا به جایی دستگاه کرده و علیرغم سختی که دارد امکان افتادن و آسیب رسیدن به دستگاه وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم حدالمقدور دستگاه را کمتر جا به جا کرده و یک محیط مشخصی از آشپزخانه را به دستگاه میوه خشک کن خود اختصاص دهید.

توان دستگاه: مدل‌های استاندارد و خانگی معمولاً بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ وات می‌باشند. با این حال برخی مدل‌های قابل تنظیم از مقدار بیشتر یا کمتری برخوردار هستند. توجه داشته باشید استفاده از دستگاه میوه خشک کن خانگی در ساعت پیک مصرف به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و توصیه می‌کنیم نسبت به استفاده‌ی بهینه از دستگاه همواره توجه کنید.

پایه ضد لغزش: وجود پایه ضد لغزش باعث می‌شود که دستگاه در جای خود محکم مستقر شود و با کوچک‌ترین برخوردی واژگون نشود. البته این ویژگی ظاهری در تمام دستگاه دیده نمی‌شود و تنها بهترین دستگاه میوه خشک کن‌های خانگی دارای پایه‌های ضد لغزش و ایمن می‌باشند.

قیمت دستگاه میوه خشک خانگی: این دستگاه کاربردی بالای یک میلیون تومان قیمت دارد. هرچه قابلیت‌ها و میزان ظرفیت دستگاه بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. برخی از دستگاه‌های میوه خشک کن ایرانی قیمتی به مراتب پایین‌تر از مدل‌های خارجی دارند و تقریباً تمام ویژگی‌های کاربردی را دار می‌باشند. پیشنهاد می‌کنیم از خرید مدل‌های ارزان قیمت و متفرقه اجتناب کنید زیرا این مدل‌ها هیچگونه تضمین کیفیتی ندارند و بعد از چند بار استفاده دچار آسیب می‌شوند.

بهترین مارک میوه خشک کن خانگی چیست؟

بهترین مارک میوه خشک کن خانگی شامل برندهایی چون؛ سایا، مکسی، دسینی، فوما و … است. مدل هایی که در این مطلب مشاهده کردید، تماماً  جزو پرفروش ترین محصولات موجود در بازار ایران میباشند و از لحاظ موارد فنی و ظاهری از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار میباشند. شما میتوانید قیمت و موجودی هر کالا را در لینک درج شده مشاهده کرده و در صورت تمایل به صورت آنلاین اقدام به خرید میوه خشک کن خانگی مدنظرتان کنید.

در ادامه دعوت می‌کنیم ۲۰مدل از بهترین دستگاه میوه خشک کن خانگی را مشاهده کنید. (در صورت ناموجود شدن کالا‌های زیر از مدل‌های مشابه دیدن فرمایید)

۱.میوه خشک کن مکسی مدل FR

این میوه خشک کن خانگی دارای  توان۳۵۰ وات میباشد و جنس بدنه از  پلاستیک ساخته شده و دارای پایه ضد لغزش میباشد. این مدل قابلیت شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی را دارا میباشد.

مشخصات

  • ابعاد: ۳۸x۳۸x۳۰ سانتی‌متر
  • وزن: ۲ گرم
  • ۵طبقه سینی قرار گیری میوه
  • طول سیم: ۱ سانتی متر

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۲.میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP-102

میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP-102

یکی دیگر از بهترین میوه خشک کن های خانگی موجود در بازار مدل ۱۰۲ سایا است. این دستگاه دارای سیستم عبور هوای گرم میباشد و مناسب برای خشک کردن انواع خوراکی‌ها است. قابلیت تهیه لواشک را دارا میباشد و دارای  عملکرد گردش هوا بصورت دورانی است. طول سیم۱ سانتی متر، توان ۲۵۰ وات، جنس بدنه پلاستیک و دارای پایه ضد لغزش میباشد.

مشخصات

  • ابعاد: ۱۷x۱۷x۲۹ سانتی‌متر
  • وزن: ۱.۸ گرم

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۳.میوه خشک کن نانوالکتریک مدل F500

میوه خشک کن نانوالکتریک مدل F500

میوه خشک کن نانو الکتریک یکی دیگر از بهترین میوه خشک کن خانگی موجود در بازار ایران است. این مدل دارای سینی های توری و سینی های گالوانیزه بوده و مجهز به سیستم WIFIداخلی و همچنین اپلیکشن مجزا میباشد. طول سیم۱۵۰ سانتی متر، توان۷۰۰ وات و دارای ظرفیت ۸ لیتری است. قابل ذکر است جنس بدنه از فلز ساخته شده.

مشخصات

  • ابعاد: ۱۵۰ سانتی‌متر
  • وزن: ۱۴۰۰۰ گرم
  • محفظه: جعبه

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۴.میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP 103

میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP 103

میوه خشک کن مدل جدید سایا مجهز به پنج لایه خشک‌‎کن میباشد. امکان شست‌و‌شوی آسان سینی‌های خشک‌کن وجود دارد و همچنین باتوجه به طول سیم ۱.۱ سانتی متری جابه جا کردن آن آسان است.

مشخصات

  • ابعاد: ۱۸۰ × ۲۹۰ × ۲۹۰ سانتی‌متر
  • توان: ۲۵۰ وات
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • امکانات ظاهری: پایه ضد لغزش

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۵.میوه خشک کن دسینی مدل ۲۰۰۰

میوه خشک کن دسینی مدل ۲۰۰۰

توان این دستگاه ۴۰۰ وات و جنس بدنه ساخته شده از  پلاستیک است. مجهز به پایه ضد لغزش بوده و امکانات شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی وجود دارد.

مشخصات

  • ابعاد: ۲۹x۲۴x۲۹ سانتی‌متر
  • وزن: ۲ گرم
  • طول سیم: نیم متر سانتی متر

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۶.میوه خشک کن دبلیو ام اف مدل Kitc

میوه خشک کن دبلیو ام اف مدل Kitc

اگر دنبال خرید بهترین میوه خشک کن خانگی هستید این مدل گزینه ی مناسبی برای شماست. این مدل از تکنولوژی توزیع گرما با گردش هوای الکترونیکی بهره میبرد و طول سیم آن ۱ سانتی متر است. توان دستگاه ۲۲۰ وات است و جنس بدنه تمام استیل میباشد. برای خرید این مدل وارد لینک زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد: ۲۹x۲۲x۲۰ سانتی‌متر
  • وزن: ۳.۳ گرم
  • کیفیت عالی

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۷.میوه خشک کن تکنو مدل Te-461

میوه خشک کن تکنو مدل Te-461

میوه خشک کن تکنو مدل Te-461  از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است. توان محصول ۳۰۰ وات بوده و ظرفیت آن تا ۲لیتر گنجایش دارد. طول سیم به اندازه ی کافی بلند است و امکان جا به جایی آسان وجود دارد.

مشخصات

  • طول سیم: ۱۰۰ سانتی متر
  • توان: ۳۰۰ وات
  • ظرفیت: ۲ لیتر
  • جنس بدنه: استیل

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۸.میوه خشک کن دسینی مدل ۱۰۰۰

میوه خشک کن دسینی مدل 1000

کیفیت محصولات دسینی زبان زد است. این میوه خشک کن در کنار زیبایی دارای قدرت ۴۰۰ وات و همچنین دکمه ی قابل تنظیم میباشد. اکثر خریداران این محصول از کیفت و عملکرد دستگاه رضایت داشته اند.

مشخصات

  • ابعاد: ۳۰x۲۹x۲۴ سانتی‌متر
  • وزن: ۲ گرم
  • طول سیم: نیم متر سانتی متر
  • توان: ۴۰۰ وات

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۹.میوه خشک کن مکسی مدل ۴D

میوه خشک کن مکسی مدل 4D

این دستگاه میوه خشک کن خانگی دارای توان ۳۵۰ وات و جنس بدنه پلاستیک میباشد. دارای پایه ضد لغزش بوده و امکانات شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی وجود دارد.

مشخصات

  • ابعاد: ۳۸x۲۹x۲۵ سانتی‌متر
  • وزن: ۲.۸ گرم
  • طول سیم: ۱ سانتی متر

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۰.میوه خشک کن فوما مدل FU-731

میوه خشک کن فوما مدل FU-731

میوه خشک کن فوما مدل FU-731 از جنس بدنه ی پلاستیک با بالاترین کیفیت ساخته شده است. توان دستگاه ۲۵۰ وات است و و قابلیت تنظیم دما دارد. برای مشاهده سایر توضیحات وارد لینک زیر شوید.

مشخصات

  • ابعاد: ۴۵x۴۰x۴۵ سانتی‌متر
  • وزن: ۲ گرم
  • توان: ۲۵۰ وات
  • بدنه: پلاستیک

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۱.میوه خشک کن مکسی مدل Colection

میوه خشک کن مکسی مدل Colection

میوه خشک کن مکسی مدل Colection دارای ابعاد ۳۶x۳۶x۳۰ سانتی‌متر بوده و وزن آن ۱.۸ گرم است. دارای توان ۳۵۰ وات بهینه است و همچنین ظرفیت بالایی دارد. امتیاز این کالا ۴.۷ از ۵ ارزیابی شده است و اکثر خریداران کیفیت ساخت آن را قابل قبول ارزیابی کرده‌اند. توجه داشته باشید، این دستگاه دارای پنج طبقه است.

مشخصات

  • ابعاد: ۳۶x۳۶x۳۰ سانتی‌متر
  • وزن: ۱.۸ گرم
  • توان: ۳۵۰ وات
  • ظرفیت: ۵ طبقه لیتر

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۲.میوه خشک کن مکسی مدل FR

مشخصات

  • طول سیم: ۱ سانتی متر
  • توان: ۳۵۰ وات
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • امکانات ظاهری: پایه ضد لغزش

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۳.میوه خشک کن رمانتیک هوم مدل DFF15

میوه خشک کن رمانتیک هوم مدل DFF15

این مدل از ۵ طبقه ظرفیت سینی برخوردار است و دارای نمایشگر دیجیتال میباشد. طول سیم ۰.۸ سانتی متر بوده و برای مصارف خانگی گزینه ی مناسبی میباشد.

مشخصات

  • ابعاد:۳۵x۳۵x۳۰ سانتی‌متر
  • وزن: ۲.۵ گرم
  • توان: ۲۴۵ وات
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • کیفیت عالی

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۴.میوه خشک کن کیپ مدل KD-1001KR

میوه خشک کن کیپ مدل KD-1001KR

این مدل دارای دکمه ویژه تهیه ماست میاشد و قابلیت تعیین دمای دلخواه بین ۴۰ تا ۷۰ را دارا میباشد. همچنین امکان تعیین زمان دلخواه بین ۱ تا ۴۸ ساعت وجود دارد.  طول سیم ۱.۵ سانتی متر و توان دستگاه ۶۰۰ وات است. جنس بدنه از پلاستیک ساخته شده و قابلیت شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی وجود دارد.

مشخصات

  • ابعاد: ۴۰x۲۵x۳۵ سانتی‌متر
  • وزن: ۵ گرم
  • اقلام همراه محصول: دارای ۶طبقه سینی

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۵.میوه و سبزی خشک کن جی پاس مدل GFD63013UK

میوه و سبزی خشک کن جی پاس مدل GFD63013UK

مشخصات

  • سایر ویژگی‌ها: تنظیم دمای ۴۰ تا ۷۵ درجه
  • طول سیم: ۱۰۰ سانتی متر
  • توان: ۵۲۰ وات
  • ظرفیت: ۵ لیتر

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۶.میوه خشک کن وگاترونیکس مدل VE-170

میوه خشک کن وگاترونیکس مدل VE-170

این میوه خشک کن خانگی دارای طول سیم ۱.۵ سانتی متری بوده و توان مصرفی آن ۲۵۰ وات است. ظرفیت دستگاه ۱ لیتر بوده و باتوجه به جنس بدنه پلاستیکی که دارد از مقاومت بالایی برخوردار است. امتیاز این کالا ۴.۸ از ۵ ارزیابی شده است و جزو مدل های پرفروش بازار محسوب می‌شود.

مشخصات

  • طول سیم: ۱.۵ سانتی متر
  • توان: ۲۵۰ وات
  • ظرفیت: ۱ لیتر
  • جنس بدنه: پلاستیک

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۷.میوه خشک کن مدل پروفی کوک کد PC-DR 1116

میوه خشک کن مدل پروفی کوک کد PC-DR 1116

اگر دنبال خرید دستگاه میوه خشک کن خانگی ارزان و باکیفیت هستید، این مدل را به شما پیشنهاد میکنیم. ظرفیت دستگاه۳ لیتر است و جنس بدنه از پلاستیک ساخته شده است. قابل ذکر است این مدل نیز دارای پایه ضد لغزش میباشد.

مشخصات

  • ابعاد: ۳۴x۲۶x۲۶ سانتی‌متر
  • طول سیم: ۱ متر سانتی متر
  • توان: ۳۵۰ وات

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۸.میوه خشک کن متئو مدل MFD 30

میوه خشک کن متئو مدل MFD 30

مشخصات

  • ابعاد: ۱۷.۵ × ۲۴ × ۲۶.۴ سانتی‌متر
  • وزن: ۱.۵۲ گرم
  • جنس بدنه: پلاستیک

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۱۹.میوه و سبزی خشک کن مایر مدل MR-6969

میوه و سبزی خشک کن مایر مدل MR-6969

مشخصات

  • ابعاد: ۳۳x۳۳x۲۵ سانتی‌متر
  • وزن: ۳.۴ گرم
  • طول سیم: ۱.۲۵ سانتی متر
  • توان: ۲۵۰ وات

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

دستگاه میوه خشک کن خانگی جزو وسایلی است که در هر خانه‌ای لازم است. این وسیله از هدر رفتن میوه‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین مانع از کپک زدگی و وجود میکروب‌ها در میوه می‌شود. شما با خشک کردن میوه از حفظ ویتأمین‌های موجود در میوه مطمئن می‌شوید و با نگهداری میوه در جای تاریک و خشک می‌توانید تا ماه‌ها از آن استفاده کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. از شما عزیزان دعوت می‌کنیم از صفحه قهوه ساز برقی نیز دیدن فرمایید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *