هرآنچه باید درباره بهترین ماسک مو بدانید

راهنمای خرید ماسک مو

بهترین ماسک مو: موهای ما به طور مداوم در معرض عوامل مختلف قرار میگیرد، گاه این خودمان هستیم که  باعث آسیب رساندن به  موهایمان میشویم و گاه عواملی مانند یک زمستان سرد و یا یک تابستان گرم و مرطوب باعث آسیب رساندن به مو میشود.

عوامل زیادی باعث میشود که به مرور زمان مو دچار شکنندگی و آسیب شود، از شرایط اقلیمی و آب و هوا گرفته تا مواردی که به ژنتیک هر فرد مربوط میشود. قصد داریم در این مطلب انواع ماسک مو را برسی کنیم تا شما با توجه به جنس و نوع موی خود اقدام به خرید بهترین ماسک مو کنید. همراه ما با مقاله ی راهنمای خرید ماسک مو باشید.

۳ نکته کلیدی

  • بهترین ماسک مو وظیفه ی آبرسانی عمیق به پوست مو را دارد، و باعث میشود ظاهر مو حفظ شود.
  • بهترین ماسک مو سرشار از ویتامین هایی هست که به سلامت مو کمک میکند.
  • برای خرید بهترین ماسک مو باید موهای خود را به خوبی بشناسید و از میان صد ها برندی که در بازار وجود دارد مناسب ترین را برای موهای خود خریداری کنید.

راهنمای خرید ماسک مو

قبل از خرید هر کالایی ابتدا باید مشخصات آن را بدانید و سپس مناسب ترین را برای خود خریداری کنید، برای این که درک بهتری برای خرید بهترین ماسک مو داشته باشید، این محصول را از ابعاد مختلف برسی میکنیم و به سوالات شما پاسخ میدهیم.

بهترین ماسک مو برخلاف سایر محصولات مراقبتی که فقط روی لایه های خارجی مو کار میکنند به مراقبت از عمیق ترین لایه های مو می پردازد و وظیفه ی آبرسانی عمیق به این لایه ها را دارد.

بهترین ماسک مو از ترکیب مواد مغذی و غنی با مرطوب کننده میباشد . از آنجایی که  ماسک مو مدت زمان بیشتری نسبت به شامپوها  روی پیاز مو میماند، باعث میشود رشته های مو کمتر دچار آسیب شوند.

چرا باید از ماسک مو استفاده کنیم؟

بهترین ماسک مو نه تنها در ظاهر مو، بلکه در سلامت مو نقش بسزایی دارد. همواره به یاد داشته باشید که روزانه موهای شما در معرض آلودگی ها و عوامل خارجی قرار میگیرد که ممکن است باعث آسیب رسیدن به موهایتان شود.
ماسک مو باعث مرطوب سازی و بازسازی موهای آسیب دیده در لایه های عمیق ریشه ی مو میشود و در صورتی که موهای شما از داخل سالم باشد در بیرون هم زیبایی خود را نشان میدهد.

از آنجا که ماسک مو باعث تغذیه ی مو از ریشه میشود، در نتیجه منجر به درخشش و استحکام بیشتر مو میشود. و در نهایت شما شاهد موهایی صاف و درخشنده خواهید بود.
به یاد داشته باشید که ماسک مو فقط برای ترمیم موهای آسیب دیده استفاده نمیشود بلکه برای محافظت از مو به خوبی عمل میکند و در برابر آلودگی ها و همچنین سرما و گرما از موهای شما مراقبت میکند.

بهترین ماسک های مو فواید دیگری هم دارند، مانند بوی خوش و نرم و لطیف کردن موها، همچنین ماساژ دادن سر با ماسک مو موجب حس آرامش در شما میشود.

ساختار

تا اینجا متوجه شدید که ماسک مو می توانند نتایج چشمگیری در سلامت موهای شما داشته باشند. آنها ریشه های مو را تغذیه و آبرسانی می کنند تا درخشندگی و صافی را به موهای شما بازگردانند. با این حال، همه این مزایا از کجا نشات میگیرد؟ پاسخ: هر محصولی دارای ترکیب منحصر به فردی میباشد که با توجه به ساختار همان مو تهیه شده است.
ماسک های مو بیشتر از آب و مواد مغذی ساخته می شوند تا بافت منسجمی به مو بدهند. این محصولات شامل مرطوب کننده هایی فاقد هرگونه چربی هستند و بعد از استفاده از شامپو مورد استفاده قرار میگیرند، اکثر ماسک موها دارای پروتئین گیاهی و سایر ترکیبات مغذی برای تقویت مو هستند.

ترکیبات

  • روغن آرگان: سرشار از اسیدهای چرب مفید، ویتامین ها و مواد معدنی است. ضمن محافظت و در خشندگی باعث لطافت مو میشود.
  • عسل: تشکیل شده از مواد طبیعی و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها. موهای آسیب دیده را ترمیم می کند ، قدرت ضد میکروبی دارد و از مو محافظت می کند.
  • چای سبز: دارای آنتی اکسیدان و سرشار از ویتامین و مواد معدنی که موجب ترمیم مو میشود.این ماده حاوی اسیدهای آمینه و ویتامین B می باشد.
  • روغن نارگیل:مرطوب کننده ی قوی می باشد و حاوی اسید چرب اشباع نشده و اسید لوریک است، که باعث افزایش ویتامین و مواد معدنی در مو میشود. روغن نارگیل به لایه های عمیق ریشه ی مو نفوذ میکند.
  • آب نارگیل: دارای خاصیت آنتی اکسیدان و سرشار از امگا۳ و اسیدهای آمینه می باشد و خواصیت ترمیم کنندگی مو را دارد.
  • روغن آووکادو: سرشار از ویتامین Eمی باشد و باعث درخشش و مقاومت فوری مو میشود.

انواع ماسک مو

امروزه بهترین ماسک مو ها دارای فرمول های مختلفی میباشند و با توجه به جنس هر مویی متفاوت هستند به طور مثال ماسک موهایی وجود دارد که برای موهای فر مناسب است و بعد از استفاده  با شانه مخصوص موهای فر به راحتی شانه میشوند و حالتی صاف و ابریشمی به خود میگیرند.

موهای خشک و آسیب دیده:دارای آنتی اکسیدان، روغن و چربی  می باشد. این ماسک موها، موهای های شما را همواره مرطوب نگه میدارند و در برابر آلودگی ها و شرایط  جوی (زمستان و تابستان) از موی شما محافظت میکنند.

موهای رنگ شده: ماسک موهایی که مناسب موی رنگ شده هستند سرشار از موادی هستند که موجب آبرسانی به مو میشوند و باعث میشوند مو در طولانی مدت دچار آسیب نشود.

موهای ظریف و شکننده: موجب آبرسانی به مو شود و از وز شدن مو نیز جلوگیری کند.

موهای ضخیم: علاوه بر آبرسانی ریشه ی مو از موخوره نیز جلوگیری میکند و موهای ضخیم را تبدیل به موهایی نرم میکند.

موهای فر: فرم مو را به خوبی حفظ میکند و از وز شدن و موخوره جلوگیری میکند.

موهای چرب: فاقد هرگونه چربی هستند و فقط موها را آبرسانی میکنند و سبب درخشش و استقامت مو میشود.

تفاوت ماسک مو و نرم کننده:

اکثر مردم فکر میکنند ماسک مو همان نرم کننده است در حالی که اصلا این چنین نیست، بهترین ماسک مو به ترمیم ریشه ی مو میپردازد ولی نرم کننده لایه های سطحی مو را پوشش میدهد. ماسک مو هفته ای یکباز استفاده میشود اما نرم کننده بعد از هر بار حمام رفتن، زمان ماساز دادن ماسک مو ۳ دقیقه است اما نرم کننده فوری عمل میکند.

نحوه استفاده

ماسک های مو مانند هر روش درمانی دیگری باید به درستی استفاده شوند تا بیشترین کارایی را داشته باشند و عوارض جانبی نیز نداشته باشند. اولین کاری که باید انجام دهید تمیز کردن موها با شامپو است سپس موها را خشک کنید.

مرحله بعدی استفاده از مقدار مناسبی ماسک مو است ، مهم است که زیاد یا کم استفاده نکنید. مقدار مورد نیاز شما به طول و ضخامت موهای شما بستگی دارد. اطمینان حاصل کنید که محصول را از وسط مو تا نوک آن به طور مساوی توزیع کنید.

هنگامی که ماسک مو به طور مساوی در همه رشته ها توزیع شد ، می توانید با استفاده از یک شانه دندان پهن مو را به آرامی گره بزنید تا مطمئن شوید که همه ی تارهای مو به طور مساوی پوشانده شده است. اکنون ، کافی است ماسک را به مدت زمان توصیه شده (۳دقیقه) در موهای خود بگذارید و سپس آن را با مقدار زیادی آب بشویید.

چندبار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟

همانطور که قبلاً به طور مختصر گفته شد ، قرار نیست هروز از ماسک مو استفاده شود. گرچه بهترین ماسک مو باعث ترمیم و تغذیه عمیق مو می شود، اما استفاده بیش از حد از ماسک مو می تواند موهای شما را چرب کند.

برای بهترین نتیجه ، متخصصان معمولاً توصیه می کنند هفته ای یک بار از ماسک مو استفاده کنید. البته این زمان بندی با توجه به وضعیت موی هر فرد میتواند متفاوت باشد.

مزایا و معایب

مزایا
  • باعث افزایش حجم، درخشش و مقاومت مو میشود
  • مو را تغذیه میکند
  • به ریشه ی مو نفوذ میکند
  • سهولت استفاده
معایب
  • ممکن است برخی آلرژی داشته باشند
  • استفاده بیش از حد موجب چرب شدن مو میشود
  • استفاده غیر اصولی موجب حساسیت مو میشود.

چه کسانی به ماسک مو نیاز دارند؟

شاید برای خیلیا سوال باشه که آیا من واقعا به بهترین ماسک مو نیاز دارم؟ جواب ما مثبت است بله، برای اینکه موهای شما به مرور آسیب نبیند و دچار شکنندگی و آسیب نشود لازم است از بهترین ماسک مو استفاده کنید. حتی اگر گرانترین شامپو هم استفاده کنید باید به  این نکته توجه کنید که وظیفه ی شامپو تمیز کردن موهای شماست نه مراقبت از مو، البته که شامپو هم جزو موارد مراقبتی محصوب میشوند اما هیچوقت وظیفه ی ماسک مو را به طور تمام و کمال ایفاء نمی کنن و نمیتواند تاثیری روی ریشه ی موهای شما بگذارند.

قیمت

قیمت انواع ماسک مو از ۱۰هزارتومان شروع و تا ۶میلیون تومان هم میرسد. قیمت گذاری ماسک مو باتوجه به برند و ویتامین هایی که دارد متفاوت است. پیشنهاد میکنیم برای خرید بهترین ماسک مو بالای ۵۰ هزارتومان هزینه کنید.

سوالات

چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟

این موضوع بستگی به موهای شما دارد اما آنچه پیشنهاد میشود هفته ای یکبار است.

چگونه از ماسک مو استفاده کنم؟

ابتدا موهای خود را با شامپو بشورید. سپس کاملا خشک کنید. به مقدار حجم موهای خود ماسک مو بردارید و به مدت سه دقیقه بدون اینکه ماسک با پوست سر تماس داشته باشد روی مو بکشید.

آیا ماسک مو عوارض دارد؟

بله استفاده ی بیش از حد از ماسک مو منجر به چرب شدن و در نهایت ضعیف شدن مو میشود.

آیا ماسک موی ایرانی را توصیه میکنید؟

این موضوع بستگی به برند دارد و ما نمیتوانیم در مورد آن نظر دهیم پیشنهاد میکنیم قبل از خرید حتما تحقیق کنید. امروزه برندهای ایرانی از کیفیت بالایی در زمینه های مراقبتی برخوردار هستند.

جمع بندی

ماسک مو برای نشاط و سلامت موهای شما ضروری است. آنها به عمیق ترین لایه های هر رشته و فولیکول مو نفوذ می کنند، تا بهترین تغذیه و آبرسانی به موهای شما را ایجاد کنند. نتایجی که میبینید شگفت انگیز است و شما در نهایت شاهد موهایی قوی و درخشنده خواهید بود.

آیا موهای ضعیفی دارید؟ آیا می خواهید از محصولات مراقبت از مو نهایت استفاده را ببرید؟ نوع موی شما هر چه که باشد و به دنبال هر نتیجه ای که باشید ، ماسکی برای مراقبت از موی شما ساخته شده است.

اگر از راهنمای خرید ماسک مو لذت برده اید، لطفاً این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و همچنین نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
منبع
www.glamourpilot.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *